video thumb

معرفی امن‌ترین کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال برای کاربران مختلف

ارزهای دیجیتال

اما با وجود پتانسیل بالایی که ارزهای دیجیتال دارند، بسیاری از کاربران برای انتخاب کیف پول برای نگهداری و مدیریت دارایی های خود تلاش می کنند، زیرا هیچ کیف پول مناسبی برای کاربران ارز دیجیتال وجود ندارد. اما با وجود این مسئلهاستثناهایی نیز وجود دارد، چرا که آنها کاملاً متناسب با مشخصات جمعیتی خاص کاربران هستند. در اینجا، ما سه مورد از بهترین و ایمن ترین کیف پول ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای مبتدیان و فروشندگان: Coin Wallet

کاربران مبتدی ارزهای دیجیتال اغلب برای انتخاب کیف پول ارز تلاش می کنند، چرا که آنها گزینه های بسیاری برای انتخاب دارند. با وجود صدها کیف پول، انتخاب یک گزینه مناسب برای ارائه بهترین ترکیب، پشتیبانی از دارایی و امنیت می تواند یک کار دلهره آور باشد.

با وجود این، یک کیف پول وجود دارد که به دلیل امنیت چشمگیر آن همراه با مجموعه ای از ویژگی های کاربر پسند بسیار مناسب است و این کیف پول Coin Wallet است. یک کیف پول چند دارایی که هم برای سیستم عامل های دسک تاپ و هم برای موبایل یا به عنوان یک برنامه وب ساده در دسترس می باشد.

Coin Wallet برای مبتدیان و معامله گران ایده آل است زیرا از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند: از جمله بیت کوین (BTC) ، اتریوم (ETH) و توکن های ERC20 ، لایت کوین (LTC) و XRP. این کیف پول همچنین کارمزدهای کمی را ارائه می دهد و به معامله گران این امکان را می دهد تا دارایی های خود را جابجا کنند در حالی که کارمزدها را به حداقل ممکن می رسانند.

اما مسلما مهمترین ویژگی آن امنیت سازش ناپذیر آن است. نه تنها کاربران می توانند از کیف پول خود با استفاده از PIN و اطلاعات بیومتریک خود مانند اثر انگشت یا صورت (مانند Windows Hello و Apple FaceID) محافظت کنند، بلکه کیف پول Coin Wallet تنها کیف پول هایی است که از تأیید اعتبار دو عاملی FIDO پشتیبانی می کند (۲FA ) – به کاربران اجازه می دهد تا از یکی از چندین کلید امنیتی سخت افزاری پشتیبانی شده مانند Yubikey برای تأیید تراکنش ها استفاده کنند.

با فعال کردن همه این ویژگی های امنیتی، Coin Wallet در اصل نفوذناپذیر است.

برای کاربران برنامه های غیر متمرکز: MetaMask

در حالی که بسیاری از دارندگان ارزهای دیجیتال به سادگی از دارایی های خود برای خرید، تجارت و نگهداری طولانی مدت استفاده می کنند، افزایش دامنه و کاربرد فناوری بلاک چین منجر به توسعه طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز (DApps) شده است که می تواند برای طیف وسیعی از اهداف از جمله بازی ها، پلتفرم های صرافی ها، کازینوها و بازارهای NFT. مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال، تعداد انگشت شماری از کیف پول های محبوب به کاربران امکان می دهد تا به راحتی با انواع سریع در حال رشد برنامه های غیرمتمرکز ارتباط برقرار کنند که یکی از محبوب ترین این کیف پول ها MetaMask است.

MetaMask به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های غیر متمرکز اتریوم را مستقیماً در مرورگر خود و بدون نیاز به اجرای یک نود کامل اتریوم اجرا کنند. این کار دسترسی به برنامه های غیرمتمرکز را آسان تر و راحت تر می کند و آنها را به طور یکسان در دسترس مبتدیان و کارشناسان قرار می دهد. اگرچه MetaMask معمولاً با دارایی های اتریوم استفاده می شود، اما با چند اصلاح با Binance Smart Chain (BSC)  نیز سازگار است.

فقط سادگی آن نیست که MetaMask را برای کاربران برنامه های غیرمتمرکز عالی می کند. این کیف پول فوق العاده ایمن است. MetaMask با داشتن کد متن باز قابل کنترل عمومی و حفاظت از رمز عبور بسیار ایمن می باشد. اما برای کسانی که می خواهند یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنند، MetaMask همچنین از کیف پول های سخت افزاری Trezor و Ledger پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد با استفاده از حساب های ذخیره شده در دستگاه سخت افزاری خود مستقیماً با DApp ها تعامل داشته باشند.

برای موسسات: Ledger Vault

کاربران ارز دیجیتال نهادی مانند صرافی های ارز دیجیتال، صندوق های پوشش ریسک، موسسات مالی و متولیان در مورد مدیریت دارایی های خود نیازهای منحصر به فردی دارند.

از طرف دیگر، از آنجا که آنها اغلب ده ها و صدها میلیون دلار دارایی دارند، آنها به راه حلی نیاز دارند که امنیت فوق العاده ای از جمله مقاومت در برابر طیف عظیمی از بردارهای حمله شناخته شده و ناشناخته را فراهم کند، در حالی که هنوز به این شرکت ها اجازه می دهد تا دارایی خود را در مواقع اضطراری به صورت ایمن بازیابی کنند – مانند زمانی که ارائه دهنده کیف پول آنها در دسترس نباشد.

فراتر از این، آنها همچنین به کنترل های دقیق و جزئی در مورد اینکه چه کسی و تحت چه شرایطی می تواند به این وجوه دسترسی داشته باشد، نیاز دارند و باید بتوانند طیف گسترده ای از دارایی ها را با استفاده از جریان دسترسی ساده و یکسان مدیریت کنند.

مسلماً Ledger Vault بهترین راه حل برای این امر است. Ledger Vault به عنوان یک راه حل مدیریت دارایی دیجیتال که برای مشاغل در حال رشد طراحی شده است، به لطف مجموعه گسترده ای از لایه های دفاعی به شرکت ها امکان می دهد هزاران تراکنش در روز را پردازش کنند در حالی که از امنیت پیشرو در این صنعت بهره مند می شوند.

با استفاده از Ledger Vault، کاربران نهادی دارایی های خود را به عنوان یک کلید اصلی رمزگذاری شده و رپد که توسط ماژول امنیتی سخت افزار بانکی (HSM) در مرکز داده Ledger نگهداری می شود، ذخیره می کنند. کاربران مجاز می توانند از طریق رابط وب Vault با استفاده از Ledger Personal Security Device (PSD) خود که برای احراز هویت کاربران استفاده می شود، به وجوه خود دسترسی پیدا کنند، در حالی که قوانین نظارتی کاملاً کنترل شده، نحوه استفاده از این وجوه را محدود می کند.

گفتنی است که از نظر امنیتی نیز، Ledger Vault در راس قرار دارد.