video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که رسیدن قیمت بیت کوین

بازارهای سهام ایالات متحده در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح زمانی خود هستند و امیدوارند تا دموکرات ها و جمهوری خواهان بن بست فعلی خود را بشکنند و به توافق برسند تا دور دیگری از محرک ها را برای شهروندان آمریکایی و کسب و کارهای کوچکی که اداره می کنند، اعمال کنند.

در حالی که اثبات شده که این اقدامات محرک مالی باعث افزایش بازده بازار سهام در کوتاه مدت می شود، اما به بار بدهی عظیم ایالات متحده نیز اضافه می شود. چرا مه چاپ پول بیش از حد نمی تواند یک راه حل دائمی برای هر مشکلی باشد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

در آینده این بدهی غیرقابل کنترل خواهد شد و می تواند به یک بحران اقتصادی و ارزی منجر شود. چندین سرمایه گذار این موضوع را پیش بینی می کنند و با سرمایه گذاری بر روی طلا و بیت کوین (BTC) قصد دارند تا این خطرات را کنترل کنند.

گفتنی است که این عوامل در بلندمدت دیدگاه صعودی را نسبت به بیت کوین ایجاد می کنند. با این حال، این نوسانات در کوتاه مدت و احتمالاً تا پایان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همچنان وجود خواهند داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار دهیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۰ اکتبر از سطح ۱۱۴۸۲،۴۴ دلار کاهش یافت، اما گاوها قیمت را بالاتر از حمایت فوری و ۱۱۱۷۸ دلار نگه داشتند. این مسله قدرت بیت کوین را نشان می دهد زیرا گاوها منتظر بازپس گیری عمیق تری برای خرید نبودند.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

گاوها قیمت را به بالای سطح مقاومت و در سطح ۱۱،۵۰۰ دلار رسانده اند. اگر جفت ارز بیت کوین / دلار بتواند این روند صعودی را حفظ کند، افزایش قیمت تا سطح ۱۲،۰۵۰ دلار امکان پذیر خواهد بود.

میانگین های متحرک یک کراس اوور صعودی را تکمیل کرده اند و شاخص مقاومت نسبی به بالای ۶۷ رسیده است، که این امر نشان دهنده این است که گاوها کنترل قیمت را در دست دارند.

اگر مومنتوم افزایش یابد و گاوها قیمت را به بالای ۱۲،۰۵۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند ۱۲،۴۶۰ دلار را دوباره آزمایش کند. شکست در این سطح ممکن است روند صعودی را به سمت ۱۴۰۰۰ دلار از سر بگیرد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در تاریخ ۱۰ اکتبر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۰ دلار) شکست اما نتوانست سطوح بالاتر را حفظ کند. بزرگ ترین آلت کوین بازار در تاریخ ۱۱ اکتبر الگوی شمعی را ایجاد کرد اما نکته مثبت این است که بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بسته شد.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

عدم قطعیت امروز با صعودی شدن روند در روز جاری برطرف شد و گاوها در حال حاضر تلاش می کنند که قیمت این ارز دیجیتال را به بالای سطح مقاومت ۳۹۵ دلار برسانند. اگر گاوها بتوانند چنین کاری را انجام دهند، جفت ارز اتریوم / دلار ممکن است تا ۴۸۸٫۱۳۴ دلار افزایش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۶۰ دلار) شروع به افزایش کرده و RSI به بالای ۶۱ رسیده است. این نشان می دهد که گاوها برتری دارند.
اگر این جفت ارز از ۳۹۵ دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به چند روز اقدام range-bound شود.

ریپل / دلار

XRP در تلاش است تا مقاومت ۰٫۲۶ دلار را از بین ببرد. اگر خرس ها قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۷ دلار) را بکشانند، این آلت کوین ممکن است به ۰٫۲۴ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می دهد که اقدام range-bound احتمالاً برای چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

با این حال، اگر جفت ارز XRP / USD در بالای ۰٫۲۶ دلار شکسته شود، الگوی معکوس سر و شانه را تکمیل می کند که هدف آن ۰٫۳۰۰۲۸۸ دلار است.

رشد متوسط میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر ۰٫۲۴ دلار برسد، این نمای صعودی از تغییر احتمالی باطل می شود.

بیت کوین کش / دلار

گاوها در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اکتبر بیت کوین کش (BCH) را به بالاتر از مقاومت ۲۴۲ دلار رساندند، اما فتیله های طولانی روی شمعدان نشان می دهد که خریداران نمی توانند سطوح بالاتر را حفظ کنند. در نتیجه، قیمت دوباره وارد محدوده ۲۰۰ تا ۲۴۲ دلار شد.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

با این حال، جهش شدید معاملات میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳۰ دلار) امروز و دنباله بلند روی شمعدان نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین می باشد. رشد تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نیز مزیت گاوها را نشان می دهد.

اگر جفت ارز بیت کوین کش / دلار بالای سطح مقاومت شکسته و بسته شود، ممکن است به سمت ۲۸۰ دلار افزایش یابد. اگر این جفت ارز دوباره از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای صعودی نفی خواهد شد.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) از مثلث متقارن و مقاومت بالایی در ۲۹٫۵۶۴۶ دلار عبور کرده است. این نشان می دهد که مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک همچنان به سمت بالا حرکت می کنند و RSI بالای ۶۵ نشان دهنده کمترین مقاومت به سمت بالاست.

این روند صعودی احتمالاً با توقف بعدی ۳۳٫۳۸۸۸ دلار در جایی که خرس ها ممکن است مقاومت سختی داشته باشند، از سر گرفته خواهد شد. با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از این سطح مقاومت بالا ببرند، جفت ارز بایننس کوین دلار ممکن است قیمت های بالای ۳۹٫۵۹۴۱ دلار را دوباره آزمایش کند.

اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۵٫۷۲ دلار) عبور کند، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

LINK / دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۱ اکتبر بالاتر از روند نزولی شکست و اکنون در تلاش است تا بالاتر از میاگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱٫۵۳ دلار) افزایش یابد.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

چنین حرکتی نشان می دهد که روند نزولی به پایان رسیده است و جفت ارز LINK / USD می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند یا برای چند روز range-bound باقی بماند.

این جفت ارز ممکن است در بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه تا ۱۳٫۲۸ دلار حرکت کند، جایی که خرس ها احتمالاً مقاومت سختی دارند. با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۱۳٫۲۸ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند. برخلاف این فرض، اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیایند، چند روز اقدام range-bound امکان پذیر است.

DOT / دلار

Polkadot (DOT) در تلاش است تا بالاتر از ۴٫۶۱۱۲ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۸ دلار) ثابت و RSI دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از سطح مقاومت در ۴٫۶۱۱۲ دلار برسانند و حفظ کنند، این توازن به سود آنها خواهد بود. بالاتر از این سطح، جفت ارز DOT / USD می تواند به قیمت ۵٫۵۸۹۹ دلار دست یابد.

با این حال، اگر این جفت ارز بتواند از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر ۴ دلار برسد، ممکن است برای چند روز range-bound باقی بماند.

ADA / دلار

کاردانو (ADA) در خط گردن الگوی معکوس سر و شانه ها با مقاومت روبرو است اما نکته مثبت این است که گاوها اجازه ندادند که قیمت این ارز دیجیتال در زیر سطح حمایت فوری و ۰٫۱۰۴۰۴۴ دلار حفظ شود.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

خریداران دوباره سعی می کنند تا قیمت را به بالای خط گردن برسانند و در صورت موفقیت، الگوی معکوس کامل می شود. اولین هدف صعودی برای این ارز دیجیتال ۰٫۱۲۸ دلار است و اگر این سطح مقیاس پذیر شود، توقف بعدی می تواند در سطح ۰٫۱۴۴۵ دلار باشد.

اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و زیر میانگین های متحرک شکسته شود، این نمای صعودی باطل خواهد شد. در صورت رسیدن به پایینتر از این سطح پشتیبانی، ممکن است جفت ADA / USD به ۰٫۰۹ دلار و سپس به ۰٫۰۸۵۵ دلار کاهش یابد.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۱۲ اکتبر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۴۹٫۶۷ دلار) شکسته شد و گاوها اکنون سعی می کنند آن را به بالای ناحیه مقاومت از ۵۱ تا ۵۲٫۳۶ دلار فشار دهند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این آلت کوین می تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۷٫۶۵ دلار) و RSI بالای ۶۲ نشان دهنده این است که گاوها برتری دارند. در پایان (زمان UTC) بالای ۵۲٫۳۶ دلار، جفت ارز لایت کوین / دلار ممکن است به ۶۴ دلار و سپس به ۶۸٫۹۰۰۸ دلار برسد.

در عوض، اگر این جفت ارز از ناحیه مقاومت پایین بیاید، چند روز اقدام range-bound امکان پذیر است. اولین نشانه ضعفبرای این ارز دیجیتال، بسته شدن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود.

CRO / دلار

Crypto.com Coin (CRO) در تاریخ ۱۰ اکتبر بالاتر از خط مقاومت در برابر الگوی مثلث نزولی شکسته شد و این حرکت روند نزولی را بی اعتبار کرد.

نمودار روزانه CRO / USD. منبع: TradingView

گفتنی است که خرس ها تلاش می کنند تا افزایش قیمت در بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۵۸ دلار) را متوقف کنند. اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز CRO / USD را به زیر سطح ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چینین کاری، این جفت ارز می تواند به سطح حمایت بعدی ۰٫۱۲۴۱۲۹ دلار و سپس به ۰٫۱۱ دلار سقوط کند.

برعکس، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ببرسانند، این امر می تواند دروازه های افزایش قیمت را به ۰٫۱۷۱۵۴۱ دلار باز کند.