video thumb

بورس اوراق بهادار استرالیا، جایگزینی CHESS مبتنی بر بلاک چین خود را به تعویق می‌اندازد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بورس اوراق بهادار استرالیا جایگزینی CHESS مبتنی بر بلاک چین

دومینیک استیونز (Dominic Stevens)، مدیر اجرایی ASX در نشست سالانه خود در سال جاری به سهامداران گفت که آنها به دنبال افزایش ظرفیت سیستم دفتر کل توزیع شده برنامه ریزی شده خود بر اساس افزایش حجم معاملات در اوایل ماه مارس هستند.
وی همچنین عنوان کرد که این شرکت در حال بررسی چگونگی نیاز به تمدید جدول زمانی برای تأمین تقاضا برای ظرفیت و قابلیت های اضافی قابل توجه پس از روزی است که فعال می شود.

این سیستم مبتنی بر بلاک چین برای جایگزینی CHESS در ابتدا برای راه اندازی در آوریل ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود و آزمایش های رسمی آن برای دسامبر سال جاری برنامه ریزی شده است.

ASX در چهار سال گذشته در حال کار بر روی جایگزینی CHESS بوده است که موضوع بحث بسیاری شده است.

سال گذشته، CHESS Replacement Stakeholder Group ، گروهی از شرکت های بازار مالی متشکل از بیش از ۶ میلیون “مادر و پدر سرمایه گذار”، نگرانی هایی را در مورد پتانسیل ASX برای تحکیم موقعیت انحصاری خود ابراز کردند. طبق CRSG ، یکپارچه سازی این سیستم دفتر کل توزیع شده می تواند منجر به ایجاد مانع در رقابت در بخش های اصلی بازار، “آسیب رساندن، یا حتی تهدید بقای طولانی مدت کارگزاران، ثبت سهام و سایر سهامداران شود”.

ریک هالیدی-اسمیت (Rick Holliday-Smith)، رئیس ASX ادعا می کند که این پلتفرم دفتر کل توزیع شده مسیرهای جدیدی را برای رقابت ایجاد می کند و تسویه حساب را برای فعالان بازار بسیار ساده تر می کند.