video thumb

DOJ: استفاده از کوین‌های حفظ حریم خصوصی “نشان‌دهنده رفتار مجرمانه احتمالی” است

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کوین های حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه دولت ایالات متحده قرار گرفته اند. گزارش جدیدی از وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) ادعا می کند که معامله گران ارز دیجیتال با کوین هایی مانند مونرو، دش، زی کش درگیر “فعالیت های پر خطر” هستند.

براساس گزارش گروه ویژه دیجیتال سایبری دادستان کل ایالات متحده به نام Cryptocurrency: یک چارچوب اجرایی منتشر شده در ۸ اکتبر، ارزهای دیجیتال با افزایش ناشناس بودن (AEC) می تواند قوانینی ضد پولشویی موجود (AML) و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) را تضعیف کند مقرراتی که توسط کسب و کارهای مشغول فعالیت دارایی مجازی وضع شده اند. این گروه ویژه به کوین هایی از جمله مونرو (XMR)، دش (DASH) و زی کش (ZEC) اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: “این سازمان استفاده از AEC ها را فعالیتی پرخطر می داند که نشانگر رفتار مجرمانه احتمالی است.” “AEC ها اغلب با دارایی های مجازی دیگر مانند بیت کوین مبادله می شوند، که ممکن است یک روش لایه بندی دارایی بین مجازی را برای کاربرانی که سعی در پنهان کردن رفتار مجرمانه دارند، نشان دهد.”

بر اساس این گزارش، دارندگان کوین های حریم خصوصی می توانند با استفاده از میکسر، دستگاه های شتاب دهنده و Chain hopping، منشأ توکن های خود را مخدوش کنند و AML و CFT را تضعیف کنند.

DOJ ادعا می کند که Chain hopping اغلب توسط افرادی که درآمد کسب شده از سرقت ارزهای مجازی را پولشویی می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تعویض دارایی های دیجیتال برای افرادی است که بر روی یک بلاک چین مختلف مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) کار می کنند.

میکسرها و دستگاه های شتاب دهنده، با مخلوط کردن هلدینگ های ارز دیجیتال از چندین معامله گر قبل از اینکه به کیف پول مناسب ارسال شوند، ردیابی وجوه را برای محققان مشکل می سازند. این گزارش به ابزاری برای حفظ حریم خصوصی به نام هلیکس (Helix) اشاره داشت که مدیر آن در ماه فوریه به جرم پولشویی بیش از ۳۱۱ میلیون دلار بیت کوین دستگیر شد.

“اپراتورهای این خدمات می توانند از نظر کیفری مسئولیت پولشویی را داشته باشند زیرا این میکسرها و دستگاه های شتاب دهنده به طور خاص برای” پنهان کردن ماهیت، مکان، منبع، مالکیت یا کنترل “یک تراکنش مالی طراحی شده اند.”

گزارش DOJ شامل ۸۳ صفحه از دستورالعمل های رسمی برای پاسخگویی به بازار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.