سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نمودار قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که معامله گران در تلاشند تا با حمله به سطوح مقاومت بالا، حرکت جدید روند بیت کوین و آلت کوین را شروع کنند. گزارش اخیر ARK Investment Management LLC یک مورد کاملاً صعودی را برای ارزش آینده بیت کوین

با این حال آدام بک (Adam Back)، مدیر Blockstream معتقد است که این برآورد “محافظه کارانه” است و اظهار داشت که بیت کوین می تواند در عرض ۲ سال “احتمالاً ۱ تریلیون دلار در بازار” رشد کند یا احتمالاً زودتر از این زمان، ارزش هر بیت کوین ۵۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

به غیر از خرید و نگهداری بیت کوین برای بلند مدت، برخی از معامله گران پرخاشگر از طریق معاملات اختیار بیت کوین اهرم مالی اضافه می کنند زیرا به آنها این امکان را می دهد که در صورت صحت این ادعا، سود بیشتری را با ریسک ثابت به دست آورند.

با ورود بیشتر سرمایه گذاران نهادی به فضای ارز دیجیتال، نقدینگی در بازار معاملات اختیار احتمالاً بیشتر افزایش می یابد. بهره باز معاملات اختیار بیت کوین طی چند ماه گذشته در حال افزایش است و در ۲۴ سپتامبر به بالاترین رقم و به ۲٫۱۴ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده افزایش مشارکت معامله گران است.

در حالی که تحلیلگران برای بیت کوین تصویری بلند مدت ترسیم کرده اند، اما این پروژه کوتاه مدت چیست؟ آیا بازار ارزهای دیجیتال می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد یا سطوح بالاتر فروش، خرس ها را به خود جلب می کند؟ بیایید نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا به این موضوع پی ببریم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین در حال حاضر در داخل یک مثلث متقارن معامله می شود، که نشان می دهد گاوها و خرس ها در مورد حرکت جهت بعدی مطلع نیستند. سوال اصلی این است که شکست موفقیت آمیز چه زمانی اتفاق می افتد و به کدام سمت می رود.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

جفت بیت کوین / دلار تقریباً به سه چهارم فاصله پایه مثلث تا راس رسیده است. در حالت ایده آل، یک شکست در طی چند روز آینده اتفاق می افتد و هم گاوها و هم خرس ها سعی دارند که بر این اقدام مسلط شوند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰،۶۹۳ دلار) و شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه میانی نشان می دهد که این امر می تواند هرکسی صورت گیرد.

در یک مثلث، قیمت بین خط حمایت و خط مقاومت حرکت می کند. پس از بازگشت از خط حمایت در تاریخ ۲ اکتبر، گاوها ممکن است تلاش کنند قیمت را به بالای مثلث برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند حرکت صعودی را با هدف ۱۲۴۶۰ دلار آغاز کند.

با این وجود، اگر شکست موفقیت آمیز باشد و خرس ها قیمت خود را در زیر سطح پشتیبانی فرو ببرند، در این صورت یک سقوط به قیمت ۹،۸۳۵ دلار امکان پذیر می شود. چند روز آینده بسیار حیاتی است زیرا این جفت ارز می تواند یک حرکت روندی جدید را شروع کند.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در تاریخ ۱ اکتبر از روند نزولی رد شده بود اما خرس ها نتوانستند از این ضعف استفاده کنند و قیمت را به سطح پشتیبانی ۳۰۸٫۳۹۲ دلار کاهش دهند. دنباله های طولانی نمودارهای شمعی از ابتدای ماه نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر اقدام به جمع آوری می کنند.

نمودار روزانه اتریوم / دلار .منبع: TradingView

گاوها اکنون تلاش می کنند که قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند و در صورت غلبه بر آن، حرکت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۷۶ دلار) یا حتی ۳۹۵ دلار امکان پذیر است. شکست بالای ۳۹۵ دلار ممکن است نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

با این حال، بعید است که شرایط برای گاوها آسان باشد، زیرا خرس ها در برابر مقاومت بالا و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه مقاومت سختی خواهند داشت.

اگر جفت ارز اتریوم / دلار از خط روند نزولی پایین بیاید، خرس ها بار دیگر سعی می کنند قیمت را به ۳۰۸٫۳۹۲ دلار کاهش دهند. شکست در زیر این سطح پشتیبانی ممکن است اصلاح عمیق تری را به قیمت ۲۴۰ دلار آغاز کند.

ریپل / دلار

شکست خرس ها برای کشاندن XRP به زیر سطح پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵ دلار در تاریخ ۲ و ۳ اکتبر، باعث خرید هجومی معامله گران کوتاه مدتی شد که قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۲ دلار) و خط روند نزولی کشاندند.

نمودار روزانه ریپل / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نسبتا مسطح و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که فشار فروش کاهش یافته است. اگر گاوها بتوانند از این مزیت استفاده کنند و قیمت را به بالای ۰٫۲۶ دلار برسانند، جفت ارز XRP / USD می تواند به ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار برسد.

با این وجود بعید است که خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها در حال حاضر در تلاشند تا حرکت صعودی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۲۵۶ دلار) را متوقف کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را زیر خط روند نزولی بکشانند، این نشان می دهد که شکست فعلی یک تله خرس بوده است.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲ اکتبر از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶٫۹۴ دلار) به شدت برگشت و در ۴ اکتبر بالاتر از روند نزولی شکست. با این حال، به نظر می رسد که گاوها در سطح مقاومت بالای ۲۹۵۶۴۶ دلار به دیوار برخورد کرده اند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

در حال حاضر خرس ها در تلاشند تا قیمت را به زیر روند نزولی برسانند و در صورت موفقیت، جفت ارز بایننس کوین / دلار ممکن است به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند.

بازگشت سریع از این سطح پشتیبانی تایید می کند که گاوها در حال خرید در زمان کاهش قیمت هستند، در حالی که شکست در زیر آن ضعف کوتاه مدت را نشان خواهد داد.

با این حال، میانگین های متحرک در حال افزایش و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند. اگر این جفت ارز از روند نزولی بازگردد، این نشان دهنده قدرت و افزایش احتمال شکست مقاومت بالا در سطح ۲۹٫۵۶۴۶ دلار است.

بیت کوین کش / دلار

گاوها در پایین ترین سطح و در ۲ اکتبر خرید خود را انجام دادند، اما آنها نتوانسته اند خرید را در سطوح بالاتر حفظ کنند. این نشان می دهد که گاوها در نزدیکی مقاومت شدید میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (۲۲۵ دلار) و خط روند نزولی در خرید بیت کوین کش (BCH) مردد هستند.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها طی چند روز آینده قیمت را به بالای روند نزولی نکشند، خرس ها دوباره سعی می کنند جفت ارز بیت کوین کش / دلار را به ۲۱۰ دلار برساند. میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس ها است.

با این حال، اگر گاوها بر فروش غلبه کنند و این جفت ارز را به بالای روند نزولی برسانند، صعود به میانگین متحرک ۵۰ روزه (۲۴۴ دلار) امکان پذیر است. این سطح می تواند به عنوان یک مقاومت شدید عمل کند اما پس از عبور از آن، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۸۰ دلار افزایش یابد. ارزهای دیجیتال

DOT / دلار

با این حال، اگر گاوها بر فروش غلبه کنند و این جفت ارز را به بالای روند نزولی برسانند، صعود به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴۴ دلار) امکان پذیر است. این سطح می تواند به عنوان یک مقاومت شدید عمل کند اما پس از عبور از آن، قیمت این جفت ارز ممکن است به ۲۸۰ دلار افزایش یابد.

نمودار روزانه DOT / دلار. منبع: TradingView

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۴۱ دلار) کاهش یابد، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند که قیمت جفت ارز DOT / USD را به زیر ۳٫۹۰ دلار بکشانند. در صورت موفقیت، کاهش قیمت به ۳٫۵۳۲۱ دلار و سپس به ۲٫۷۸۲ دلار امکان پذیر است.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۴٫۶۱۱۲ دلار و بالاتر از آن به ۵٫۵۸۹۹ دلار برسد.

احتمال دیگر این است که گاوها با افت تا ۳٫۹۰ دلار خرید کنند و خرس ها با مقاومت ۴٫۶۱۱۲ دلار از این سطح مقاومت دفاع کنند. در حال حاضر، همه گزینه ها امکان پذیر است، از این رو، معامله گران ممکن است منتظر حرکت رو به جلو باشند.

LINK / دلار

Chainlink (LINK) در تلاش است تا افزایش از ۸٫۷۹۷۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کند، اما بازگشت از قدرت کافی برخوردار نیست، که نشان می دهد خریداران در سطح فعلی متقاعد نشده اند.

نمودار روزانه LINK / دلار. منبع: TradingView

اگر این مومنتوم افزایش پیدا نکند، جفت ارز LINK / USD ممکن است از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰٫۱۳ دلار) دوباره کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می دهد که خرس ها در افزایش های جزئی به فروش خود ادامه می دهند.

سپس فروشندگان سعی می کنند قیمت خود را به زیر ۸٫۷۹۷۵ دلار برسانند و اگر این اتفاق بیفتد، بازپرداخت ۶٫۹۰ دلار امکان پذیر خواهد بود.
شکسته شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین علامتی است که نشان می دهد خرس ها قدرت خود را از دست می دهند و شکست در بالای خط روند نزولی می تواند تغییر احتمالی روند را نشان دهد.

CRO / دلار

گاوها از سطح پشتیبانی ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار دفاع می کنند اما جهش از سطح فعلی می تواند مجدداً در مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۵۳ دلار) و سپس در خط روند نزولی با مقاومت شدید روبرو شود. اگر Crypto.com Coin (CRO) از هر سطح پایین بیاید، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار برسانند.

نمودار روزانه CRO / دلار. منبع: TradingView

شکست و بسته شدن (زمان UTC) زیر ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار، یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند که هدف آن ۰٫۱۰۶۰۷ دلار است. میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که خرس ها برتری دارند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند جفت ارز CRO / USD را بالاتر از خط مقاومت مثلث و SMA 50 روزه (۰٫۱۶۰ دلار) برسانند، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود. اولین هدف ۰٫۱۷۱۵۴۱ دلار و بالاتر از آن ۰٫۱۹۱۱۰۱ دلار است.

لایت کوین/ دلار

لایت کوین (LTC) مجدداً به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۶٫۶۶ دلار) رسیده است که در آن مقاومت شدید خرس ها وجود دارد. با این حال، نکته مثبت این است که برخلاف موارد قبلی در تاریخ ۱ و ۲ اکتبر، این آلت کوین شاهد فروش بالایی نبوده است.

نمودار روزانه لایت کوین/ دلار. منبع: TradingView

خرس ها ممکن است سعی کنند روند صعودی را در خط روند نزولی متوقف کنند اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از آن بالا ببرند، این جفت ارز می تواند تا قیمت ۵۱ دلار پیش برود.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف شدن است و RSI به بالاتر از ۴۶ رسیده است که نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته است.
برخلاف تصور صعودی، اگر این جفت ارز مجدداً از سطح فعلی یا خط روند نزولی کاهش یابد، خرس ها سعی می کنند قیمت خود را به زیر ۴۱٫۶۲۹۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند تا سطح پشتیبانی مهم ۳۹ دلار سقوط کند.

ADA / دلار

کاردانو (ADA) در حال حاضر در خط روند نزولی با مقاومت روبرو است اما نکته مثبت این است که گاوها در تلاش هستند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۰۹۵ دلار) حفظ کنند. در صورت موفقیت، احتمال شکست میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۰۳ دلار) افزایش می یابد.

نمودار روزانه ADA / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح شده و RSI به سطح ۵۰ رسیده است که نشان می دهد خرس ها قدرت خود را از دست می دهند. جفت ارز ADA / دلار نیز الگویی معکوس برای سر و شانه ها ایجاد کرده است که در شکستگی کامل شده و بالای خط گردن بسته می شود.

هدف این تنظیم صعودی، ۰٫۱۳۳۱ دلار است. اگر جفت ارز از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۰۸۹۸ – ۰٫۰۸۵۵ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location