سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک‌های مرکزی انتظارات CBDC را در یک سند مشترک گسترده شرح می‌دهند

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یکی از نقاط تمرکز در سراسر جهان است، تعدادی از مقامات بانکی کشورها به طور مشترک سندی در مورد نوع ارز به طور گسترده ارائه داده اند.

بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) در بیانیه ای به کوین تلگراف گفت که گروهی متشکل از هفت بانک مرکزی و BIS در این گزارش همکاری کرده اند، “اصول اساسی لازم برای هر ارز دیجیتال بانک مرکزی موجود در دسترس عموم را شناسایی می کند تا به بانک های مرکزی در دستیابی به اهداف سیاست عمومی خود کمک کند.” بانک تسویه حساب های بین المللی یک نهاد جهانی است که به بانک های مرکزی ملی کمک می کند.

ارز دیجیتال بانک مرکزی با داشتن تعدادی از کشورها که علاقه خود را به نوع دارایی ابراز داشتند، در سال ۲۰۲۰ یکی از موضوعات داغ بوده است. چین برنامه هایی را برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود یعنی یوان دیجیتال پیش برده است، اگرچه بانک مرکزی چین در این گزارش سهیم نبود. چین در حال آزمایش دارایی دیجیتال خود است و تراکنش های یوان دیجیتال به ارزش تقریبی ۱۶۲ میلیون دلار را انجام داده است.

بانک انگلیس، فدرال رزرو ایالات متحده و بانک ژاپن در میان ارگان های حاکم درگیر در ساخت سند، تحت عنوان: ارزهای دیجیتال بانک مرکزی: اصول بنیادی و ویژگی های اصلی قرار دارند. با این حال بیانیه BIS روشن ساخت که طرفین درگیر در مورد راه اندازی چنین ارزی نظری در گزارش ارائه نداده اند و همچنین هیچ برنامه قطعی برای تولید چنین دارایی مشخص نکرده اند.
در این گزارش آمده است:

“این گزارش مربوط به زمان صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی نیست. بانک های مرکزی این تصمیم را برای حوزه های قضایی خود اتخاذ می کنند (با مشورت با دولت ها و ذینفعان). هیچ یک از بانک های مرکزی که در این گزارش مشارکت داشته اند درمورد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی تصمیمی اتخاذ نکرده اند. “

در این گزارش سه اصول اساسی ضروری ذکر شده است که ارز دیجیتال بانک مرکزی و اکوسیستم مربوط به آن، در صورت وجود چنین دارایی، باید بر اساس آن پایه گذاری شود.

“یک بانک مرکزی نباید با صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی ثبات پولی یا مالی خود را به خطر بیندازد ؛دوم اینکه، ارز دیجیتال بانک مرکزی نیاز به همزیستی و تکمیل اشکال موجود پول دارد و سوم اینکه ارز دیجیتال بانک مرکزی باید نوآوری و کارآیی را ارتقا دهد.”

این سند تصریح کرد که اجزای حیاتی ارز های دیجیتال بانک مرکزی صوتی شامل قابلیت تبدیل، راحتی، امنیت، سرعت، مقیاس پذیری، صحت قانونی و چندین مقوله دیگر هستند.

بانک مرکزی برزیل نیز در ماه های اخیر علاقه خود را به ارز دیجیتال بانک مرکزی ابراز داشته است، اگرچه در این گزارش بانک مرکزی برزیل نیز به عنوان یک عضو درج نشده است. در مقابل، بانک ژاپن لیست مشارکت کنندگان گزارش شده را فهرست بندی می کند. ژاپن دارای تیمی است که وظیفه مطالعه ارزدیجیتال بانک مرکزی  را دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location