سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نگرانی مقام ارشد ژاپن از اول شدن چین در زمینه ارائه “ارز دیجیتال بانک مرکزی”

بر اساس گزارش های منتشر شده، یک مقام ژاپنی هشدار می دهد که چین ممکن است بر استانداردهای جهانی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) کنترل داشته باشد.

این گزارش ها حاکی است که مقامات بانکی ژاپن همچنان نسبت به پیشرفت چین در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی شان ابراز نگرانی می کنند.
رویترز گزارش داد، کنجی اوکامورا (Kenji Okamura)، معاون وزیر امور بین الملل ژاپن، به جامعه جهانی در مورد خطرات احتمالی یوان دیجیتال چین هشدار داد.

اوکامورا عنوان کرد که ابتکار عمل یوان دیجیتال چین “با سرعت نسبتاً سریعی پیش می رود” زیرا احتمالاً دولت چین قصد دارد اولین کشور جهان باشد که ارز دیجیتال بانک مرکزی را مورد پذیرش قرار می دهد.

اوکامورا در یک سمینار دیجیتال با پشتیبانی انجمن رسمی موسسات پولی و مالی اظهار داشت:

“مزیت اول بودن، همان چیزی است که ما باید از آن بترسیم.”

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که یک مجله چینی توسط بانک مرکزی این کشور ادعا کرد چین باید اولین کشوری باشد که از اواسط سپتامبر سال ۲۰۲۰ ارز دیجیتال صادر را می کند. در این مقاله، نویسندگان اعلام کردند که صدور و کنترل ارز دیجیتال به “میدان نبرد” جدیدی از رقابت بین کشورهای حاکم تبدیل خواهد شد.

علی رغم اینکه تعدادی از کشورها به طور فعال در حال تحقیق و آزمایش آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند، ظاهراً چین تاکنون برنده رقابت ارز دیجیتال بانک مرکزی است. در تاریخ ۵ اکتبر، بانک مرکزی چین به طور رسمی اولین نتایج طرح های آزمایشی یوان دیجیتال را اعلام کرد و ادعا کرد که این کشور ۱۶۲ میلیون دلار در تراکنش های ارز دیجیتال بانک مرکزی بین آوریل و آگوست ۲۰۲۰ پردازش کرده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، برخی از حوزه های قضایی جهانی مانند سوئد و باهاما نیز آزمایش هایی را برای ارزهای دیجیتال خود آغاز کرده اند. با این حال، این ابتکارات ظاهراً از یوان دیجیتال عقب مانده اند زیرا تاکنون هیچ نتیجه مشخصی در این زمینه ارائه نشده است. با این وجود، باهاما همچنان ادعا می کند اولین کشوری در جهان است که پس از اجرای اولین آزمایش ها در اواخر سال ۲۰۱۹، ارز مجازی مورد حمایت دولت را در سراسر کشور عرضه می کند.

با این حال، اگرچه دشوار است بگوییم چه کسی واقعا برنده رقابت جهانی ارز دیجیتال بانک مرکزی است، ژاپن قصد ندارد در آینده ای نزدیک ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه اندازی کند. در ژوئیه سال ۲۰۲۰، بانک مرکزی ژاپن رسماً از تشکیل یک تیم اختصاصی برای بررسی توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خبر داد و اظهار داشت که این بانک برنامه ای برای صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی خود ندارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location