سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

رقابت بین بانک‌های مرکزی و استیبل کوین های جهانی

فناوری بلاک چین از بدو تأسیس تاکنون توجه نظارتی زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از کشورها عنوان کرده اند که بیت کوین

استیبل کوین های جدید وابسته به فیات یا طلا یا سبدی از ارزها، می توانند ارزش را سریعتر و کارآمدتر از سیستم های پولی موجود جابجا کنند. اعلامیه فیس بوک برای راه اندازی لیبرا در سال گذشته لحظه ای جالب توجه بود. مقامات پولی دیدند که تعداد کاربران فیس بوک بسیار بیشتر از جمعیت هر کشور است. لیبرا به طور عملی یک شبه، می تواند مقام پولی هر کشوری را به چالش بکشد.

برخی از بانک های مرکزی قبلاً کار بر روی ارزهای دیجیتال خود را آغاز کرده بودند، اما یک سال پس از آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین، ژاپن و انگلیس – که پنج ارز اصلی جهان را منتشر می کنند – همه در مورد موضوع ارز دیجیتال بانک مرکزی اقدام انجام تحقیقات کردند. اما در حالی که دولت ها در تلاشند تا در رقابت برای به روزرسانی ارز خود ادامه دهند، آنها همچنان نسبت به نهادهای خصوصی مانند فیس بوک که آنها را به چالش می کشد مشکوک هستند.

ناظر مالی G20، هیئت ثبات مالی، راهنمایی جدیدی را در مورد خطراتی که استیبل کوین های جهانی برای حاکمیت پولی ایجاد می کنند منتشر کرد. این رهنمودها در پی بیانیه پیش نویس G7 است که قول می دهد تا زمانی که همه نگرانی های نظارتی را برطرف کنند، مانع از راه اندازی استیبل کوین هایی مانند لیبرا شود.

G7 و G20 هر دو نمایانگر تعداد کشورهای خود از جمله بزرگ ترین اقتصادهای جهان هستند. این ثروت اطمینان می دهد که کشورهای درگیر در حفظ هنجارهای پولی موجود سهیم هستند. با این حال، به نظر می رسد همه تشخیص داده اند که پول می تواند بسیار بهتر از آنچه اکنون است، باشد.

راهنمایی های G20 به تعدادی از آثار کلاسیک را از جمله مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم اشاره می کند. موضوع اصلی این است که مزایای اصلی ارز دیجیتال بزرگ ترین خطرات آن را نیز شامل می شود: ارزهای دیجیتال می توانند از مرزهای ملی بسیار آزادانه تر از بیشتر پول ها عبور کنند و به افراد بیشتری نسبت به سیستم های مالی موجود برسند. اما این اطلاعیه ها هدف اصلی ارز دیجیتال نیست. آنها به طور کلی استیبل کوین ها و به طور خاص لیبرا را در خط مقدم اقدامات آتی قرار می دهند.

اگر فیس بوک و انجمن لیبرا بخواهند به کار ادامه دهند – و به نظر می رسد که در انجام این کار مصمم هستند – راهی طولانی در پیش دارند. علاوه بر این، واقعاً غیر قابل تصور است که لیبرا، قابلیت دسترسی جهانی را که در وایت پیپر اولیه خود وعده داده است، انجام دهد.
بانک مرکزی اروپا از تعهد به یوروی دیجیتال طفره می رود

بانک مرکزی اروپا (ECB) که یورو را منتشر می کند، مردم را به اظهارنظر در مورد توسعه یوروی دیجیتال دعوت کرده است. بانک مرکزی اروپا در اطلاعیه خود به صراحت اعلام کرد که قصد جایگزینی پول نقد را ندارد. همچنین این بانک تمایز نسبتاً ناشیانه ای بین هر دارایی بالقوه یورو دیجیتال و دارایی های دیجیتال ایجاد کرد. پس از اشاره به نوسانات افسانه ای ارز دیجیتال به عنوان یک تفاوت، این اطلاعیه در مورد استیبل کوین ها گفت که آنها از پشتوانه یک بانک مرکزی برخوردار نیستند.

در حالی که دعوت به مشاوره این بانک، ادعاهای خاصی در مورد مکانیسم های موجود در مورد یوروی دیجیتال نداشته است، بانک مرکزی اروپا به وضوح تمام تلاش خود را می کند تا پروژه خود را از مشکلات مربوط به ارز دیجیتال جدا کند. بنابراین، بدیهی است که کلمه “بلاک چین” در این اعلامیه وجود ندارد.

با این وجود، تفکیک اولویت های بانک مرکزی اروپا برای یوروی دیجیتال به وضوح در تصمیم گیری بین حریم خصوصی ، سرعت، سودمندی آفلاین و امنیت تعیین شده است.

البته از این موضوع غافل نشویم که بانک مرکزی روسیه هم به دلیل نگرانی هایش برای روبل دیجیتال و هم به دلیل پرهیز از ذکر فناوری بلاک چین، یک مشاوره عمومی را به طور چشمگیری شبیه به بانک مرکزی اروپا منتشر کرد.

روبل مانند یورو یک واحد پول جهانی نیست. این مورد حتی قبل از سقوط ارزش آن از سال ۲۰۱۴ نیز وجود داشت، زیرا تحریم ها و افت قیمت نفت تأثیرات زیادی بر تعامل فدراسیون روسیه با اقتصاد جهانی گذاشت.

روسیه تلاش کرده است تا استفاده از روبل را در میان کشورهایی که به طور مشابه از اقتصاد جهانی به رهبری غرب جدا شده اند، افزایش دهد. بنابراین جای تعجب نیست که اعلامیه بانک مرکزی روسیه برای مشاوره عمومی در مورد مسائل مربوط به پولشویی تحقیقی نمی کند که می تواند برای تجارت آینده یک روبل دیجیتال خوب باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location