video thumb

افزایش ۳۵۰ درصدی کارمزد تراکنش‌های بیت کوین با کاهش کارمزدهای اتریوم

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کارمزد تراکنش های بیت کوین

بر اساس داده های Bitinfocharts، ارسال تراکنش از طریق بلاک چین بیت کوین در روز شنبه به طور متوسط ​​۵٫۷۵ دلار هزینه داشت، در حالی که ۵ روز قبل از آن تقریباً ۱٫۸ دلار بود.

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین (BTC) به ۱۳٫۰۰۰ در تاریخ ۲۲ اکتبر، میزان کارمزدها به ۶٫۳۶ دلار رسید. بیش از سی روز پیش و در تاریخ سپتامبر ۲۰ ، پردازش یک تراکنش از طریق شبکه بیت کوین به طور متوسط ​​فقط ۱٫۳۹ دلار هزینه داشت.

در این مدت، هزینه تراکنش ها ۳۵۸ درصد افزایش یافته است. یک دلیل اصلی برای این موضوع این است که سرمایه گذاران مایل به پرداخت مبلغ اضافی به استخراج کنندگان بیت کوین بودند تا تراکنش های آنها جلوتر از دیگران پردازش شود.

وقتی قیمت بیت کوین افزایش می یابد، بلاک چین بیت کوین با ازدحام روبرو می شود و در حالی که ماینرها برای پردازش تراکنش با یکدیگر رقابت می کنند، هزینه انجام این کار – برای سرمایه گذاران – اوج می گیرد.

با این حال گفتنی است که تا روز یکشنبه، کارمزدهای بیت کوین به میزان ناچیزی کاهش یافت و به ۳٫۹۸ دلار رسید.

جالب است بدانید که همزمان با افزایش بازار ارزهای دیجیتال، هزینه ارسال یک تراکنش از طریق بلاک چین بیت کوین کش تا حدودی افزایش یافت در حالی که کارمزدها در شبکه اتریوم به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

تا حد زیادی، کارمزدهای شبکه بیت کوین کش حتی با وجود افزایش قیمت اخیز همچنان یکی از ارزان ترین بلاک چین ها در بین ارزهای دیجیتال است. طبق آماری که از پورتال وب bitcoinfees.cash به دست آمده است، کارمزد بلاک بعدی در شبکه بیت کوین کش ۰٫۰۰۱۴ دلار و متوسط ​​کارمزد فعلی ۰٫۰۰۱۳ دلار برای هر تراکنش بیت کوین کش می باشد.

بر اساس آمار Coin Dance، در حال حاضر تراکنش با بیت کوین (BTC) در مقایسه با بیت کوین کش (BCH) 2،۴۲۹٫۷۰ برابر گرانتر است.

کارمزد تراکنش های اتریوم در روز یکشنبه از ۳٫۴۹ دلار در ۲۰ سپتامبر، بیش از ۷۵ درصد کاهش یافت و به ۰٫۹۲ دلار رسید. این امر ممکن است به دلیل از دست دادن حرکت در اقتصاد امور مالی غیرمتمرکز (Defi) در هفته های اخیر باشد. این بخش بزرگ ترین محرک کارمزدهای گس اتریوم از ماه جولای می باشد.