video thumb

افشای اطلاعات شرکتی تنها راه نهادینه‌سازی ارزهای دیجیتال

برخی از افراد پیش بینی می کردند که دارایی های دیجیتال یک مد است که به سرعت می آید و از بین می رود. اما فقط در مدت زمان کوتاهی، شاهد بوده ایم که دارایی های دیجیتال به کانون نوآوری های جدید تبدیل شده اند. ارزهای دیجیتال

به همین دلیل، دارایی های دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کلاس دارایی کاملاً نهادینه شده اند که فقط می تواند چیز خوبی باشد. خرید مقیاس پذیر از سرمایه گذاران، کارگزاران، شرکت های خدمات مالی و موارد دیگر فقط می تواند شناخت دارایی های دیجیتال و بازارها را به طور کلی بهبود بخشد. مشارکت بیشتر باعث ایجاد کارایی و ثبات بیشتر دارایی های دیجیتال می شود.

همچنین نهادینه سازی باعث رشد بخش خدمات مالی دارایی های دیجیتال می شود و نه فقط در کارگزاری و مدیریت، بلکه در زمینه هایی مانند بیمه و حسابداری نیز وجود دارد. تشخیص اینکه دارایی های دیجیتال یک فرصت سرمایه گذاری ارزشمند است، استارت آپ های بیشتری را ترغیب به صدور عرضه اولیه سکه و رشد صدور توکن به عنوان گزینه های جدید مناسب برای سهامداران می کند. با درک بیشتر در مورد ارز دیجیتال و مشروعیت آنها، صنایع بیشتری از فناوری بلاک چین استفاده می کنند.

به عبارت دیگر، هرچه زودتر بتوان از دارایی های دیجیتال استفاده کرد، روی آنها سرمایه گذاری کرد، به آنها اعتماد کرد و آنها را با ارزش دانست، بهتر است.

پیشروی ارز دیجیتال به جلو با اطلاعات بهتر و بیشتر

اما ما هنوز در آن مرحله قرار نداریم و تا زمانی که این صنعت مانع اصلی خود را برای نهادینه سازی از سر راه بردارد، نمی توانیم به آن نقطه برسیم که این مانع نیز کمبود اطلاعات در قالب افشاگری هاست.

در حال حاضر، هیچ مقررات یا سیستمی وجود ندارد که شرکت هایی را در اختیار داشته باشد که برای دارایی های دیجیتال پاسخگو باشد، این بدان معناست که شرکت ها می توانند ICO صادر کنند و ناپدید شوند. چگونه یک بازار ثانویه همیشه پایدار می شود وقتی که اطلاعات هنوز خصوصی است و حتی معاملات عمومی انجام می شود و عدم تقارن اطلاعاتی بزرگی را بین سرمایه گذاران ایجاد می کند و باعث افزایش فاصله بین “خودی هاب” همیشه برنده و “خارجی های” همیشه بازنده می شود؟

آنچه ارز دیجیتال برای انتقال به مرحله بعدی بلوغ نیاز دارد، ثبت جهانی شرکت است که در نهایت شفافیت ارزیابی و اقدامات شرکت را به ارمغان می آورد.

این می تواند یک مرکز تصفیه واحد باشد که اطلاعات شرکت های سراسر دنیا را که دارایی های دیجیتال را جمع آوری، تأیید و توزیع می کنند و همچنین می تواند به عنوان استاندارد برای افشای اطلاعات عمل کند. بانک اطلاعاتی EDGAR کمیسیون های اوراق بهادار و بورس ایالات متحده – سیستم جمع آوری، تجزیه و تحلیل و بازیابی داده های الکترونیکی – در حال حاضر این کار را با فهرست بندی افشای اطلاعات شرکت ها و آزادسازی آنها در دسترس عموم انجام می دهد.

در این بین، مزایایی به منظور افشای اطلاعات شرکت ها برای ارز دیجیتال وجود خواهد داشت که عبارتند از:

  • این اقدام برای قانون گذاران خوب است. اکوسیستم ارز دیجیتال به طور سنتی مستقل از دولت ها و موسسات فعالیت می کند، اما عدم تنظیم مقررات باعث فقدان استاندارد می شود که به رشد آینده آن لطمه می زند. رگولاتورها از قبل با افشای اطلاعات کار می کنند، این امر به آنها امکان می دهد از نحوه مدیریت پروژه های ارز دیجیتال مطلع شوند، بنابراین، این یک روش آسان برای استفاده از همان چارچوب برای ارزیابی پروژه است.
  • برای ارزیابی خوب است. افشای اطلاعات همچنین به تعیین بهتر ارزیابی دارایی های دیجیتال کمک می کند تا سرمایه گذاران بتوانند در مورد محل قرار دادن پول خود آگاهانه تصمیم بگیرند. یک سیستم برای تعیین ارزش گذاری دارایی منجر به افزایش پایداری در بین کلاس های دارایی دیجیتال نیز می شود، که فقط می تواند به پذیرش گسترده تر کمک کند. افزایش سهولت در تنظیم مقررات، مواجهه بیشتر با پروژه های جدید، روابط بهتر سرمایه گذاران و ارزیابی استانداردتر از مراحل مورد نیاز برای نهادینه سازی کامل ارز دیجیتال است – و همه اینها با ایجاد و تصویب یک رجیستری جهانی شرکت اتفاق می افتد.
  • برای پروژه های جدید خوب است. داشتن یک رجیستری جهانی به این صنعت اجازه می دهد تا در مورد پروژه های خوب در دست اجرا اطلاعاتی کسب کند و به سرمایه گذاران نوپا در مورد پروژه هایی را که ممکن است بخواهند از آنها دست بکشند، شفافیت ارائه می دهد. به همین ترتیب، می تواند پرچم های قرمز را در پروژه های کلاهبرداری بالا ببرد.
  • برای IR خوب است. ارائه یک حساب دقیق از آنچه در یک شرکت می گذرد، از جمله نقاط عطف، تغییرات رهبری و صدور نسخه، فقط به ایجاد روابط با سرمایه گذاران کمک می کند. و با وجود صنعت جدید ارز دیجیتال، افشای اطلاعات می تواند به سرمایه گذاران اطمینان دهد که دیگر در تاریکی رها نخواهند شد.

اگر یک رجیستری مشابه EDGAR برای شرکت های صادرکننده دارایی های دیجیتال تصویب شود و به مرکز اکوسیستم ارز دیجیتال تبدیل شود، جهانی را شاهد خواهیم بود که شفافیت اطلاعات به عنوان بخشی از فرهنگ ارز دیجیتال ارزش گذاری می شود، همراه با استارتاپ هایی که به ICO هایی چشم دارند که مشتاق افشای اطلاعات هستند. همین استارت آپ ها در روابط سرمایه گذاران خود افزایش اعتماد و اصطکاک کمتری خواهند دید. ما شاهد تحولی در ابزارهای تجزیه و تحلیل و ارزیابی خواهیم بود زیرا اکنون استانداردها وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل سطح اطلاعات موجود در دنیای ارز دیجیتال، کشف و تحقیق در مورد پروژه های کلاهبرداری و تقلب آسان تر خواهد بود. سرانجام، سرویس های افشای ارز دیجیتال می توانند به راحتی با نهادهای نظارتی دولتی کار کنند تا اکوسیستم ارز دیجیتال را تکمیل کنند.

اما اگر ما رجیستری را تصویب نکنیم و کارها را مانند امروز رها کنیم چه می شود؟ ممکن است ارز دیجیتال هرگز به طور کامل پتانسیل خود را به عنوان یک کلاس دارایی تشخیص ندهد و در عوض، به نفع فناوری بلاک چین خود نادیده گرفته شود. سرانجام، هیچ چیزی برای پر کردن شکاف بین دنیای دارایی های دیجیتال و دنیای مالی سنتی وجود نخواهد داشت و ارز دیجیتال را در سرما از بین خواهد برد.

این اقدام شامل خریدها و تعهدات است، اما تشویق برای افشای اطلاعات شرکت ها هم برای سلامت شرکت های ارز دیجیتال و هم برای سرمایه گذاران بالقوه آنها آسان به نظر می رسد.