سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اعمال مالیات ۱٫۵ درصدی بر ارائه خدمات دیجیتال توسط صرافی‌های خارجی تحت مقررات جدید کنیا

رسانه های محلی گزارش دادند، سازمان درآمد کنیا (KRA) عنوان کرده است که مالیات برنامه ریزی شده خدمات دیجیتال (DST) آن برای ارزهای دیجیتال

با این حال، با تعاریف مبهم در مورد این اصطلاحات کلیدی، هنوز مشخص نشده است که دقیقاً چه کسی تحت مقررات جدیدی که از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ لازم الاجرا است، مالیات می گیرد. اکنون به نظر می رسد نیکسون اومندی (Nixon Omondi)، کارشناس مالیات KRA، این میزان را ثبت کرده است.

او در گزارشی که توسط Bitcoinke منتشر شد، توضیح داد که طبق قانون، هر شخصی که یک سرویس دیجیتال ارائه دهد، مشمول مالیات می شود.

این توضیحات بدان معنی است که پلتفرم هایی که با ارزهای مجازی سروکار دارند ملزم به پرداخت ۱٫۵ درصد مالیات به دولت کنیا خواهند بود. اوضاع برای صرافی های همتا به همتای خارجی مانند Paxful و Binance P2P که در کشور آفریقای شرقی فعالیت می کنند، بسیار مشکل است – آنها هر ماه باید مالیات را پرداخت کنند.

کسب و کارهای کریپتویی کنیا نیز پرداخت های مشابهی را انجام می دهند. با این حال، شرکت های محلی “این امکان را دارند که مالیات خدمات دیجیتال خود را در پایان سال بپردازند، زیرا آنها مالیات های دیگری را نیز در کنیا پرداخت می کنند”.

اداره درآمد کنیا اظهار داشت که مالیات بر خدمات دیجیتال “توسط شخصی که از طریق یک بازار دیجیتال درآمد حاصل می کند” پرداخت می شود. اما اصطلاح “بازار دیجیتال” به دلیل مبهم بودن آن از نظر حقوقی و فنی مایه تأثر بسیاری شد.

قانون مالی کنیا تعریف نسبتاً گسترده ای از این عبارت ارائه داد، و اصطلاح بازارهای دیجیتال “برای پلتفرمی به کار برده می شود که امکان تعامل مستقیم بین خریداران و فروشندگان کالا و خدمات را از طریق ابزار الکترونیکی فراهم می کند.” گفتنی است که کنیا پس از نیجریه و آفریقای جنوبی سومین بازار بزرگ بیت کوین در آفریقاست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location