video thumb

بانک‌های ارز دیجیتال قصد دارند بانک‌های فیات را در طی ۳ سال یا حتی کمتر از بین ببرند !

بر اساس گزارش های منتشر شده، در طی چند سال نسل جدیدی از مشتریان خدمات مالی می توانند به بانک مراجعه کنند و به محصولات اعتباری، حساب های پس انداز و سرمایه گذاری دسترسی پیدا کنند که می تواند دارایی های دیجیتال و فیات را میزبانی کند.

احتمالاً از قبل می دانید که کراکن، صرافی ارز دیجیتال

کراکن در حال حاضر با بانک Silvergate همکاری می کند تا گزینه های بودجه SWIFT و FedWire را به مشتریان ایالات متحده ارائه دهد. این نوع مشارکت ها در آینده نزدیک به یک امر عادی تبدیل می شوند. به همین دلیل اکنون زمان آن فرا رسیده است که بانک های سنتی که عقب مانده اند به این مسئله توجه کنند.

بانک Silvergate در حال حاضر یک قدم جلوتر از بقیه است. این شرکت دارای ۸۸۰ شرکت دارایی دیجیتال به عنوان مشتری است. آن دسته از مشتریان بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار در این بانک سپرده گذاری کرده اند. این مقدار هنوز هم نسبت به سرمایه بازار اکثر بانک های بزرگ یا حتی ارزهای دیجیتال اصلی مقدار زیادی نیست. با این وجود، به خاطر داشته باشید که صرافی های ارز دیجیتال بزرگ کوین بیس و جمینی اکنون از مشتریان JPMorgan هستند، حتی اگر جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیرعامل آن تا چند سال پیش ارزش بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال را زیر سوال می برد.

مصرف کنندگان به زودی یک بانک با خدمات کامل را به عنوان بانکی تعریف می کنند که خدمات مالی را هم به صورت ارز دیجیتال و هم به صورت فیات ارائه دهد. اکنون زمان شروع به دست آوردن ابزارهای لازم برای تجارت بانکی ارز دیجیتال است. بانک ها یا باید شروع به انطباق کنند یا در این زمینه عقب بمانند. اما آنها واقعاً به چه ابزاری نیاز دارند؟

ابزارهای جرم شناسی بلاک چین

یک محقق صحنه جرم می تواند از نور سیاه یا پودر اثر انگشت برای کشف انواع شواهد استفاده کند. این ایده که بیت کوین یا بلاک چین کاملاً خصوصی هستند بارها و بارها از بین رفته است. در واقع ارزهای مبتنی بر بلاک چین بسیار بیشتر از ارزهای فیات در معرض روش های تحقیق هستند. مطمئناً می توان منشأ تراکنش ها را کشف کرد. برای اینکه بانک ها این کار را با ارز دیجیتال انجام دهند، به کاوشگران بلاک چین و ابزارهای ریسک دهی نیاز دارند که می تواند گامی فراتر از خدمات فعلی ارائه شده در دسترس عموم باشد.

این ابزارهای جرم شناسی از قبل وجود داشته و به محققان این امکان را می دهد که با استفاده از تکنیک هایی مانند دسته بندی و اکتشافات، اسناد دیجیتالی، کیف پول ها، تراکنش ها، بلاک چین ها و سایر نهادهای دیجیتال را دنبال کنند. شرکت های موجود در این فضا در حال توسعه الگوریتم های جستجوی اختصاصی خود هستند که برای کشف منشأ وجوه پنهان و مجرمان غیرمشخص طراحی شده است.

این مسئله را بخاطر بسپارید که فیات سنتی هنوز ارز انتخابی متخصصان پولشویی است. ارز دیجیتال در روزهای نوپایی خود است و به عنوان نیرویی قدرتمند در کاهش خطر پولشویی در سراسر جهان ظهور خواهد کرد.

دیفای قرار نیست برای مصرف کنندگان معمولی پاسخگو باشد

در مورد دیفای اشتباه نکنید، بخش امور مالی غیرمتمرکز ارز دیجیتال تقریباً وعده های بی پایانی می دهد. ممکن است ییلد فارمینگ شدت داشته باشد، اما شدت بخش دیفای بیشتر از آن است.

پروژه های دیفای به شما امکان می دهد تا مشاوره معاملاتی فاندامنتال و تکنیکال از سایر معامله گران دریافت کنید و فقط در صورت سودآوری، هزینه پرداخت کنید. شما می توانید سرمایه خود را در پرتفوی سرمایه گذاری دیجیتال بریزید بدون اینکه کارمزد صندوق سرمایه گذاری را پرداخت کنید که می تواند صدها هزار دلار از دارایی بازنشستگی شما را از بین ببرد. سرمایه گذاران همچنین می توانند مشتقات ارزای دیجیتال مورد نظر خود را بدون نیاز به تعویض مداوم بین بلاک چین در اختیار داشته باشند. این نوآوری ها فقط نوک کوه یخ است. با ادامه بلوغ بازار، هر چه بیشتر پیش برویم، در می یابیم که پروژه های دیفای به ما امکان انجام کارهایی را می دهند که در حال حاضر حتی به آنها فکر هم نمی کنیم.

با این وجود، یک مشکل اساسی در همه اینها وجود دارد. مشتری عادی بانکی قرار نیست طی چند دهه با پروتکل های مالی غیرمتمرکز درگیر شود. بله، مشتاق ترین علاقه مند به ارز دیجیتال به اندازه کافی می داند که آدرس قرارداد یک توکن ERC-20 را جستجو کند، آن را در صرافی های غیرمتمرکز معامله کند و این توکن را از طریق سیستم های وام دهی و استخرهای نقدینگی سرمایه گذاری کند.

با این حال، به طور متوسط یک فرد عادی هنوز هم مایل است هر از چندگاهی با یک بانکدار صحبت کند، حتی اگر بیشتر ثروت خود را به صورت ارز دیجیتال نگه دارد. علاوه بر این، دولت های سراسر جهان در حال کار بر روی ارزهای دیجیتال مورد حمایت دولت خود هستند که مصرف کننده عادی قطعاً مایل به دسترسی به آنها در بانک مورد نظر خود می باشد.

اگر بانک ها به این حزب نپیوندند چه اتفاقی می افتد؟

گفتنی است؛ هر بانکی که در طی ۱۸ ماه آینده خود را ابا ارزهای دیجیتال سازگار نکند در معرض نابودی قرار می گیرد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که بانک های فیات سنتی به توانمندسازی افراد برای دسترسی بیشتر به ارز دیجیتال بپردازند. اگر این کار را نکنند، با افزایش موج ارزهای دیجیتال برای بازآفرینی سیستم مالی جهان به یک روش دیگر، آنها را از بین می برد.