video thumb

Cointelegraph Consulting: چک‌های محرک جدید ممکن است قیمت بیت کوین را به بیش از ۱۱هزار دلار برساند

آیا دور دوم چک های محرک پیشنهادی ایالات متحده بر بازار جهانی ارز دیجیتال

اکنون، واشنگتن درمورد صدور دور دوم چک های محرک در حال بحث است. اگر این کار را انجام شود، این اقدام می تواند برای قیمت تمام دارایی ها از جمله سهام و دارایی های دیجیتال، در کوتاه مدت و میان مدت تاثیر مثبت بگذارد اشد. اگر مجلس نمایندگان پیش از انتخابات ریاست جمهوری این لایحه را تصویب کند، تخمین زده می شود که این چک ها تا ماه دسامبر ارسال شوند.

در پایان تابستان ، S&P 500 بهبود یافت و حتی به بالاترین حد خود رسید. بیت کوین نیز از ۶٫۵ هزار دلار در مارس به بالاتر از ۱۰٫۵ هزار دلار تا ماه اکتبر رسید. رشد قیمت این دارایی ها را می توان با چک های محرک مالی عظیم ارائه شده توسط دولت های سراسر جهان مرتبط دانست. حجم پول دلار آمریکا (مجموع M1) از ۴ تریلیون دلار در ابتدای سال ۲۰۲۰ به ۵٫۵ تریلیون دلار از اواسط سال رسید.

تورم پیش بینی شده نیز از ۲٫۵ درصد در ژانویه به ۲٫۹ درصد در ژوئن رسیده است. از ترس رشد بیش از حد تورم، تقاضا برای ذخیره دارایی های ارزشمند افزایش می یابد. این یکی از دلایل افزایش قیمت طلاست. بیت کوین نیز اغلب به عنوان جایگزینی برای پناهگاه های امن سنتی دیده می شود. با این حال، گزارش Cointelegraph Consulting نشان می دهد که حجم محرک ها تنها عامل موثر در رشد بازار سرمایه نیست. ملاحظات مهم دیگری نیز در این گزارش مورد بحث قرار گرفته است.

تا ماه سپتامبر، کل بسته های مالی در کشورهای اصلی بالغ بر ۱۰ تریلیون دلار یا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی بود. به دلیل حمایت مالی دولت، خانوارهای آمریکایی ۲ تریلیون دلار اضافی در حساب های بانکی خود جمع کرده اند. همه این وجوه برای مصارف فوری استفاده نشده است. در عوض، رفتار مالی شهروندان ایالات متحده بسیار محافظه کارانه تر شده است و میزان پس انداز خانوار در طول این بحران از ۷ درصد به ۱۵ درصد افرایش یافته، یعنی دو برابر گذشته شده است.

اگرچه برخی از شهروندان از چک های حمایتی ایالتی برای پرداخت بدهی استفاده کردند، اما بدهی خانوارهای آمریکایی هنوز بسیار زیاد است، که به سختی می تواند افزایش قیمت دارایی های سنتی و جایگزین را برای بلند مدت حفظ کند.