سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیرعامل Mastercard : بیت کوین نمی‌تواند به شمول مالی افراد بدون حساب بانکی کمک کند

مدیرعامل Mastercard معتقد است که بیت کوین

آجی بانگا (Ajay Banga)، مدیر اجرایی Mastercard در جریان کنفرانس مجمع جهانی Fortune Global عنوان کرد: بیت کوین به دلیل نوسانات آن نمی تواند به عنوان یک ارز فراگیر برای شمول مالی افرادی که حساب بانکی ندارند، عمل کند. وی همچنین عدم دانش درباره اینکه چه کسی پشت این ارز دیجیتال است را نگران کننده عنوان کرد. وی در ادامه اظهار داشت:

“من اعتقادی به نوسانات یا عدم وجود شفافیت در مورد شخصی که با آن ارز درگیر است، ندارم. بنابراین، به همین دلیل است کخه به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی اعتقاد داریم. “

بانگا همچنین نشان داد که Mastercard دارای یک کتابخانه ثبت اختراع قابل توجهی در رابطه با CBDC است، که ممکن است به شما در توضیح دلیل اینکه چرا این وی نسبت به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خوش بین است، ارائه دهد.

وی معتقد است که اگر ارزهای فیات دیجیتالی شوند ، “به جریان معاملات برون مرزی کمک می کنند” ، با این حال، وی افزود که “شمول مالی برای افراد چیز کاملاً متفاوتی است.”

او سال هاست که دیدگاه شدیدی در مورد عدم شفافیت ارزهای دیجیتال دارد و هر ارز دیجیتال غیر دولتی را در سال ۲۰۱۷ ناخواسته می نامد و حتی آنها را با ” snakes” در سال ۲۰۱۸ مقایسه می کند و می گوید که آنها “شایستگی این را که به عنوان ابزار مبادله در نظر گرفته شوند، ندارند.”

با این حال، Mastercard اعلام کرده است که نسبت به ارزهای دیجیتال صادر شده توسط دولت مشکلی ندارد.

و در سال ۲۰۱۹، به نظر می رسد که Mastercard با یکی از اعضای بنیان گذار پروژه لیبرای فیس بوک، موضع بازتری نسبت به ارزهای دیجیتال اتخاذ می کند. اما در اکتبر سال گذشته، این ارائه دهنده پرداخت با اشاره به عدم شفافیت لیبرا، این پروژه را به همراه Visa ، Stripe و Paypal ترک کرد.
وی با تأیید اینکه Mastercard “مقدار قابل توجهی پول در CBDC سرمایه گذاری کرده است”، افزود:

“امروز، ما یکی از بزرگ ترین دارندگان حق ثبت اختراع در فضای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستیم.”

بانگا در ادامه اظهار داشت، سندباکس CBDC که در ماه سپتامبر امسال توسط Mastercard منتشر شد، به بانک های مرکزی و بانک های تجاری اجازه می دهد تا CBDC ها را برای کاربردهایی مانند “جریان تراکنش های برون مرزی” جستجو کنند. این ابزار انواع مختلف تراکنش ها را شبیه سازی می کند تا به بانک های مرکزی اجازه دهد موارد استفاده از CBDC را ارزیابی کنند. البته هنوز مشخص نیست که کدام بانک ها از این ابزار استفاده می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location