سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش های منتشر شده، آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، بنیان گذار Morgan Creek Digital، داده های Santiment را که نشان می دهد همبستگی ۳۰ روزه بین بیت کوین

در کنار آن، بیت کوین از زمان سقوط گسترده این بخش که در ماه مارس اتفاق افتاد، یعنی هنگامی که ترس از ویروس کرونا به اوج خود رسید، از کلاس های دارایی سنتی مانند طلا، S&P 500، نفت خام و دلار آمریکا نیز بهتر عمل کرده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

بیل بارهیدت (Bill Barhydt)، یکی از بنیان گذاران و مدیرعامل Abra اخیراً عنوان کرده که “بیت کوین تنها بهترین فرصت سرمایه گذاری در حال حاضر در جهان است” و او در چند روز گذشته موجودی بیت کوین خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. پس از خرید اخیر، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از کل سهام سرمایه گذاری بارهیدت در بیت کوین نگهداری می شود.

آیا بیت کوین روند صعودی خود را از سر می گیرد یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع بیایید تا نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم.

بیت کوین / دلار

گاوها در تلاشند تا بیت کوین (BTC) را بالاتر از منطقه مقاومت ۱۳۲۰۰ تا ۱۳۳۴۳،۶۶ دلار برانند. این نشان می دهد که پس از موج اولیه، خرید در سطوح بالاتر متوقف شده است.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

شکست در حفظ سطح بالای ۱۳۲۰۰ دلار می تواند باعث جذب سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود که ممکن است منجر به عقب نشینی به منطقه پشتیبانی ۱۲،۴۶۰ – ۱۲،۰۵۰ دلار شود.

با این حال، میانگین متحرک پرتحرک و شاخص مقاومت نسبی در منطقه خرید بیش از حد، نشان می دهد که گاوها حاکم هستند. بنابراین، گاوها ممکن است در این افت به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲،۰۳۴ دلار) این ارز دیجیتال را خریداری کنند.

اگر جفت ارز BTC / USD به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهش کند، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت، احتمال افزایش قیمت این جفت ارز به ۱۴۰۰۰ دلار وجود دارد.

برعکس، اگر خرس ها بتوانند جفت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را غرق کنند، سقوط به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱۱۰۹ دلار) امکان پذیر است.

اتریوم / دلار

ادغام tight range طی سه روز گذشته، روند منفی را برطرف کرده است. خرس ها اتر (ETH) را به زیر ۳۹۵ دلار کشانده اند اما گاوها سعی دارند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸۳ دلار) نگه دارند.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

اگر جفت ارز ETH / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد و به بالای ۴۰۰ دلار برسد، تجمع شدید در سطوح پایین تر را نشان می دهد. شکست ۴۲۰ دلار نشانه از سرگیری احتمالی روند صعودی است.

با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال مسطح شدن است و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نشان می دهد که این حرکت تضعیف شده است. شکست در زیر خط روند صعودی ممکن است باعث تشدید فروش شود.

ریپل / دلار

عدم موفقیت گاوها در رساندن XRP به بالاتر از مقاومت ۰٫۲۶ دلار در چند روز گذشته، ممکن است باعث جذب سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود. این آلت کوین زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۹ دلار) شکسته شده و در حال حاضر تلاش می کند تا بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۴۴ دلار) باقی بماند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز XRP / USD از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۰٫۲۶ دلار برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، احتمالاً این جفت ارز حرکت می کند و به ۰٫۳۰ دلار می رسد.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت خود را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهند، این جفت ارز می تواند اقامت خود را در محدوده ۰٫۲۲۹۵ – ۰٫۲۶ دلار برای چند روز دیگر افزایش دهد. میانگین متحرک مسطح و RSI دقیقاً زیر ۵۰ نیز به یک اقدام range-bound در کوتاه مدت اشاره دارد.

بیت کوین کش / دلار

عدم موفقیت گاوها در حرکت بیت کوین کش (BCH) به بالاتر از مقاومت ۲۸۰ دلاری، باعث جذب سود توسط معامله گران کوتاه مدت شد. این فروش، قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۲ دلار) کاهش داده است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز BCH / USD به شدت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت کند، تجمع در سطوح پایین تر را نشان می دهد. سپس گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۲۸۰ دلار برسانند.

در صورت موفقیت، ممکن است این افزایش قیمت تا ۳۰۰ دلار و بالاتر از آن به ۳۲۶٫۳۰ دلار برسد. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۲۴۲ دلار سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که این جفت ارز می تواند برای چند روز دیگر در range-bound باقی بماند. RSI واگرایی منفی ایجاد کرده است که نشان می دهد حرکت صعودی ممکن است در حال ضعیف شدن باشد.

چین لینک / دلار

چین لینک (LINK) از سطح نزدیک به ۱۳ دلار کاهش یافته است و خرس ها اکنون تلاش می کنند قیمت را به زیر منطقه پشتیبانی ۱۱٫۸۰۲۸ – ۱۱٫۱۹۹۰ دلار برگردانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، پیشنهاد می شود که فروش اخیر ۱۱٫۸۰۲۸ دلار یک تله گاوی باشد.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

شکست در زیر میانگین های متحرک می تواند نشانه ضعف بیشتر باشد و اگر خط روند صعودی نیز نتواند پشتیبانی کند، این روند به نفع خرس ها تغییر خواهد کرد.

از طرف دیگر، اگر جفت ارز LINK / USD از سطح حمایت ۱۱٫۸۰۲۸ دلار – ۱۱٫۱۹۹۰ دلار بازگردد، این نشان می دهد که گاوها در حال خرید در کاشه قیمت هستند. گاوها سپس یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت این جفت ارز را به بالای ۱۳٫۲۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت، روند صعودی احتمالاً با یک افزایش به سطح ۱۵ دلار و سپس ۱۷ دلار شتاب خواهد گرفت.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) همچنان در روند صعودی باقی مانده و گاوها از چهار روز گذشته حمایت خود را در سطح ۲۹٫۵۶۴۶ دلار نگه داشته اند. میانگین متحرک پرشتاب و RSI بالای ۵۷ نشان دهنده در راس بودن گاوهاست.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند جفت ارز BNB / USD را بالاتر از منطقه مقاومت ۳۲ تا ۳۳٫۳۸۸۸ دلار قرار دهند، روند صعودی ممکن است شتاب بگیرد. شکست در منطقه مقاومت احتمال آزمایش مجدد اوج های تاریخی را افزایش می دهد.

بر خلاف این فرض، اولین نشانه ضعف شکسته شدن در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۹٫۶۸ دلار) خواهد بود و اگر این جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۹۱/۲۷ دلار) برسد، می تواند اصلاح عمیق تری را نشان دهد.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در ۲۴ اکتبر بالای خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها شکست. هدف اصلی این راه اندازی ۵٫۴۰ دلار است. در حال حاضر گاوها در تلاشند قیمت را بالاتر از مقاومت بالایی در سطح ۴٫۶۱۱۲ دلار فشار داده و حفظ کنند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت خود را بالاتر از ۴٫۶۱۱۲ دلار حفظ کنند، احتمالاً این مومنتوم شتاب خواهد گرفت. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۲ دلار) مسطح شده و RSI به بالای ۵۹ رسیده است، که نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است.

اگر جفت ارز DOT / USD از سطح فعلی برگردد و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که شکستن بالای خط گردن یک تله گاوی است.

در حالی که معامله گران پس از سودهای چشمگیر چند روز گذشته، سود خود را ثبت کردند، لایت کوین (LTC) از قیمت ۶۰ دلار چرخش کرد. میانگین متحرک پرتحرک و RSI بالای ۶۲ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

جفت ارز لایت کوین / دلار تا ۳۸٫۲ درصد سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۴٫۹۳۶۱ دلار اصلاح شده است و اگر این پشتیبانی شکسته شود، احتمال سقوط به ۵۰٪ سطح اصلاح شده ۵۳٫۳۹۱۵ دلار وجود دارد.

اگر جفت ارز از هر دو سطح برگشت کند، پیشنهاد خرید در افت است. در چنین حالتی، گاوها دوباره سعی می کنند با بالا بردن قیمت بالاتر از ۶۰ دلار، حرکت صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند تا ۶۴ دلار و سپس به ۶۸٫۹۰۰۸ دلار برسد.

اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر منطقه ۵۱ دلار –  ۵۲٫۳۶ دلار کاهش دهند، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در ۲۴ اکتبر بالاتر از مثلث متقارن شکسته شد اما گاوها نتوانستند قدرت را افزایش دهند و قیمت را به بالای مقاومت بالایی ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

این اقدام منجر به رزرو سود شده است که قیمت را به نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۷ دلار) نزدیک کرده است. شکست زیر میانگین های متحرک می تواند قیمت را به خط روند صعودی مثلث کاهش دهد.

برعکس، اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد ، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، رسیدن به ۲۰۸ دلار و سپس ۲۲۷ دلار امکان پذیر است.

ADA/ دلار

کاردانو (ADA) خط حمایت الگوی wedge افزاییشی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰ دلار) را شکسته است. گاوها در حال حاضر در تلاشند تا از سطح حمایت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۹۹ دلار) دفاع کنند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز ADA / USD از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را از ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار بالاتر ببرند. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را کاهش دهند، افت قیمت به ۰٫۹۰ دلار و سپس به ۰٫۷۵۵۷۰۱ دلار امکان پذیر است. میانگین متحرک مسطح و RSI درست زیر ۴۵ نشان می دهد که خرس ها یک مزیت جزئی دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location