video thumb

گرگ وال استریت: دیفای ممکن است یک حباب باشد، اما باعث تقویت مالی ما می‌شود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ما در میانه بزرگ ترین انتقال ثروت در تاریخ بشر هستیم و سرانجام دیفای مشکل شمول مالی را حل کرد. برنامه نویسان راهی پیدا کرده اند که می توانند خدمات اصلی وال استریت و ارتشی از مشاوران حقوقی را با ۸۰۰ خط کد قرارداد هوشمند جایگزین کنند.

“De” در DeFi مخفف “غیرمتمرکز” است، به این معنی که هیچ واسطه ای در این فرآیند وجود ندارد. علی رغم این رابط کاربری خام و ناخوشایند، روزانه میلیاردها دلار دارایی از طریق برنامه های جدید غیرمتمرکز جریان می یابد.

ما فقط در ابتدای رشد حباب دیفای هستیم و در حال حاضر توکن هایی با ارزش بیشتر از بیت کوین (BTC) وجود دارد. برخی از این توکن ها چیزی بیشتر از یک نام، کد و بازاریابی هوشمند نیستند. توکن های shrimp ، burger ، spaghetti و sushi وجود دارد که به مقادیر بسیار زیاد رسیده اند. این رشد بیش از حباب ICO سال ۲۰۱۷ است.

آیا همه اینها می تواند بد باشد یا می توان از این فناوری برای همیشه استفاده کرد؟

هر چیزی که قابل توکنیزه سازی باشد می تواند به یک برنامه دیفای تبدیل شود. سرعت توسعه شدید است. هر روز، پروژه های درخشان جدیدی ظهور می کنند – در پایان ممکن است یک روز دیفای بزرگتر از اینترنت شود. در حال حاضر هر کاری امکان پذیر است.

امور مالی همتا به همتا نیز در پس زمینه بی صدا کار می کرده است. امور مالی همتا به همتا،خدمات مالی را بر اساس موارد استفاده واقعی مانند پرداخت، حواله، حفظ ثروت و تجارت به مردم ارائه می دهد. به عنوان مثال، مردم بازارهای نوظهور مانند آفریقا و هند بیشترین سود را می برند. تمام معاملات دیفای ماهیت همتا به همتا دارند، همانطور که بر روی بلاک چین اتفاق می افتد.

یک نسخه خالص دیفای را تصور کنید که در آن می توانیم پول فیات مانند دلار و همه ارزهای جهان را به هم متصل کنیم. چرا دنیا به این امر نیاز دارد؟ در واقع این یک ارزش افزوده عظیم است زیرا بیش از ۴۰ درصد از کشورهای در حال ظهور که ما در خدمت آنها هستیم نمی توانند خدمات مناسب احراز هویت مشتری را ارائه دهند، زیرا راه حل های محلی احراز هویت مشتری به خوبی ادغام نشده و توسعه نیافته اند. علاوه بر این، بسیاری از افراد به هیچ وجه شناسنامه ندارند، این فرصت دیگری برای تأمین مالی افراد بیشتر است.

۱٫۷ میلیارد نفر در دنیا وجود دارند که به خدمات مالی سنتی دسترسی ندارند. اگر بیت کوین لایه یک باشد، دیفای لایه دو است و لایه “مردم” ارائه شده توسط شبکه های همتا به همتا، لایه سوم است. این بازار غیرمتمرکز و انتقال نیرو توسط مردم برای انتقال پول فقط به یک پردازش بدون اصطکاک که تمرکززدایی به همراه دارد، نیاز دارد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ آن، امکان کشف قیمت غیرمتمرکز است. صرافی های غیرمتمرکز فعلی نمی توانند این کار را انجام دهند، زیرا آنها از “اوراکل” قیمت صرافی متمرکز استفاده می کنند. با این حال، بازارهای غیرمتمرکز با قدرت مردم می توانند قیمت تراکنش های خود را بر اساس معاملات ارز دیجیتال به ارز فیات همتا به همتا ارائه دهند. این می تواند قیمت واقعی بیت کوین به دلار را به ما بدهد، چیزی که برای افراد در اقتصاد فوق تورمی مانند زیمبابوه یا ونزوئلا ارزش بسیار زیادی دارد، زیرا مردم در آنجا اغلب مجبورند منابع مختلف را بررسی کنند.

به یاد داشته باشید که ما در یک حباب هستیم، اما وقتی آن را ترکید، بازار گاوی بعدی بیت کوین شروع خواهد شد، بنابراین خود را آماده کنید. همانطور که جهان در هرج و مرج فرو می رود، باید به یاد داشته باشید که “خوب است که بر روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم”، زیرا ارز دیجیتال، یک پوشش ریسک علیه جهان مالی است. بیت کوین و اتر صخره های استواری هستند، زیرا اکنون به عنوان موارد استفاده واقعی عمل می کنند.

توکن های دیفای به معنای واقعی کلمه با آتش بازی می کنند و شما ممکن است در این آتش بسوزید. کسانی که در این بازی برنده می شوند، سرمایه گذاری می کنند و دائماً قیمت را بررسی می کنند. بیت کوین همیشه ستون فقرات اقتصاد ارز دیجیتال خواهد بود و رشد خواهد کرد. و دیفای کاری را که بیت کوین آغاز کرده است به پایان می رساند.