video thumb

SEC می خواهد محصولات توکنیزه شده را تسهیل کند

به گفته رئیس جی کلیتون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) می خواهد صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار (ETF) توکنیزه شده را تسهیل کند. این آژانس برای تعیین نحوه قانون گذاری محصولات مختلف ارز دیجیتال با دیگر مقررات نظارتی ایالات متحده همکاری می کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از توکنیزه سازی ETF استقبال می کند

جی کلایتون، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد بحث کمیسیون برای تنظیم محصولات رمزنگاری شده در طی یک میزگرد که در اوایل ماه جاری توسط اتاق تجارت دیجیتال برگزار شد، صحبت کرد. در این رویداد که “دو روی کوین آمریکایی: نوآوری و قانون گذاری دارایی های دیجیتال” نام داشت، برایان بروکس نیز به عنوان مسئول نظارت بر ارز حضور داشت.

فایننشال تایمز روز جمعه به نقل از کلایتون گزارش داد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “به طور فعال در حال کار بر روی مقرراتی است که ممکن است روزی نسخه های رمزنگاری شده ETF ها را مجاز کند.” در این گزارش آمده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با سایر نهادهای نظارتی ایالات متحده مانند دفتر نظارت بر ارز (OCC) و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالاها (CFTC) همکاری می کند تا تعیین کند کدام نهاد قانون گذار صلاحیت قانون گذاری محصولات رمزنگاری شده مختلف را دارد.

کلایتون خاطرنشان کرد: یوتیلیتی توکن همان چیزی است که تصمیم می گیرد توسط کدام قانون گذار باید هدایت شود. در حالی که قانون گذاران بانکی باید بر توکن هایی که به طور خاص برای پرداخت ها در نظر گرفته می شوند مانند استیبل کوین ها نظارت کنند، کلایتون عنوان کرد که توکنیزه سازی ETF ها باید تحت نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باشد. وی با تأکید بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید و می خواهد آنها را تنظیم کند، گفت:

درهای ما کاملاً باز است، اگر می خواهید نشان دهید که چگونه محصول ETF را به روشی تولید کنید که باعث افزایش کارایی شود، ما می خواهیم با شما ملاقات کنیم، ما می خواهیم این کار را تسهیل کنیم. البته، شما باید آن را ثبت کنید و کاری را انجام دهید که با هر ETF دیگری نیز انجام می دهید.

فایننشال تایمز توضیح داد: “توکنیزه سازی به یک دارایی دیجیتال خاص – شبیه بیت کوین [BTC] اجازه می دهد تا یک اوراق بهادار واحد مانند یک سهام یا سبد اوراق بهادار مانند یک صندوق یا یک ETF را نشان دهد.”

جاناتان اشتاینبرگ (Jonathan Steinberg)، مدیرعامل Wisdomtree Investments طی یک میزگرد جداگانه در همان رویداد عنوان کرد که سرمایه گذاری های توکنیزه شده “فرصتی برای انجام کاری بهتر از ETF است.” این نشریه نقل کرد، Franklin Templeton Investments سال گذشته برای تهیه یک صندوق سرمایه‌گذاری بازار پول دولتی هم برای سهام سنتی و هم برای سهام توکنیزه شده، فرم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را پر کرد.

کلایتون ادعا می کند که اکنون زمان آزمایش چارچوب نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “با استفاده از بسیاری از نوآوری هاست.” وی با اشاره به اینکه تجارت امروز الکترونیکی است و معامله گران از ورودی های دیجیتال به جای گواهینامه سهام مانند ۲۰ سال پیش استفاده می کنند، اظهار داشت: “ممکن است خیلی خوب باشد که همه آن ها توکنیزه سازی شوند.” با این حال، وی هشدار داد، “اما شما باید به اصول وفادار بمانید” و اضافه کرد که به عنوان مثال ناشران سهام و افراد داخلی همه مسئولیت هایی دارند. وی توضیح داد:

یکی از مشکلاتی که ما با آن روبرو بودیم، این بود که در این نوآوری روش اشتباهی را در پیش گرفتیم…. فکر می کنم اکنون، بعد از سه الی چهار سال در موقعیت بهتری قرار داریم.

یکی از زمینه هایی که کلایتون و بروکس در مورد آن بحث کرده اند این است که چگونه به وضوح تعریف کنیم اوراق بهادار چیست. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تصریح کرد: “اگر شما نمی خواهید شبکه خود را تأمین مالی کنید یا اینکه نمی خواهید بازدهی شبکه خود را به مردم بدهید، احتمالاً آن یک اوراق بهادار نیست.” “اما اگر کاری که شما می خواهید انجام دهید، تأمین هزینه ساخت شبکه خود با توکن خودتان است یا بازدهی استفاده از شبکه یا توکن خود را به مردم ارائه دهید… کاملاً واضح است که این یک اوراق بهادار است.” وی افزود، “ما در تلاش هستیم تا مشخص کنیم که این خطوط کجا هستند تا مردم بتوانند سیستم پرداخت را بالغ کنند.”