video thumb

ارائه پرداخت‌های ارز دیجیتال توسط PayPal از سال ۲۰۲۱

طبق گزارش های متعدد، پی پال ( PayPal ) روز چهارشنبه ورود خود را به بازار ارزهای دیجیتال

گفتنی است که پرداخت ها از طریق ارزهای فیات انجام می شود، درست همانند بسیاری از راه حل های معاملاتی ارز دیجیتال موجود مانند بیت پی. این بدان معناست که معامله گران ارز فیات دریافت می کنند و پی پال نیز روند نظارت بر تبدیل را بر عهده خواهد گرفت.
این شرکت عنوان کرد، کوین هایی که در ابتدای امر پشتیبانی می شوند عبارتند از: بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC). این غول پرداخت برای ارائه خدمات خود با Paxos همکاری کرد و مجوز خود ارز دیجیتال را از وزارت خدمات مالی امور خارجه نیویورک که معمولاً با نام BitLicense شناخته می شود، دریافت کرد.

کاربران پی پال علاوه بر پرداخت ارزهای دیجیتال، می توانند ارز دیجیتال را مستقیماً از طریق برنامه خریداری کنند. بنابراین پی پال از یک کیف پول ارز دیجیتال برخوردار است و به کاربران اجازه می دهد تا از طریق برنامه های پی پال، ارز دیجیتال را خرید و فروش و نگهداری کنند.

گفتنی است که پی پال یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان پرداخت جهانی است و دارای ۳۴۶ میلیون حساب فعال می باشد همچنین باید عنوان کرد که حجم تراکنش های پردازش شده این پلتفرم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲۲ میلیارد دلار بوده است. این پلتفرم یکی از اعضای بنیان گذار اولیه انجمن لیبرا بود، اگرچه پس از فشار قانونی که برای این پروژه اعمال شد، از این انجمن خارج شد.

در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که این شرکت به دلیل میزان کنترلی که در شبکه خود دارد، معمولا مورد انتقاد قرار می گیرد.