video thumb

۳ شاخص کلیدی نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین در حال آماده‌سازی برای آزمایش مجدد ۱۱۰۰۰ دلار است

بر اساس گزارش های منتشر شده، تحلیلگران انتظار دارند که پس از بهبود عوامل فنی کلان بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال دوباره به  ۱۱۰۰۰ دلار برسد.

قیمت بیت کوین (BTC) پس از آغاز ماه اکتبر، بار دیگر در نزدیکی ۱۱۰۰۰ دلار است. هفته گذشته بیت کوین به زیر ۱۰،۵۰۰ دلار سقوط کرد اما در ۹ اکتبر به ۱۰،۹۴۰ دلار رسید.

در کوتاه مدت، سه عامل وجود دارد که می تواند احساس صعودی نسبت به این ارز دیجیتال را افزایش دهد و قیمت را به بالای ۱۱۰۰۰ دلار برساند. کاتالیزورهای احتمالی عبارتند از: سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری Square در بیت کوین، یک مرحله انباشت طولانی مدت و اوج اخیر فعالیت های روی زنجیره ای.

سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری Squareبر روی بیت کوین، نمادین است

در تاریخ ۸ اکتبر، کنگلومرای پرداخت ۸۱ میلیارد دلاری اسکوئر اعلام کرد که ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است که ۱ درصد از کل دارایی این شرکت را نشان می دهد.

آمریتا اهوجا (Amrita Ahuja)، مدیر ارشد مالی Square در یک بیانیه رسمی عنوان کرد که این سرمایه گذاری بر روی بیت کوین یک گام به سمت شمول مالی است. اهوجا در این باره اظهار داشت:

“ما معتقدیم که بیت کوین این امکان را دارد که در آینده یک ارز همه گیرتر باشد. همانطور که در میزان پذیرش رشد می کند، ما قصد داریم به روشی منظم آن را یاد بگیریم و در آن شرکت کنیم. برای شرکتی که در حال ساخت محصولات مبتنی بر آینده فراگیرتر است، این سرمایه گذاری می تواند گامی در این راه باشد. “

یک سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری برای یک شرکت به اندازه Square یک سرمایه گذاری بزرگ نیست این اقدام نشان دهنده افزایش تقاضای نهادی است که موسسات برای بیت کوین به عنوان وسیله سرمایه گذاری و ذخیره ارزش دارند.

گفتنی است که این اعلامیه فقط یک ماه پس از خرید ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین توسط MicroStrategy ، یک شرکت میلیارد دلاری نزدک، منتشر شد.

Mohit Sorout، یک شریک در Bitazu Capital ، حرکت مثبت بازار بیت کوین را علیرغم اتفاقات منفی در اوایل ماه اکتبر عنوان کرد. وی خاطرنشان کرد:

“جالب است که چگونه تعداد بیشماری از اخبار بسیار بد باعث جابه جایی قیمت بیت کوین نمی شوند، اما خرید بسیار ناچیز ۵۰ میلیون دلاری از SQ ممکن است باعث شکست قیمت این ارز دیجیتال شود.”

یک مرحله افزایش طولانی مدت در حال تحقق است

در ماه های گذشته بیت کوین بین ۱۰،۵۰۰ تا ۱۱،۰۰۰ دلار در نوسان بوده است. همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، وقتی نوسانات بیت کوین در یک دوره طولانی به شدت کاهش می یابد، یک حرکت بزرگ قیمت را امکان پذیر می کند.

باندهای بولینگر، شاخصی که دامنه قیمت یک دارایی را بر اساس نوسانات آن تعیین می کن ، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. نوسانات ۳۰ روزه در حال حاضر در ۲۰ درصد است که در طول ۵ سال گذشته فقط ۷ بار از آن عبور کرده است.

شاخص های فنی مختلف نشان می دهد که افزایش نوسانات پس از یک دامنه طولانی مدت محتمل است. همچنین با توجه به اینکه بیت کوین از سطح پشتیبانی ۱۰،۵۰۰ دلار محافظت کرده است، احتمال تشکیل مرحله رشد قیمت نیز افزایش می یابد.

فعالیت های روی زنجیره ای بیت کوین در حال افزایش است

به گفته کول گارنر (Cole Garner)، تحلیلگر روی زنجیره ای، در هفته های اخیر تعداد آدرس های فعال روزانه افزایش یافته است. پس از گزارش مثبت ارز دیجیتال در یک رسانه دولتی، گارنر آن را به افزایش احتمالی تقاضای سرمایه گذاران در چین نسبت داد.

علاوه بر فعالیت شبکه بلاک چین بیت کوین، میزان نرخ هش به طور مداوم در حال افزایش به بالاترین سطح است. این نشان می دهد که ماینرها از روند قیمت میان مدت بیت کوین اطمینان دارند. محققان در glassnode بیشتر توضیح دادند که:

“نرخ هش بیت کوین با یک رکورد جدید روبرو می شود و ۱۷۰ اگزاهش را برای اولین بار در تاریخ در نمودار ساعتی (۲۴ ساعته MA) لمس می کند. این اقدام نسبت به نصف شدن پاداش استخراج در ماه مه حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است که به میزان قابل توجهی به امنیت شبکه می افزاید.”