video thumb

۹۵٪ از برندگان در قرعه کشی CBDC چین جوایز خود را خرج کردند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اکثریت قریب به اتفاق برندگان قرعه کشی ۱٫۵ میلیون دلار یوان دیجیتال چین “بسته های قرمز” یوان دیجیتال

مقامات شنژن روز یکشنبه رسما اعلام کردند که از ۱۸ اکتبر ، در مجموع ۴۷،۵۷۳ از ۵۰،۰۰۰ برنده قرعه کشی در چین جوایز خود را دریافت کرده اند.

بر اساس اعلامیه، برندگان در مجموع ۶۲،۷۸۸ تراکنش برای ۸٫۸ میلیون یوان (۱٫۳ میلیون دلار) انجام دادند. این مقدار نشان دهنده حدود ۸۸ درصد از کل ۱۰ میلیون یوانی (۱٫۵ میلیون دلار) است که قرار بود در این طرح در شنژن توزیع شود.

برخی از برندگان نه تنها “بسته های قرمز” خود را خرج کرده اند ، بلکه با خرید ۹۰۱،۰۰۰ یوان اضافی (۱۳۴،۰۰۰ دلار) موجودی کیف پول خود را نیز بالا برده اند.

شنژن یک برنامه آزمایشی را برای تبلیغ یوان دیجیتال با نمایش عمومی در تاریخ ۹ اکتبر راه اندازی کرد. اگر برندگان این هدیه را تا ۱۸ اکتبر خرج نکنند، سازمان دهندگان قرعه کشی مقدار استفاده نشده بسته های یوان دیجیتال را پس می گیرند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، از ۱۲ اکتبر، در مجموع ۲ میلیون نفر متقاضی شرکت در برنامه اهدای یوان دیجیتال شنژن بودند. گفتنی است که ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یعنی یوان دیجیتال طرح آزمایشی خود را در آوریل ۲۰۲۰ آغاز کرد. متعاقباً این طرح های آزمایشی به ۹ شهر از جمله شنژن، گوانگژو و همچنین هنگ کنگ و ماکائو گسترش یافتند.