video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

گفتنی است که این مسئله فقط به ارزهای دیجیتال اختصاص ندارد زیرا حتی در بیشتر کلاس های دارایی دیگر، بازارهای مشتقات، بازارهای اسپات را رهبری می کنند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

در یک تلاش جداگانه برای تعیین ارزش گذاری بیت کوین، چندین کارشناس از JPMorgan Chase اظهار داشتند که قیمت بیت کوین در مقایسه با ارزش ذاتی آن بیش از حد ارزش گذاری می شود و تحلیلگران اظهار داشتند که بیت کوین می تواند در کوتاه مدت با فروش مواجه شود.

تحلیلگران، بیت کوین را کالا می دانند و برای تخمین ارزش ذاتی آن، هزینه نهایی تولید آن را محاسبه کرده اند.

در حالی که فاندامنتال های اساسی در طولانی مدت کار می کنند، اما اقدامات کوتاه مدت قیمت معمولاً توسط احساسات و تکنیک های فنی تعیین می شود. بیایید نمودارهای ۱۰ ارز رمزپایه برتر را تحلیل کنیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در ۱۵ اکتبر از حمایت ۱۱۱۷۸ دلاری خود عقب نشینی کرد اما گاوها نتوانستند قیمت بالای ۱۱،۵۰۰ دلار را حفظ کنند. این ضعف می تواند باعث جلب رزرو سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

در حال حاضر خرس ها تلاش می کنند قیمت را به زیر ۱۱/۱۷۸ دلار پایین تر از سطح حمایت مهم برسانند. با این حال، این سطح احتمالاً خریداران را به خود جلب می کند زیرا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱،۰۸۱ دلار) درست زیر این سطح حمایت قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص مقاومت نسبی در منطقه مثبت بیانگر این است که خریداران، برتری دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، این اولین نشانه قدرت است. پس از آنکه گاوها قادر به حفظ جفت ارز BTC / USD در بالای کانال صعودی باشند، روند صعودی می تواند شتاب بگیرد.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، افت قیمت به خط پشتیبانی کانال امکان پذیر است. فروپاشی این کانال می تواند باعث فروش بیشتر شود که می تواند منجر به افت به ۱۰ هزار دلار شود.

اتریوم / دلار

خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا اتر (ETH) را زیر میانگین متحرک حفظ کنند. در صورت موفقیت، افت به خط روند صعودی امکان پذیر است. اگر این پشتیبانی نیز شکسته شود، نشان دهنده یک اقدام range-bound برای بزرگ ترین آلت کوین بازار برای چند روز دیگر است.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

میانگین متحرک ثابت و RSI نزدیک به ۵۰ نیز به تعادل بین عرضه و تقاضا اشاره دارد. با این حال، اگر جفت ارز ETH / USD از سطح فعلی یا خط روند صعودی افزایش یابد، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالایی ۳۹۵ دلار برسانند. اگر آنها بتوانند رسیدن به این قیمت را امکان پذیر کنند، یک الگوی مثلث صعودی کامل می شود که هدف آن ۴۸۱٫۶۰۸ دلار است.

ریپل / دلار

XRP در ۱۵ اکتبر زیر میانگین متحرک شکست و در حال حرکت به سمت حمایت مهم ۰٫۲۲۹۵ دلار است. اگرچه این آلت کوین یک الگوی معکوس سر و شانه تشکیل داده بود، اما گاوها نتوانستند قیمت را به بالای خط گردن با ۰٫۲۶ دلار برسانند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

در حال حاضر جفت ارز XRP / USD بین ۰٫۲۲۹۵ تا ۰٫۲۶ دلار range-bound شده است، از این رو گاوها احتمالاً در نزدیکی سطح حمایت قرار می گیرند.

حرکت رو به رشد پس از آنکه گاوها قیمت را به بالای ۰٫۲۶ دلار رساندند و یا خرس ها این جفت ارز را به زیر ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار کاهش دهند، آغاز می شود.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) شاهد فروش شدید در سطح ۲۶۶٫۴۶ دلار بود که منجر به بازآزمایی سطح شکست ۲۴۲ دلار شد. جهش شدید این حمایت نشان می دهد که گاوها به طور تهاجمی در سطوح پایین تر انباشته شده اند.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه (۲۳۸ دلار) و RSI بالای ۶۰ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از ۲۶۶٫۴۶ دلار برسانند، روند صعودی می تواند به ۲۸۰ دلار و سپس ۳۰۰ دلار برسد.

اگر خرس ها در سطح فعلی دارایی های خود را بفروشند و جفت ارز BCH / USD را زیر سطح میانگین متحرک فرو ببرند، این فرض باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت ارز دوباره می تواند به ۲۱۵ دلار کاهش پیدا کند.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) امروز از ۳۱٫۹۷۹۸ دلار تغییر قیمت داده است زیرا خرس ها تلاش می کنند روند صعودی را متوقف کنند و قیمت را به زیر سطح حمایت ۲۹٫۵۶۴۶ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را با ۲۸٫۷۷ دلار فرو ببرند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

اگر فروشندگان موفق به حفظ قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، این نشان می دهد که حرکت صعودی ضعیف شده است. شکست در زیر ۲۶ دلار می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر به ۲۲ دلار باشد.

با این حال، اگر جفت ارز BNB / USD از سطح حمایت ۲۲٫۵۶۴۶ دلار یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند.

یک برگشت شدید نشان می دهد که گاوها به شدت در افت فرو می روند، در حالی که یک برگشت ضعیف نشان دهنده عدم تقاضا است.

بنابراین ، معامله گران می توانند قدرت بازگشت را تحت نظر داشته باشند تا تعیین کنند آیا حرکت صعودی از سر گرفته می شود یا روند صعودی در سطوح بالاتر از بین می رود.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۳ اکتبر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۲۲ دلار) کاهش یافت اما نکته مثبت این است که گاوها در تلاش هستند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۴۰ دلار) پولبک کنند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

بازگشت شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، اولین نشانه تغییر احساسات از خرید در افزایش قیمت ها به سمت خرید در کاهش قیمت است. اولین هدف ۱۲ دلار است و بالاتر از این، جفت ارز LINK / USD می تواند به ۱۳٫۲۸ دلار برسد.

با این حال، اگر بازگشتت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ضعیف باشد، ممکن است در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با مقاومت سختی روبرو شود. اگر این جفت ارز یکبار دیگر از این مقاومت کاهش یابد، احتمال کاهش به ۸٫۷۹۷۵ دلار افزایش خواهد یافت.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۲ دلار) کاهش یافته است و خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت را به زیر سطح حمایت ۳٫۵۳۲۱ دلار برسانند. اگر خرس ها یک بسته شدن (زمان UTC) زیر ۳٫۵۳۲۱ دلار را مدیریت کنند، یک الگوی مثلث نزولی کامل می شود.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

هدف این تنظیم نزولی ۱٫۴۷۴۳ دلار است. با این حال، ممکن است سقوط مستقیم به این سطح صورت نگیرد، زیرا گاوها می توانند وارد عمل شوند و سطح حمایت ۲٫۶۰ دلار و ۲ دلار را ارائه دهند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز DOT / USD از سطح فعلی افزایش یابد و یا دوباره به سطح ۳٫۵۳۲۱ دلار بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت را به بالای خط مقاومت در برابر مثلث نزولی برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، الگوی نزولی فاقد اعتبار است و می تواند منجر به افزایش ۴٫۶۱۱۲ دلار و سپس ۵٫۵۸۹۹ دلار شود.

ADA/ دلار

گاوها نمی توانند کاردانو (ADA) را بالاتر از خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها برانند. این می توانست باعث جلب توجه گاوهای کوتاه مدت و فروش خرس های تهاجمی شود و در نهایت منجر به افت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰ دلار) شود.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

از آنجایی که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال شیب کم است و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، گاوها ممکن است از این سطح حمایت دفاع کنند. اگر جفت ارز ADA / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، گاوها سعی می کنند قیمت را به بالای خط گردن برسانند.

در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که ممکن است به ۰٫۱۲۸۰۶۲ دلار و بالاتر از آن ۰٫۱۴۴۵ دلار برسد.

در صورت ادامه لغزش این جفت ارز و شکستن زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۰۹۸ دلار) ، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به افت به ۰٫۰۹۰ دلار شود.

لایت کوین / دلار

Litecoin (LTC) امروز به زیر هر دو میانگین متحرک افت کرده است، که نشان می دهد خرس ها برای شروع موقعیت های کوتاه از مقاومت صعودی ۵۱ دلار استفاده کرده اند. با این حال، گاوها هنوز تسلیم نشده اند زیرا در حال حاضر برای دفاع از خط روند صعودی تلاش می کنند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، فروش احتمالاً تشدید می شود و خرس ها بار دیگر سعی می کنند جفت ارز لایت کوین / دلار را زیر خط روند صعودی فرو ببرند. در صورت موفقیت، افت به ۴۲ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر قیمت این جفت ارز از میانگین متحرک بالاتر رود، گاوها سعی می کنند قیمت را از منطقه مقاومت ۵۱ تا ۵۲٫۳۶ دلار بالا ببرند. در صورت موفقیت، الگوی معکوس سر و شانه ها کامل می شود و هدف آن رسیدن به ۶۰٫۳۷۰۲ دلار است.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) زیر میانگین متحرک شکسته شده و اکنون احتمالاً بین ۱۸۰٫۶۳ دلار و ۱۴۶٫۲۰ دلار باقی خواهد ماند. سقوط امروز احتمال تشکیل الگوی معکوس سر و شانه ها را باطل کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۶ دلار) ثابت است اما میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۶۷ دلار) شیب دار است و RSI به زیر ۴۲ رسیده است که این یک مزیت جزئی برای خرس هاست. شکست در زیر ۱۴۶٫۲۰ دلار می تواند روند نزولی جدیدی را برای این ارز دیجیتال شروع کند.

با این حال، اگر جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار از سطح فعلی یا از حمایت ۱۴۶٫۲۰ دلار بهبود پیدا کند، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسانند. نزدیک شدن (زمان UTC) بالاتر از این سطح مقاومت می تواند روند صعودی را تا رسیدن به ۲۱۰ دلار آغاز کند.