video thumb

چرا معامله‌گران اقدام قیمتی خسته‌کننده‌ای را برای بیت کوین و آلت کوین‌ها تا سال ۲۰۲۱ انتظار دارند؟

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که معامله گران سه چهارم پایان سال کندی را برای بیت کوین

بازده سه ماهه بیت کوین (٪). منبع: Skew.com

در سال ۲۰۱۸ و سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ با اکاهش همراه بود و کمی احساسات نزولی به بازار تزریق کرد. در کوتاه مدت، کاهش قیمت بیت کوین در سه ماهه چهارم سال می تواند باعث افت بیشتر قیمت آلت کوین ها شود.

در حال حاضر، چندین تحلیلگر فنی از نزدیک شاهد جهش در شاخص تسلط بیت کوین هستند تا نسبت به پولبک بازار آلت کوین ها هشدار دهند.
همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، طی دو هفته گذشته بیشتر آلت کوین های کوچک و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) حدود ۳۰ تا ۶۰ درصد کاهش داشته است.

در ۹ سپتامبر تا ۱۹ سپتامبر بیت کوین از ۹،۹۸۱ دلار به ۱۱،۱۷۹ دلار افزایش یافت و در این مدت که افزایش قیمت اتفاق افتاد، کاهش قیمت آلت کوین ها بیشتر شد. تحلیلگران بر این باورند که سود حاصل از آلت کوین ها و دیفای به بیت کوین و استیبل کوین ها می رسد.
به همین ترتیب، در حالی که بیت کوین روند صعودی شدیدی را مشاهده کرد، توکن های دیفای کاهش یافت و آلت کوین ها در یک روند نزولی ثابت باقی ماندند.

فروش آلت کوین ها در حالی اتفاق افتاد که بیت کوین پس از رد مقاومت کلیدی در ۱۱۱۰۰ دلار شروع به کاهش کرد. در ۱۵ روز گذشته، بیت کوین تقریبا ۶ درصد افت کرده است و کمی بالاتر از ۱۰،۵۰۰ دلار ثابت مانده است.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView.com

به گفته مایکل ون دو پوپ (Michael van de Poppe)، همکار کوین تلگراف، بعید به نظر می رسد کسادی فعلی به این زودی ها پایان یابد.
وان د پوپه در یک توییت نمودار زیر را ارسال کرد و توضیح داد که بازارهای ارز دیجیتال معمولاً مراحل “خسته کننده و اصلاحی” را در طول سه ماهه چهارم سال مشاهده می کنند. معامله گران عنوان کردند که از نظر تاریخی قیمت اتر در ماه دسامبر به کف قیمت می رسد و در سه ماهه بعدی شروع به حرکت می کند.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView.com

ون دی پوپ پیش بینی کرد که “سلطه بیت کوین برای داشتن یک فصل آلت کوین های دیگر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به پایان می رسد.”
یک معامله گر با نام مستعا “Loma” نیز همین اظهارات را تکرار کرد و ادامه داد:

این بار، آلت کوین ها در حال کاهش هستند در حالی که بیت کوین و اتر بالاتر از سطح پشتیبانی مربوطه ثابت می مانند. از ابتدای ماه اکتبر، بازار ارزهای دیجیتال با حوادث منفی زیادی روبرو شده است که می تواند احساسات سرمایه گذاران را تحت تأثیر قرار دهد.

در تاریخ ۲۶ سپتامبر صرافی ارز دیجیتال KuCoin هک شد و حدود ۲۸۱ میلیون دلار از این صرافی به سرقت رفت، در حالی که قیمت بیت کوین نسبت به اخبار اصلاح نشده بود، می تواند مانع ایجاد حرکت صعودی شود. به دنبال آن کمیسیون معاملات کالاهای آتی ایالات متحده (CFTC) اعلام کرد که بیتمکس را به دلیل نقض قانون رازداری بانک در اول اکتبر متهم کرده است.

سپس در تاریخ ۲ اکتبر، آزمایش کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده مثبت اعلام شد و باعث ایجاد هیاهو در بازارهای سنتی و بازارهای ارز دیجیتال شد.

پس از چندین رویداد مهم، سرمایه گذاران انتظار دارند نوسانات بیشتر شود و برخی از معامله گران اظهار داشتند که ممکن است یک فشار کوتاه در حال وقوع باشد.

یکی دیگر از معامله گران محبوب ارز دیجیتال توییتر معروف به “ژنرال بیزانس” گفت که این یک لحظه “عالی” برای یک فشار کوتاه است زیرا باعث خروج معامله گران خرد می شد. این معامله گر همچنین اشاره کرد که به نظر وی، سرمایه زیادی در حاشیه بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

به طور کلی باید عنوان کرد که، معامله گران سه ماهه خسته کننده ای را برای بیت کوین و آلت کوین ها پیش بینی می کنند، اما فروش شدید ماه گذشته در نهایت می تواند منجر به افزایش قدرت تسویه حساب شود.