سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی کنیا، CBDC را مورد بررسی قرار می‌دهد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی کنیا یا CBK بحث و گفتگو با بانک های مرکزی بین المللی را برای بررسی امکان ورود به فضای ارز دیجیتال بانک مرکزی آغاز کرده است. دکتر Patrick Njoroge، رئیس بانک مرکزی کنیا در طول هفته DC Fintech Georgetown به خبرنگاران گفت:

“ما [CBK] در حال حاضر با سایر بازیگران جهانی، از طرق مختلف در مورد معرفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بحث می کنیم. این فشار در نتیجه رشد ارزهای دیجیتال خصوصی به وجود آمده و ما در حال حاضر احساس می کنیم که در این زمینه عقب مانده ایم و باید فضای خود را ایجاد کنیم.”

از دیدگاه دکتر Njoroge، بانک مرکزی باید مراقب طرحی که ارزهای دیجیتال بخش خصوصی برای آن درگیر هستند، باشد. رئیس بانک مرکزی کنیا، پولشویی و تأمین مالی فعالیت های غیرقانونی را یکی از نگرانی های اصلی این موسسه عنوان کرده است. با این حال، به نظر می رسد که او هنوز متقاعد نشده است که روند جهانی به سمت یک جامعه غیرنقدی در حال حرکت است.

به نظر می رسد که اشاره صریح دکتر Njoroge به تحقیقات جهانی در حال انجام در زمینه اینکه چگونه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می توانند در دسترس عموم قرار گیرند، ارز دیجیتال بانک مرکزی را در رقابت صریح با کوین های غیرمتمرکز قرار می دهد.

رئیس بانک مرکزی کنیا همچنین اظهار نظر نسبتاً تحقیرآمیزی در مورد بیت کوین (BTC) ابراز کرد و آن را صرفاً ابزاری برای سفته بازی توصیف کرد. در حالی که وی فناوری زیربنای این کوین را چشمگیر می داند، استدلال کرد که بیت کوین اختراعی است که همجنان به دنبال یافتن مشکلی برای حل آن می باشد.

در پایان لازم به ذکر است که با افزایش تراکنش های ارزهای دیجیتال در قاره آفریقا، کارآفرینان صنعت محلی، خود را برای مقررات قوی تر آماده می کنند. استفانی زو (Stephany Zoo) از صرافی Bitpesa که در کنیا مستقر می باشد، در سپتامبر ۲۰۲۰ به کوین تلگراف گفت که ادغام بهتر با زیرساخت های مالی سنتی می تواند با تقویت فضای ارز دیجیتال برابری کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location