video thumb

Gazprombank روسیه، چراغ سبز ارائه خدمات کاستدی ارز دیجیتال را در سوئیس دریافت می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک های روسی از خدمات بیت کوین

عرضه ها در ابتدا محدود به گروهی از مشتریان منتخب و بیت کوین (BTC) نیز به عنوان تنها ارز دیجیتال پشتیبانی شده خواهد بود. Gazprombank قصد دارد به تدریج عرضه های خود را با درج ارزهای دیجیتال اضافی و همچنین سایر محصولات و خدمات مرتبط گسترش دهد.

رومان عبدولین (Roman Abdulin)، مدیرعامل شرکت Gazprombank عنوان کرد: “ما انتظار داریم دارایی های دیجیتال در اقتصاد جهانی و به ویژه برای مشتریان فعلی و بالقوه ما از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.”

Gazprombank به عنوان یک نهاد تحت نظارت، علاوه بر اجرای رویه ها و نرم افزارهای دقیق خود، باید از قوانین مبارزه با پولشویی سوئیس پیروی کند و قوانین و مقررات شناسایی هویت مشتری را به اجرا درآورد.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که Gazprombank Switzerland یک بانک سوئیسی است که به طور ۱۰۰ درصد متعلق به Gazprombank مستقر در روسیه است. این بانک از سال ۲۰۱۸ در حال آماده سازی برای راه اندازی خدمات ارز دیجیتال در سوئیس می باشد.

گفتنی است؛ در حالی که موسسات بانکی روسیه از بازار ارزهای دیجیتال خارج از کشور استفاده می کنند، دولت روسیه چندان موافق استفاده از ارزهای دیجیتال در داخل این کشور نمی باشد. در اوایل این ماه، آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، یکی از اعضای دومای دولتی روسیه و نماینده تلاش های قانونی مربوط به ارز دیجیتال روسیه استدلال کرد که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز مانند بیت کوین هیچ آینده ای ندارند.