video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین و بیشتر آلت کوین های بزرگ بالاتر از سطح پشتیبانی خود قرار دارند و همین مسئله احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد. بر اساس این گزارش ها، بازده اوراق قرضه در اکثر اقتصادهای پیشرفته از زمان آغاز اقدامات گسترده بانک های مرکزی برای مقابله با بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 به شدت کاهش یافته است.

این مسئله می تواند برای سرمایه گذاران سازمانی که به تخصیص سنتی ۶۰/۴۰ سبد سهام بین سهام و ابزارهای درآمد ثابت متکی هستند، چالش ایجاد کند.

این هفته دارایی های دیجیتال فیدلیتی همچنین گزارش تز سرمایه گذاری بیت کوین خود را منتشر کرد که در آن توضیح می دهد که چگونه یک سبد دارایی با تخصیص یک یا ۳ درصد از دارایی های خود به بیت کوین (BTC) می تواند سهام سنتی وجود را در برهه های زمانی مختلف شکست دهد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

این گزارش همچنین نشان می دهد که چگونه سرمایه بازار بیت کوین می تواند افزایش یابد، حتی اگر بتواند بخش کوچکی از بازار سرمایه گذاری جایگزین که در حال حاضر ۱۳٫۴ تریلیون دلار ارزش دارد یا بازار اوراق قرضه که ارزش آن بیش از ۵۰٫۳ تریلیون دلار است را جذب کند.

طبق داده های Coin98 Analytics ، تا امروز حدود ۱۳ شرکت دولتی نزدیک به ۶٫۸ میلیارد دلار بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. اگرچه کل مبلغ سرمایه گذاری شده توسط شرکت ها تنها حدود ۳٫۲ درصد از سرمایه فعلی بازار بیت کوین است، اما نشانه دلگرم کننده این است که سرمایه گذاری ها به طور مداوم در حال افزایش هستند.

اگر این روند ادامه یابد و سرمایه گذاران نهادی بیشتری وارد فضای ارز دیجیتال شوند، قیمت بیت کوین می تواند به سرعت افزایش یابد.

بیایید ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا بفهمیم روند غالب در بازار چیست.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) بالاتر از سطح مقاومت ۱۱،۵۰۰ دلار قرار گرفت و در ۱۲ اکتبر به ۱۱،۷۱۹ دلار رسید اما گاوها نتوانستند این سطح را حفظ کنند.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار طی دو روز گذشته در حال اصلاح است اما نکته مثبت این است که گاوها موفق شده اند این جفت ارز را بالاتر از ۱۱۱۷۸ دلار نگه دارند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۹۹۹ دلار) و شاخص قدرت نسبی بالای ۶۰ نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز دیجیتالرا بالاتر از ۱۱،۵۶۰ بکشانند و حفظ کنند، این جفت ارز می تواند شتاب بگیرد و روند صعودی خود را از سر بگیرد. اولین هدف صعودی ۱۲،۰۴۸ دلار است و اگر دسترسی به این سطح صورت پذیرد، ممکن است این حرکت صعودی تا ۱۲۴۶۰ دلار ادامه داشته باشد.

اگر این دید صعودی تحقق نیابد و این جفت ارز از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی نشان خواهد داد که این مومنتوم تضعیف شده است.

اتریوم / دلار

خرس ها از مقاومت ۳۹۵ دلار دفاع می کنند تا اتر (ETH) را بین ۳۹۵ تا ۳۰۸ دلار محدود نگه دارند. با این حال، افزایش تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۳ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است.

نمودار روزانه اتریوم / دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها در این افت قیمت، این ارز دیجیتال را خریداری کنند، جفت ارز اتریوم/ دلار ممکن است یک بار دیگر تلاش کند تا به بالای ۳۹۵ دلار برسد. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند افزایش قیمت را آغاز کند که ممکن است به قیمت ۴۸۸٫۱۳۴ دلار نیز برسد.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، این جفت ارز می تواند به خط روند صعودی سقوط کند. اگر جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای ۳۹۵ دلار برسانند. در مقابل، اگر قیمت این ارز دیجیتال به زیر خط روند صعودی بیفتد، می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر range-bound نگه دارد.

ریپل / دلار

گاوها نمی توانستند XRP را به بالاتر از ۰٫۲۶ دلار برسانند، از این رو، الگوی معکوس سر و شانه ها کامل نشد. میانگین متحرک مسطح شده و RSI به نقطه میانی سقوط کرده است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را زیر میانگین متحرک حفظ کنند، این آلت کوین می تواند برای چند روز دیگر ادغام شود.

برعکس، اگر جفت ارز XRP / USD با کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۸ دلار) روبرو شود، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای سطح مقاومت برسانند.

اگر آنها موفق به بستن (زمان UTC) این جفت ارز به بالای ۰٫۲۶ دلار شوند، الگوی معکوس سر و شانه ها کامل می شود. این می تواند یک روند صعودی را شروع کند که می تواند تا ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار افزایش یابد.

بیت کوین کش / دلار

شکست خرس ها در رساندن قیمت بیت کون کش (BCH) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳۴ دلار) در تاریخ ۱۲ اکتبر، عدم فشار فروش در سطوح پایین را نشان داد. معامله گران این موضوع را یک فرصت خرید می دانستند و قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت در ۲۴۲ دلار در ۱۳ اکتبر می رساندند.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک در شرف تکمیل یک کراس اوور صعودی است و RSI به بالاتر از ۶۸ رسیده است که نشان می دهد گاوها کنترل دارند. آنها اکنون سعی خواهند کرد جفت ارز بیت کوین کش / دلار را به ۲۸۰ دلار و بالاتر از آن به ۳۰۰ دلار برسانند.

با این وجود بعید به نظر می رسد که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این جفت ارز را به زیر ۲۴۲ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، نشان دهنده یک شکست برای گاوهاست.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۱۲ اکتبر به بالای سطح مقاومت رسید اما گاوها نتوانستند مومنتوم را ایجاد کنند و این منجر به شکل گیری الگوی شمعدان دوجی در تاریخ ۱۳ اکتبر شد.

این نشان می دهد که این آلت کوین در حال استراحت است زیرا گاوها و خرس ها در مورد حرکت بعدی مطمئن نیستند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک پر شیب و RSI بالای ۶۴ نشان می دهد که گاوها بر بازار حاکم هستند. اگر خرس ها نتوانند قیمت را به زیر ۲۹٫۵۶۴۶ دلار برسانند، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به ۳۳٫۳۸۸۸ دلار برسانند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این جفت ارز را به زیر ۲۰ میانگین متحرک نمایی ۲۸ روزه (۳۰/۲۸ دلار) برسانند، این نشان می دهد که حرکت صعودی ضعیف شده است و اصلاح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶٫۰۷ دلار) می تواند امکان پذیر باشد.

LINK / دلار

طی دو روز گذشته خرس ها مقاومت سختی در برابر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۳۸ دلار) دارند اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه نمی دهند Chainlink (LINK) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۳۲ دلار) برسد.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج حرکت می کند و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند جفت ارز LINK / USD می تواند تا ۱۳٫۲۸ دلار افزایش یابد و اگر این مقاومت نیز از بین برود، حرکت صعودی می تواند به ۱۸ دلار برسد.

برعکس، اگر این جفت ارز از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این نشان دهنده ضعف است.

DOT / دلار

Polkadot (DOT) طی چند روز گذشته به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۵ دلار) چسبیده بود اما خرس ها در حال تلاش برای حل این بلاتکلیفی در روند نزولی هستند. میانگین متحرک نمایی متوسط ۲۰ روزه و RSI در نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه DOT / دلار. منبع: TradingView

با این حال، اگر خرس ها بتوانند قیمت این جفت ارز را به زیر ۴ دلار برسانند، جفت ارز DOT / USD می تواند حمایت بحرانی را با قیمت ۳٫۵۳۲۱ دلار دوباره آزمایش کند.

برعکس، اگر این جفت ارز از ۴ دلار بازگردد، گاوها هدف اصلی خود را برای مقاومت در برابر سقف ۴٫۶۱۱۲ دلار قرار خواهند داد. اگر خریداران موفق به حفظ قیمت بالاتر از این سطح شوند، افزایش قیمت تا ۵٫۵۸۹۹ دلار امکان پذیر است.

ADA/ دلار

کاردانو (ADA) طی چهار روز گذشته با مقاومت در خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها روبرو بوده است. شکستن بالای خط گردن، باعث فروش شده و خرس ها اکنون سعی می کنند این آلت کوین را به زیر ۰٫۱۰۴۰۴۴ دلار برسانند.

نمودار روزانه ADA / دلار. منبع: TradingView

اگر قیمت جفت ارز ADA / USD به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۰۰ دلار) برسد، نشان دهنده این است که خرس ها در تجمعات کوتاه مدت هستند. سپس آنها سعی می کنند قیمت این جفت ارز را به ۰٫۰۹۰ دلار تا پایین شانه سمت راست کاهش دهند.

با این حال، میانگین های متحرک یک کراس اوور صعودی را به پایان رسانده اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد گاوها برتری دارند. اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگشت کند، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای خط گردن برسانند.

در صورت موفقیت این امر، روند معکوس تنظیم شده را به پایان می رساند و روند صعودی جدیدی را شروع می کند که ممکن است به ۰٫۱۲۸ دلار و سپس ۰٫۱۴۴۵ دلار برسد.

لایت کوین / دلار

گاوها به شدت از منطقه مقاومت ۵۱ تا ۵۲٫۳۶ دلار دفاع می کنند اما آنها نتوانسته اند لایت کوین (LTC) را در زیر سطح حمایت فوری در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷٫۹۸ دلار) بکشانند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

این نشان می دهد که گاوها با عجله موقعیت های خود را نمی بندند. میانگین های متحرک در آستانه کراس اوور صعودی و RSI در قلمرو مثبت نیز نشان دهنده مزیت گاوهاست. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای منطقه مقاومت برسانند، روند صعودی جدیدی ممکن است به ۶۴ دلار برسد.

گفتنی است که اگر خرس ها قیمت جفت ارز لایت کوین / دلار را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) طی دو روز گذشته با خرس هایی که در تلاش برای شکستن حمایت بودند و گاوهایی که برای دفاع از آن تلاش می کردند، دقیقاً بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۶ دلار) معامله شده است. این شاخص ها بلاتکلیف هستند و هیچ مزیتی برای گاوها و خرس ها ندارند.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، افت قیمت به ۱۵۵ دلار امکان پذیر است. شکست این حمایت ممکن است حمایت مهم را با قیمت ۱۴۶٫۲۰ دلار مجددا آزمایش کند.

اگر جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار از سطح فعلی برگردد و به بالای ۱۸۰٫۶۳ دلار برسد، الگوی معکوس سر و شانه را کامل می کند. چنین حرکتی می تواند منجر به رسیدن به هدف ۲۱۸٫۲۹ دلار شود.