video thumb

افزایش ۳۹ درصدی درآمد ماینرهای اتریوم به دلیل افزایش کارمزدها

داده های روی زنجیره ای نشان می دهد که ماینرهای اتریوم ۳۹ درصد افزایش درآمد داشته اند زیرا کارمزدها در دوره اوج دیفای افزایش یافته است. با توجه به داده های glassnode ، درآمد ماینر اتر (ETH) به نام skyrocketed در ماه سپتامبر افزایش چشمگیری یافت. در حالی که در این مدت قیمت اتر افزایش قابل توجهی نداشت، ماینرها بر روی شبکه اتریوم به دلیل کارمزدهای بالا، شاهد افزایش درآمد خود بودند.

ماینرها ۴۵۰،۰۸۹ اتریوم (۱۶۸٫۷ میلیون دلار) کارمزد به خانه بردند و این نشان دهنده افزایش ۳۹ درصدی نسبت به ماه گذشته است که در آن ماینرها تقریبا ۱۱۳ میلیون دلار کارمزد دریافت کردند.

در مقایسه با بیت کوین باید عنوان کرد که در همان دوره درآمد ماینر بیت کوین از کارمزد نه تنها موازی نبود بلکه در واقع کاهش یافت. ماینرهای بیت کوین در ماه سپتامبر ۲۶ میلیون دلار درآمد کسب کردند که در مقایسه با ۳۹ میلیون دلار کسب شده در ماه آگوست ۵۰ درصد کاهش داشته است. طبق اطلاعات استخر استخراج ارز دیجیتال F2Pool، اکنون استخراج اتر سه برابر سودآورتر از استخراج بیت کوین است.

افزایش چشمگیر درآمد ماینرهای اتر از فعالیت در بخش مالی غیرمتمرکز ناشی می شود که در ماه سپتامبر به اوج خود رسید و باعث شد قیمت کارمزد تراکنش ها در چندین مورد سر به فلک بکشد.
دیفای برای فارمرها و ماینرها عالی است

دیفای نه تنها مورد استفاده قدرتمندی را برای اتریوم نشان داده است، بلکه تقاضای جدیدی را برای اتر ایجاد کرده است که به عنوان گس برای پرداخت تراکنش ها و قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. همه این عوامل قیمت اتر را در سال ۲۰۲۰ به جلو سوق داده و به آن اجازه داده تا با اختلاف قابل توجهی از بیت کوین پیشی بگیرد.

علاوه بر این، مقدار قابل توجهی از بیت کوین به صورت WBTC و RenBTC به بلاک چین اتریوم سرازیر شده و فعالیت روی اتریوم را افزایش می دهد. تا به امروز، تقریباً ۱ میلیارد دلار بیت کوین فقط از طریق Wrapped BTC توکنیزه شده است.

با افزایش درآمد استخراج کنندگان اتر، شرکت کنندگان جدید به منظور استفاده از مزایای این شبکه، به این شبکه می پیوندند. نرخ هش شبکه نیز به طور مداوم در حال افزایش است و آخرین رکورد خود را در ۷ اکتبر شکست، که این یک نشانه صعودی اساسی دیگر برای اتر است زیرا نشان می دهد شرکت کنندگان بیشتری در این شبکه سرمایه گذاری می کنند.

اطلاعات اخیر همچنین نشان می دهد که کاربران جدید به اتریوم سرازیر شده اند. MetaMask ، یک کیف پول محبوب مرورگر اتریوم که به طور گسترده در دیفای مورد استفاده قرار می گیرد، در ماه جاری با افزایش تعداد آدرس های نگهدارنده ETH به یک میلیون کاربر ماهانه رسید، اما آیا اتریوم می تواند از پس این بار اضافی شبکه برآید؟

اتریوم دیفای را می سازد یا می شکند

دیفای در حال ایجاد کشش برای اتریوم است و به بازگشت تعداد قابل توجهی از ماینرها به شبکه کمک کرده است، اما همچنین لازم به ذکر است که کارمزدها به دلیل ازدحام شبکه به سطوح ناپایداری رسیده اند.

از آنجا که کاربران برای پردازش تراکنش های خود در حال رقابت هستند، کارمزدهای بالاتری باید پرداخت شود. طبق داده های Blockchair، در تاریخ ۲ سپتامبر، یک تراکنش استاندارد با اتریوم به طور متوسط ۱۵ دلار هزینه در بر داشت.

اگرچه این مورد برای ماینرها در کوتاه مدت خوب است، اما ممکن است کاربران معمولی را از استفاده از دیفای منصرف کند زیرا استفاده از قراردادهای هوشمند بسیار گران است. در حقیقت، همین مسئله ممکن است یکی از دلایل اصلی اصلاحات شدیدی باشد که در ماه گذشته در قیمت توکن توکن مشاهده شد.

در حالی که راه حل های لایه دوم بسیار جذاب شده اند، اکثر مردم به راحتی از آنها استفاده نمی کنند. سایر راه حل های ماندگارتر مانند نسخه بعدی اتریوم یعنی اتریوم ۲٫۰٫ همچنین به نظر می رسد که آماده عرضه شدن نباشند که ممکن است باعث شود رقبایی مانند زنجیره هوشمند بایننس اقداماتی را انجام دهند یا حتی به طور کامل از اتریوم سبقت بگیرند.

همچنین در این بین تحلیل گرانی وجود دارند که معتقدند ممکن است “دوران اوج دیفای” به دلیل کاهش محبوبیت و نزدیک شدن مداخلات نظارتی به “پایان” رسیده باشد.

با این وجود، ضروری است که اتریوم در صورت مقابله با دیفای و رشد احتمالی روندهای جدیدمانند توکن های غیرقابل تعویض، مشکل مقیاس پذیری خود را به سرعت حل کند.