video thumb

انجام تحقیقات درمورد ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی استونی

بانک مرکزی استونی تحت عنوان Eesti Pank، از راه اندازی یک برنامه تحقیقاتی برای بررسی چگونگی ایجاد زیرساخت یک ارز دیجیتال

گفتنی است که این پروژه، مشخص نخواهد کرد که از کدام فناوری ها باید استفاده شود. این پروژه از چندین مرحله تشکیل شده و حدود دو سال به طول خواهد انجامید. در مرحله اول نحوه ایجاد یک پلتفرم مقیاس پذیر، عملی و ایمن که مطابق با نیازهای بودجه دیجیتال باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

راینر اولت (Rainer Olt)، رئیس بخش سیستم های پرداخت بانک در این باره عنوان کرد:

“به عنوان یک بانک مرکزی کوچک، Eesti Pank با دقت انتخاب می کند که به کدام پروژه های توسعه ای بانک های مرکزی منطقه یورو می توانیم کمک کنیم. در طول سال ها، استونی دانش منحصر به فردی در مورد چگونگی حفظ یک دولت الکترونیکی امن، خصوصی و کارآمد ایجاد کرده است. تجربه بی نظیر استونی انگیزه خوبی برای راه اندازی پروژه ای با شرکت های فناوری SW7 و Guardtime برای کشف فرصت های فناوری فراهم می کند. و در مورد بعد، شریک همکاری طولانی مدت استونی در زمینه بلاک چین و یک پلتفرم رده برتر در جهان در زمینه خودش می باشد. “

این بانک تأکید کرد که آنها به طور مستمر در تلاشند تا فضای مالی و سیستم پرداخت خود را همگام با زمان و تأمین نیازهای شهروندان توسعه دهند.

استونی متمایل به فناوری بلاک چین است اگرچه اخیراً هنگامی که ساکنان الکترونیکی با امور کلاهبرداری در ارتباط بودند، برنامه اقامت الکترونیکی آن مورد انتقاد قرار گرفت.

ماه گذشته، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا توضیح داد که پذیرش یوروی دیجیتال به معنای جایگزینی آن با ارز فیات نیست.