video thumb

بانک مرکزی هلند اولین سرویس ارز دیجیتال را تحت مقررات AMLD5 تأیید می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هلند مقررات سختگیرانه ای را در رابطه با قوانین اتحادیه اروپا در زمینه ضد پولشویی وضع کرده است. بانک مرکزی هلند یعنی De Nederlandsche Bank NV (DNB) ، AMDAX BV را قادر به فعالیت در حوزه قضایی خود کرده است.

گفتنی است؛ این اولین باری است که یک شرکت دارایی دیجیتال پس از معرفی مقررات دقیق جدیدی که موجب بسته شدن بسیاری از مشاغل مرتبط با ارز دیجیتال یا ترک هلند شده، در این کشور تائید شده شد.

دریافت ثبت رسمی از هیئت حاکمه به این معنی است که AMDAX BV ، یک شرکت خدمات دارایی دیجیتال مستقر در آمستردام است، طبق گزارش Finextra ، هم اکنون می تواند به ساکنان هلند امکان دسترسی به پیشنهادات خود را بدهد.

این شرکت در بیانیه ای به کوین تلگراف گفت:

“AMDAX B.V توسط De Nederlandsche Bank (DNB) به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال در هلند ثبت شده است. این AMDAX را قادر می سازد تا تراکنش های ارز دیجیتال را پردازش و ارزهای دیجیتال را ذخیره کند.”

شرکت های ین تک در هلند باید مقررات اتحادیه اروپا را که طی چند سال گذشته به شدت کنترل شده اند، از جمله قوانین به روز شده ضد پولشویی که معروف به ۵ دستورالعمل مبارزه با پولشویی ، یا AMLD5 می باشد، رعایت کنند.

در سپتامبر ۲۰۱۹ ، DNB با اشاره به ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان نقطه شروعی برای هرگونه درخواست تأیید، به هر نهاد مربوط به ارز دیجیتال دستور ثبت نام در بانک داده شده است.

Finextra گزارش داد که AMDAX BV با ارائه خدمات به موسسات و همچنین افراد، راه خود را به سمت تأیید AMLD5 آغاز کرد. اگرچه سایر شرکت های ارز دیجیتال قبلاً در کشور فعالیت داشته اند، اما قوانین جدید AMLD5 باعث بسته شدن یا جابجایی چنین نهادهایی شده است. به عنوان مثال، پلتفرم محبوب مشتقات ارز دیجیتال Deribit در ژانویه ۲۰۲۰ هلند را ترک کرد.

گفته می شود که AMDAX BV اولین شرکت دارایی دیجیتال است که تحت ساختار نظارتی جدید ثبت شده است. والنتینو کرمونا (Valentino Cremona)، بنیان گذار AMDAX BV عنوان کرد: “DNB به طور عادلانه استانداردهای بالایی را برای این ثبت نام اعمال می کند.”

وی در ادامه افزود: “بازار به چارچوب های قانونی مشخصی مانند مجموعه نیازهای DNB نیاز دارد.” “این ثبت نام به سرمایه گذاران نشان می دهد که ارز دیجیتال یک کلاس دارایی بالغ و رشد یافته است، البته نه برای مجرمان، بلکه برای سرمایه گذاران باهوش.”

AMDAX BV در بیانیه خود همچنین خاطرنشان کرد که “تمام شرکت های ارز دیجیتال نیاز به دریافت این ثبت دارند. بدون آن، آنها نمی توانند در هلند فعالیت کنند. سایر شرکت های ارز دیجیتال هلند برای دریافت ثبت نام تا ۲۱ نوامبر فرصت دارند.” گفتنی است که نظارت بر مقررات در سایر مناطق نیز شدت گرفته است.