video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

غول پرداخت Square پس از MicroStrategy به دومین شرکت لیست شده برای خرید بیت کوین (BTC) تبدیل شده است. اگرچه خرید ۴۷۰۹ بیت کوین توسط Square بسیار کمتر از ۳۸۲۵۰ بیت کوین MicroStrategy است، اما بسیاری از سرمایه گذاران احساس می کنند که این یک گام خوشایند در مسیر درست است.

به دست آوردن ارز دیجیتال توسط شرکت های بزرگ فهرست شده مانند Square احتمالاً می تواند شرکت های دیگر را برای پیوستن به این باند واگن ارز دیجیتال جذب کند، همچنین نشان دهنده این است که تصویر بیت کوین به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری و ذخیره ارزش بهبود یافته است.

از آنجا که چندین بانک مرکزی در تلاشند تا خود را در این عصر دیجیتال با راه اندازی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی مطرح کنند، علاقه روزافزون به ارز دیجیتال از دیدها دور نمی ماند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

چین در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی پیشتاز بوده است. خبرگزاری های محلی در چین همچنین گزارش می دهند که شهر شنژن در نظر دارد ۱۰ میلیون یوان دیجیتال به حدود ۵۰،۰۰۰ نفر که از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند، از طریق یک کمک عمومی اهدا کند.

پیشرفت چین در زمینه یوان دیجیتال باعث شده است که سایر کشورهای آسیایی به سرعت در توسعه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود سرعت بگیرند. به عنوان اثبات این موضوع، گزارش اخیر بانک مرکزی ژاپن بیان داشت که این کشور قصد دارد آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سال ۲۰۲۱ آغاز کند.

بازار ارز دیجیتال نسبت به همه اخبار واکنش مثبت نشان داده است، اما آیا این بهبود پایدار است؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را بررسی کنیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین (BTC) در ۸ اکتبر بالاتر از مثلث متقارن و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۸۵۵ دلار) شکسته و بسته شد. این نشان می دهد که عدم اطمینان بین گاوها و خرس ها به طور صعودی برطرف شده است.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت بالای مثلث را برای یک روز دیگر حفظ کنند، این شکست موثر ارزیابی می شود و جفت ارز بیت کوین / دلار می تواند مسیر خود را به سمت هدف ۱۲،۴۳۴ دلار آغاز کند.

بعید به نظر می رسد که خرس ها به راحتی تسلیم شوند و بیشتر معامله گران انتظار مقاومت شدید ۱۱۱۷۸ دلار و ۱۲۰۰۰ دلار را دارند. با این حال، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰،۷۴۴ دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی نیز به قلمرو مثبت افزایش یافته است. این نشان می دهد که این مزیت در حال حاضر با گاوها است.

اگر خرس ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانن ، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی نشان می دهد که شکست فعلی یک تله بوده است.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در تاریخ ۷ اکتبر ۳۳۳٫۰۳۹ دلار برگشت و گاوها در حال حاضر در تلاش هستند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند. در صورت موفقیت، انتقال به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۱ دلار) و سپس دستیابی به ۳۹۵ دلار امکان پذیر است.

نمودار اتریوم / دلار روزانه. منبع: TradingView

مقاومت خرس ها ممکن است در ۳۹۵ دلار باشد. اگر قیمت این ارز دیجیتال از این سطح کاهش یابد، جفت ارز اتریوم / دلار ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵۴ دلار) مسطح است و RSI کمی بالاتر از ۵۰ است که پیشنهاد می کند برای چند روز range-bound داشته باشد.

با این وجود، اگر گاوها قیمت را به بالای ۳۹۵ دلار برسانند، احتمالاً حرکت صعودی افزایش خواهد یافت و این جفت ارز می تواند تا سطح ۶۱٫۸ درصد سطح فیبوناچی به ۴۱۹٫۴۷۳ دلار و بالاتر از آن به سطح ۷۸٫۶٪ با ۴۴۹٫۶۶۹ دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید، ممکن است دوباره تا سطح حمایت فوری ۳۳۳ دلار سقوط کند. شکست در زیر این سطح می تواند پشتیبانی ۳۰۸٫۳۹۲ دلار را دوباره آزمایش کند.

ریپل / دلار

بازگشت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۴ دلار) طی سه روز گذشته نشان می دهد که تمایل به فروش در زمان افزایش قیمت به خرید در افت قیمت تغییر پیدا کرده است. اگر گاوها بتوانند قیمت (بالاتر از مقاومت افقی) را به ۰٫۲۶ دلار برسانند، XRP الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل می کند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

هدف این الگوی برگشت ۰٫۳۰۰۲۸۸ دلار است. افزایش میانگین متحرک نمایی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت قرار دارد که نشان می دهد این مسیر می تواند کمترین مقاومت در جهت صعودی را داشته باشد.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح فعلی یا از ۰٫۲۶ دلار کاهش یابد، چند روز اقدام range-bound امکان پذیر است. اگر خرس ها جفت XRP / USD را زیر حمایت ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار فرو ببرند، روند منفی خواهد شد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در ۸ اکتبر بالاتر از خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۶ دلار) شکسته شد و گاوها اکنون در تلاشند قیمت را به بالای مقاومت بالایی ۲۴۲ دلار برسانند.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به چرخش کرده و RSI به قلمرو مثبت تبدیل شده است. این نشان می دهد که گاوها در حال بازگشت هستند. در صورت شکسته شدن و بسته شدن جفت ارز BCH / USD (زمان UTC) بالای ۲۴۲ دلار ، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۸۰ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز جهت خود را از سطح فعلی معکوس کرده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، چند روز اقدامrange-bound امکان پذیر است. این روند با شکست در زیر ۲۰۰ دلار منفی خواهد شد.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) روند صعودی دارد و دنباله های طولانی در ۷ و ۸ اکتبر نشان می دهد که گاوها با افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۷٫۲۷ دلار) خرید می کنند. این آلت کوین یک مثلث متقارن را تشکیل داده است که معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه دار عمل می کند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

میانگین های متحرک در حال افزایش بوده و RSI در یک قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می دهد این مسیر می تواند کمترین مقاومت به سمت بالا باشد. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای مثلث برسانند، جفت ارز BNB / USD می تواند تا ۳۳٫۳۸۸۸ دلار افزایش یابد. با این حال اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید و زیر مثلث شکسته شود، افت به ۲۲ دلار امکان پذیر است.

DOT / دلار

گاوها طی سه روز گذشته به شدت از سطح پشتیبانی ۳٫۵۳۲۱ دلار دفاع کردند و اجازه ندادند Polkadot (DOT) به زیر این سطح کشیده شود. اگر اکنون گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۷ دلار) برسانند، این آلت کوین می تواند تا ۴٫۶۱۱۲ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

در صورت افزایش مونتوم و اگر گاوها قیمت را به ۴٫۶۱۱۲ دلار برسانند، جفت ارز DOT / USD می تواند تا ۵٫۵۸۹۹ دلار افزایش یابد. با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد از مقاومت ۴٫۶۱۱۲ دلار دفاع کنند و اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در range-bound باقی بماند. این روند با رسیدن به زیر سطح حمایت ۳٫۵۳۲۱ دلار به نفع خرس ها خواهد بود.

LINK/USD

Chainlink (LINK) در سه روز گذشته زیر سطح حمایت ۸٫۷۹۷۵ دلار شکست، اما خرس ها نتوانستند سطح پایین تر را حفظ کنند. این نشان می دهد که گاوها در حال فرو رفتن هستند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

جفت ارز LINK / USD بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۹٫۸۹ دلار) افزایش یافته است و گاوها اکنون سعی می کنند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت افقی را در ۱۱٫۱۹۹۰ دلار افزایش دهند.

در صورت موفقیت، احتمال تغییر این روند وجود دارد و اولین هدف صعودی، ۱۳٫۲۸ دلار و سپس ۱۷٫۷۷۷۷ دلار است.
با این حال، اگر این جفت ارز از خط روند نزولی پایین بیاید، خرس ها تلاش دیگری می کنند تا قیمت را در سطح حمایت اصلی ۶٫۹۰ دلار بکشانند.

CRO/USD

Crypto.com Coin (CRO) یک مثلث نزولی تشکیل داده است، اما خرس ها نتوانسته اند قیمت را به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار برسانند. تا زمانی که قیمت زیر این سطح پشتیبانی شکسته و بسته نشود، این الگو کامل نخواهد شد.

نمودار روزانه CRO / USD. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی ببرند، این روند نزولی فاقد اعتبار است و این می تواند منجر به حرکت به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۵۹ دلار) و بالاتر از آن به ۰٫۱۷۱۵۴۱ دلار شود.

میانگین متحرک نمایی میانگین ۲۰ روزه (۰٫۱۵۱ دلار) و RSI دقیقاً زیر نقطه میانی نشان می دهد که خرس ها قدرت خود را از دست می دهند.
برخلاف این فرض، اگر جفت ارز CRO / USD کاهش یابد و به زیر ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار برسد سقوط به ۰٫۱۱ دلار امکان پذیر خواهد بود.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در تاریخ ۸ اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۶٫۷۴ دلار) بسته شد که اولین نشانه قدرت است. با این حال، بعید است که فروشندگان به راحتی منصرف شوند، زیرا آنها سعی می کنند روند بهبودی را در خط روند نزولی و سپس دوباره در مقاومت ۵۱ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

اگر قیمت از هر دو سطح مقاومت سربار کاهش یابد، جفت ارز لایت کوین / دلار می تواند برای چند روز دیگر در range-bound باقی بماند. با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، افزایش قیمت تا ۵۱ دلار امکان پذیر است. شکست بالای این مقاومت، حرکت مثبت بزرگی خواهد بود که ممکن است منجر به روند صعودی جدیدی شود که می تواند قیمت را به ۶۴ دلار برساند.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) یک بار دیگر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۴ دلار) افزایش یافته است، اما ممکن است در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۷۱ دلار) و سپس در ۱۷۹٫۴۷۳ دلار مقاومت کند. اگر قیمت از هر دو سطح مقاومت کاهش یابد، چند روز دیگر اقدام range-bound امکان پذیر است.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI به قلمرو مثبت صعود کرده است که نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است. اگر گاوها از این مزیت استفاده کنند و جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار را به بالای ۱۸۰ دلار برسانند، الگوی معکوس سر و شانه ها تکمیل می شود و یک روند صعودی جدید را برای رسیدن به ۲۲۷ دلار آغاز می کنند.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه پایین بیاید و به زیر ۱۵۵ دلار برسد، این فرض صعودی باطل خواهد شد.