video thumb

شرکت Monerium: بانک مرکزی اروپا باید به ناشران پول الکترونیکی دسترسی به ذخایر بانک مرکزی را بدهد

بر اساس گزارش های منتشر شده، Monerium می گوید که بانک مرکزی اروپا باید به ناشران پول الکترونیکی دسترسی به ذخایر بانک مرکزی را بدهد. Monerium، صادر کننده پول الکترونیکی مورد حمایت کانسنسیس (Consensys)، گمان می کند که مسیر رسیدن به یوروی دیجیتال ساده تر از آن چیزی است که بانک مرکزی اروپا پیشنهاد می دهد.

این شرکت فناوری مالی که تمرکز خود را بر روی متصل ساختن پول فیات با بلاک چین از طریق صدور پول نقد دیجیتال قابل برنامه ریزی قرار داده است، در ۱۳ اکتبر پاسخ خود را در واکنش به رایزنی عمومی اخیر بانک مرکزی اروپا درباره یوروی دیجیتال منتشر کرد.

Monerium در تابستان ۲۰۱۹، اولین شرکت در سراسر جهان بود که به عنوان بخشی از چارچوب قانونی جدید در اروپا برای خدمات پول الکترونیکی در سراسر منطقه اقتصادی اروپا، از مجریان قانونی ایسلند مجوز فعالیت دریافت کرد. این پلتفرم، خدمات پرداخت فیات را با استفاده از بلاک چین اتریوم ارائه می داد و بعدها با پروتکل بلاک چین الگوراند (Algorand ) همکاری کرد.

Monerium در پاسخ خود به بانک مرکزی اروپا، عنوان می کند که تمام آنچه اروپا باید انجام دهد این است که عنوان کند از “قبل یک نوع یوروی دیجیتال” تائید شده دارد.

در سال ۲۰۰۰ کمیسیون اروپا، پول الکترونیکی را “جایگزین دیجیتال پول نقد” توصیف کرد. با توجه به این چارچوب، Monerium ادعا می کند:

“تنها کاری که بانک مرکزی اروپا باید انجام دهد این است که به صادرکنندگان پول الکترونیکی اجازه دسترسی به ذخایر بانک مرکزی اروپا را بدهد.”

از نظر Monerium، صدور مستقیم ارز دیجیتال مستلزم یک بازنگری اساسی در سیستم موجود است که بانک مرکزی عمدتا از طریق آن با موسسات مالی قانون گذاری شده مانند بانک های تجاری تعامل دارد.

Monerium به گزارشی از دو اقتصاددان صندوق بین المللی پول اشاره می کند که پیشنهاد می دهند ارائه دهندگان غیر بانکی می توانند پول دیجیتال را با حمایت بانک مرکزی صادر کنند تا بتوانند ارز دیجیتال بانک مرکزی مصنوعی (sCBDC) را راه اندازی کنند.

از نظر Monerium، چارچوب کنونی پول الکترونیکی اروپا در حال حاضر برای معیارهای اصلی صندوق بین المللی پول برای یک ارز دیجیتال باثبات مناسب است و برای انتقال از پول الکترونیکی به sCBDC، بانک مرکزی نیاز دارد که به ناشران پول الکترونیکی دسترسی به ذخایر بانک مرکزی اروپا را بدهد: این شرکت عنوان می کند:

“چنین دسترسی با حفظ شرایط بازی برابر بین موسسات پول الکترونیکی و موسسات اعتباری مطابق با بخشنامه پول الکترونیکی سازگار خواهد بود.”

همانطور که گزارش شد، بانک مرکزی اروپا روشن ساخته است که در مورد راه اندازی یا عدم اجرای پروژه یوروی دیجیتال از اواسط سال ۲۰۲۱ تصمیم گیری خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که گزارش بانک مرکزی اروپا در اکتبر ۲۰۲۰ سناریوها و شرایط مورد نیاز برای یوروی دیجیتال را مشخص کرد.