video thumb

لایت کوین ، شبکه آزمایشی میمبل ویمبل خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که لایت کوین

میمبل ویمبل یک اجرای اصلاح شده از الگوریتم اثبات کار زیربنای بیت کوین (BTC) است که در آن بلاک ها به عنوان یک تراکنش بزرگ واحد ظاهر می شوند و از شناسایی ورودی ها و خروجی های فردی مربوط به تراکنش ها جلوگیری می کنند.

هدف دیوید بورکت (David Burkett)، توسعه دهنده اصلی پروتکل میمبل ویمبل برای ارز لایت کوین، فعال سازی کامل پروتکل در سال آینده است و در یک کانال تلگرامی خاطرنشان کرد که تصمیم گیری در مورد ماینرها و اپراتورهای نود لایت کوین به عهده آنها خواهد بود تا تصمیم بگیرند که ” چه زمانی فعال شوند”

شبکه آزمایشی میمبل ویمبل لایت کوین قبلاً در تاریخ ۳۰ سپتامبر راه اندازی شده بود، اما به دلیل مشارکت کم جامعه به تعویق افتاد. پیشرفت میمبل ویمبل لایت کوین در حالی صورت می گیرد که ناظران به طور فزاینده ای به دنبال سرکوب فناوری های دارایی دیجیتال برای افزایش حریم خصوصی هستند، به طوری که یوروپول کوین های حفظ حریم خصوصی را فراخوان می کند و از بازارهای غیرمتمرکز، میکسر ارزهای دیجیتال و بی هویت ساختن کیف پول ها به عنوان مهم ترین تهدیدات جرایم آنلاین سازمان یافته نام می برد.

یوروپول در “ارزیابی تهدیدات جرایم سازمان یافته اینترنتی” برای سال ۲۰۲۰ ادعا می کند که “خدمات کیف پول حریم خصوصی که از coinjoin استفاده می کنند به عنوان یک تهدید مهم ظاهر شده اند”، و به کیف پول های Wasabi و Samurai به عنوان نمونه ای در این زمینه اشاره می کند. کیف پول هایی که از Coinjoin استفاده می کنند، کوین های چندین کاربر را که در تراکنش های جداگانه شرکت می کنند، مخلوط می کنند و به طور موثر یک سرویس میکسینگ غیرمتمرکز را ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که یوروپل ادعا می کند که اپراتورهای بازارهای دارک نتبه طور فزاینده ای در حال ادغام کیف پول های مشترک در پلتفرم های خود هستند. یوروپول همچنین خاطرنشان می کند، در حالی که بیت کوین هنوز ارز غالب در بازارهای دارک نتاست ، مونرو (XMR) به عنوان محبوب ترین سکه حفظ حریم خصوصی در حال ظهور است و پس از آن زی کش (ZEC) و دش (DASH) قرار دارند. این گزارش لایت کوین و اتریوم (ETH) را به عنوان دو آلت کوین محبوب در بازارهای دارک نت معرفی کرد.