سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که با کاهش قیمت بیت کوین

بازارهای سهام در سراسر اروپا به شدت بسته شده و بازارهای ایالات متحده نیز شاهد فشارهای شدیدی در زمینه فروش هستند زیرا سرمایه گذاران از اینکه افزایش موارد ابتلا به ویروس کووید بهبود اقتصادی را متوقف کنند، می ترسند. این احساس منفی فزاینده همچنین باعث کاهش قیمت طلا و بیت کوین (BTC) شده است، در حالی که شاخص ارز دلار آمریکا افزایش یافته است.

در سال ۲۰۲۰، بیت کوین عمدتا به عنوان یک دارایی غیر همبسته عمل کرده است بنابراین، سرمایه گذاران باید به جای وحشت به دلیل بی ثباتی کوتاه مدت، بهتر است که یک نگاه طولانی مدت نسبت به این دارایی داشته باشند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

یک نظرسنجی توسط Grayscale نشان داده است که تعداد سرمایه گذاران آشنا به بیت کوین از ۵۳ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۶۲ درصد در سال جاری رسیده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که در حدود ۵۵٪ از پاسخ دهندگان به محصولات سرمایه گذاری بیت کوین در سال جاری علاقه داشتند، در حالی که این میزان در سال ۲۰۱۹ به ۳۶٪ می رسید.

بازار ارزهای دیجیتال ممکن است با مشارکت بیشتر سرمایه گذاران خرده فروشی و سازمانی ، کمتر در معرض دستکاری قرار بگیرد و این مسئله می تواند سرمایه های بیشتری را به خود جلب کند.

وقتی یک دارایی وارد اصلاح می شود، دانستن سطح حمایت قوی می تواند به معامله گران کمک کند تا تصمیم آگاهانه تری بگیرند. بنابراین، بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا سطوح بحرانی که ممکن است خریداران را جذب کند، شناسایی کنیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) از زیر سطح مقاومت ۱۳،۹۷۳ دلار و ۵۰ سنت به شدت کاهش یافته است، که نشان دهنده سود برای معامله گران کوتاه مدت و احتمالاً شروع موقعیت های کوتاه خرس های تهاجمی است.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر ۱۳،۰۴۱٫۵ دلار نزدیک شود، جفت ارز BTC / USD یک الگوی شمعی را در بر می گیرد که نشانه ای هشدار دهنده برای تغییر روند این ارز دیجیتال است. اولین توقف در حرکت نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲۲۸۹ دلار) است.

شکست در زیر این سطح حمایت نشان می دهد که حرکت صعودی تضعیف شده و می تواند فروش را تشدید کند و قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱،۲۳۸ دلار) برساند.

با این حال، به عنوان میانگین های متحرک شیب دار شده و شاخص قدرت نسبی سطح خرید بیش از حد خود را اصلاح کرده است، گاوها احتمالاً در هنگام افت قیمت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خرید خود را انجام می دهند.

اگر این معامله گران با کاهش قیمت روبرو شوند، افزایش چشمگیر این سطح حمایت نشان می دهد که تمایل به سمت صعودی است.

اتریوم / دلار

بازگشت قیمت معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۵ دلار) در ۲۶ اکتبر نتوانست سطوح بالاتر را در ۲۷ اکتبر حفظ کند زیرا خرس ها در زمان بهبودی دارایی های خود را فروختند. این امر اتر (ETH) را در روز جاری به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشانده است.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را حفظ کنند، احتمال سقوط به خط روند صعودی وجود دارد. شکست در زیر این حمایت می تواند جفت ارز ETH / USD را به حمایت بعدی با قیمت ۳۳۳ دلار و سپس به ۳۰۸٫۰۹۶ دلار برساند.

با این حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی بهبود پیدا کند و از منطقه مقاومت ۴۰۰ تا ۴۲۰ دلار افزایش یابد، این یک مزیت برای گاوها خواهد بود. در قیمتی بالاتر از ۴۲۰ دلار، این جفت ارز می تواند مسیر خود را به ۴۵۰ دلار و سپس به ۴۸۸٫۱۳۴ دلار آغاز کند.

XRP/ دلار

XRP همچنان به معاملات خود ادامه می دهد زیرا میانگین متحرک ثابت و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر ۵۰ دلار میانگین متحرک ساده (۰٫۲۴۵ دلار) برسانند و آن را حفظ کنند، این آلت کوین می تواند تا ۰٫۲۲۹۵ دلار سقوط کند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

شکست در زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵- ۰٫۲۱۹۷ دلار می تواند به نفع خرس ها باشد. با این حال، اگر قیمت این ارز دیجیتال از منطقه پشتیبانی خارج شود، جفت ارز XRP / USD می تواند مدت اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر افزایش دهد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برگردد و از مقاومت ۰٫۲۶ دلار بالاتر رود، این نشان می دهد که گاوها بر بازار حاکم هستند. بالاتر از ۰٫۲۶ دلار، این جفت ارز می تواند یک حرکت صعودی را شروع کند که ممکن است به ۰٫۳۰ دلار برسد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در ۲۶ اکتبر از معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۶ دلار) برگشت و گاوها در حال حاضر در تلاشند قیمت را به بالای مقاومت بالایی ۲۸۰ دلار برسانند. اگر بتوانند این کار را انجام دهند، ممکن است که قیمت این آلت کوین به ۳۰۰ دلار و سپس به ۳۲۶٫۳۰ دلار برسد.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک رو به بالا و RSI بالای ۶۲ نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند. با این حال، RSI یک واگرایی منفی و یک مثلث متقارن احتمالی را تشکیل داده است.

اگر RSI بالای مثلث بشکند، احتمال حرکت صعودی در جفت BCH / USD افزایش می یابد. برعکس، اگر RSI زیر مثلث شکسته شود، شروع یک عقبگرد را نشان می دهد.

عدم دستیابی به قیمت بالاتر از ۲۸۰ دلار می تواند باعث جلب سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود. وقفه در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۶ دلار) نشان دهنده ضعف در این حرکت است.

LINK/ دلار

بازگشت از حمایت ۱۱٫۱۹۹ دلار در ۲۶ اکتبر کوتاه مدت بود زیرا گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را در ۲۷ اکتبر حفظ کنند. خرس ها از این فرصت استفاده کرده اند و در حال حاضر در تلاشند Chainlink (LINK) را به زیر ۱۱۱۹۹ دلار کاهش دهند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، جفت ارز LINK / USD می تواند به خط روند نزولی برسد. شکست در زیر خط روند می تواند مزیتی برای خرس ها باشد که ممکن است منجر به کاهش قیمت به ۸٫۳۸ دلار شوند.

برعکس، اگر این جفت ارز از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را به بالای ۱۳٫۲۸ دلار برسانند و بهبودی را به ۱۸ دلار افزایش دهند.

این شاخص ها هیچ سیگنال مشخصی نمی دهند زیرا هم میانگین متحرک مسطح شده و هم RSI به نیمه رسیده است و این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.

بایننس کوین / دلار

گاوها بایننس کوین (BNB) را در تاریخ ۲۷ اکتبر به بالای مقاومت ۳۲ دلار رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها از منطقه ۳۲ تا ۳۳٫۳۸۸۸ دلار دفاع می کنند.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

شکست در حفظ سطح بیش از ۳۲ دلار می تواند باعث جلب سود معامله گران کوتاه مدت شود. اگر خرس ها قیمت را به پایین تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۹۴ دلار) برسانند، جفت ارز BNB / USD ممکن است به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۸٫۲۴ دلار) سقوط کند.

با این وجود، روند صعودی همچنان ادامه دارد زیرا هم میانگین های متحرک در حال شیب هستند و هم RSI در قلمرو مثبت قرار دارد. بنابراین، گاوها ممکن است با افت نسبت به میانگین متحرک اقدام به خرید کنند. روند صعودی با نزدیک به ۳۳٫۳۸۸۸ دلار از سر گرفته خواهد شد.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند، احتمال اصلاح عمیق تر به ۲۶ دلار و سپس ۲۲ دلار وجود دارد.

DOT/ دلار

گاوها در تاریخ ۲۶ اکتبر Polkadot (DOT) را به بالاتر از سطح مقاومت ۴٫۶۱۱۲ دلار رساندند اما فروشندگان با تهاجم از مقاومت بالای ۵ دلار در تاریخ ۲۷ اکتبر دفاع کردند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

شکست در حفظ قیمت در بالاتر از ۴٫۶۱۱۲ دلار، قیمت این جفت ارز را تا مرز گردن الگوی معکوس سر و شانه ها پایین آورده است.

اگر جفت ارز DOT / USD از این حمایت بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای ۵ دلار برسانند و به سطح مقاومت ۵٫۵۸۹۹ دلار برسند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر خط گردن کاهش دهند، قیمت این جفت ارز ممکن است دوباره به ۳٫۵۳۲۱ دلار کاهش یابد. جهش از این سطح حمایت می تواند این جفت ارز را برای چند روز range-bound نگه دارد.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۲۶ اکتبر از سطح ۳۸٫۲٪ فیبوناچی ۵۴٫۹۳۶۱ دلار برگشت که این مسئله نشان می دهد گاوها مایل به انتظار برای پایین آمدن سطح خرید نیستند زیرا انتظار داشتند روند صعودی از سر گرفته شود.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

اگرچه امروز گاوها جفت ارز LTC / USD را به بالای ۶۰ دلار رسانده بودند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این امر فروش تهاجمی معامله گران کوتاه مدت را به خود جلب کرد و قیمت مجدداً به سطح ۳۸٫۲٪ سقوط کرد.

اگر خرس ها بتوانند قیمت این جفت ارز را به زیر ۵۴٫۹۳۶۱ دلار برسانند، ممکن است اصلاح قیمت تا ۵۳٫۲۹۱۵ دلار و سپس به ۵۱ دلار ادامه یابد.

با این حال، اگر این جفت ارز مجدداً سطح ۵۴٫۹۳۶۱ دلار را باز پس بگیرد، چند روز اقدامrange-bound  امکان پذیر است. این جفت ارز احتمالاً بعد از اینکه قیمت بالاتر از ۶۰ دلار باقی بماند شتاب می گیرد.

بیت کوین اس وی / دلار

گاوها در تاریخ ۲۶ اکتبر ودر افت قیمت به سمت مثلث متقارن، شروع به خرید این دارایی کردند اما در ۲۷ اکتبر نتوانستند بیت کوین اس وی (BSV) را به بالای منطقه مقاومت ۱۸۰ تا ۱۸۵٫۱۴ دلار برسانند و روند صعودی جدیدی را شروع کنند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

شکست در صعود به بالاتر از سطح مقاومت می تواند منجر به امر فروش توسط گاوهای کوتاه مدت و خرس های تهاجمی شود. در نتیجه، جفت ارز BSV / USD دوباره به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۸ دلار) سقوط کرده است.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها دوباره تلاش می کنند قیمت را به بالای منطقه مقاومت برسانند.

برعکس، اگر خرس ها قیمت رابه زیر میانگین متحرک برسانند، این جفت ارز ممکن است به خط روند صعودی مثلث و سپس به ۱۴۶٫۲۰ دلار برسد.

ADA/ دلار

دنباله بلند روی شمعدانر تاریخ د ۲۶ اکتبر نشان می دهد که گاوها در هنگام کاهش قیمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۹۸ دلار) این دارایی را خریداری کردند. با این حال، خریداران نتوانستند این قدرت را حفظ کنند و کاردانو (ADA) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰۳ دلار) در ۲۷ اکتبر حفظ کنند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

این نشان می دهد که تقاضا در سطوح بالاتر متوقف می شود. خرس ها با این نشانه ضعف مواجه شدند و امروز فروش خود را از سر گرفتند و موفق شدند جفت ارز ADA / USD را در زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه غرق کنند.

اگر قیمت این ارز دیجیتال زیر این سطح باقی بماند، حمایت بعدی ۰٫۰۹۰ دلار است و اگر این حمایت نیز دوام نیاورد، کاهش قیمت می تواند تا حمایت مهم ۰٫۰۷۵۵۷۰۱ دلار ادامه دار باشد.

با آخرین سقوط، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده و RSI در منطقه منفی فرو رفته است  که این نشان دهنده برتری خرس هاست.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی یا سطح پشتیبانی فوری برگردد و به بالاتر از ۰٫۱۰۴۰۴۴ دلار برسد، این نمای نزولی باطل خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location