video thumb

قیمت بیت کوین می‌گوید آرام باشید و به کار خود ادامه دهید

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارش های منتشر شده، ثبات بیت کوین در طول یک هفته پر حادثه نشان می دهد معامله گران اطمینان دارند که روند صعودی به زودی از سر گرفته خواهد شد. قیمت بیت کوین

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

ارز دیجیتال برتر بازار در حالی ثابت مانده است که KuCoin فاش کرد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دارایی از این صرافی به سرقت رفته است و با اعلام CTFC مبنی بر اقدام قانونی علیه صرافی بیتمکس، قیمت این ارز دیجیتال فقط اندکی متزلزل شد.

با اعلام ابتلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده به ویروس کرونا، و با کاهش شدید قیمت های DOW و S&P 500، قیمت این ارز دیجیتال مجدداد از سقوط جلوگیری کرد.

در گذشته، فقط یکی از رویدادهای فوق می توانست به راحتی حداقل ۱۰ درصد قیمت بیت کوین را کاهش می داد و همانطور که تاریخ نشان می دهد، آلت کوین ها حتی بیشتر کاهش می یافتد.

به گفته مارسل پچمن (Marcel Pechman)، نویسنده کوین تلگراف، مقاومت بیت کوین در برابر رویدادهای مهم خبری منفی، نشان می دهد که سرمایه گذاران حرفه ای و خرده فروشی همچنان نسبت به این دارایی دیجیتال خوش بین باقی مانده اند و پچمن اظهار داشت که روند صعودی تا ۱۲۰۰۰ دلار می تواند زودتر از آنچه سرمایه گذاران پیش بینی می کنند، وقوع پیدا کند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

همانطور که در هفته گذشته اتفاق افتاده است، بیت کوین همچنان در یک مثلث متقارن فشرده می شود و قیمت آن بالاتر از ۱۰،۵۰۰ دلار است.
محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) در نمودار روزانه یک شکاف بزرگ ۱۴۵۰ دلاری را نشان می دهد که به طول شمع ۳ سپتامبر است که بیت کوین از ۱۱۴۰۰ دلار به ۹،۹۵۰ دلار کاهش یافته و پس از این اصلاح ۱۳ درصدی، قیمت در این محدوده ثابت مانده است.

در حال حاضر شاخص قدرت نسبی کمی بالاتر از ۴۵ است و واگرایی همگرایی میانگین متحرک MACD را در آستانه غلتاندن روی خط سیگنال نشان می دهد که حجم فروش افزایش می یابد.

این مسئله خیلی نگران کننده نیست و از نظر کلی می توانیم ببینیم که ببینید قیمت همچنان فشرده می شود و با کاهش های زیاد و افزایش های ناچیز روبرو می شود. اگرچه ممکن است احساس معامله گران صعودی باشد، اما عنصر اصلی که در حال حاضر از دست رفته است، حجم است.

آرام باشید و ادامه دهید

با توجه به محدوده فعلی بیت کوین با نگاهی به ۲۵ مه – ۲۰ ژوئیه قیمت این ارز دیجیتال در یک مثلث متقارن مشابه، قبل از شکست با یک افزایش ۳۶ درصدی قوی که قیمت را به بالاترین قیمت سال ۲۰۲۰ با قیمت ۱۲،۴۸۰ دلار رسید، فشرده شد.

معامله گران به احتمال زیاد ساختار فعلی را، سناریوی مشابهی می داند که در دست ساخت است. همانطور که در تجزیه و تحلیل قبلی ذکر ش ، نگه داشتن بالاتر از ۱۰۳۸۰ دلار، قیمت را در مثلث متقارن حفظ می کند اما در زیر این سطح علاقه خریداران در محدوده ۱۰۲۰۰ تا ۹،۸۰۰ دلار نشان داده شده است.

در صورت شکست روند صعودی، قیمت بیت کوین هنوز نیاز به چندین سطح مقاومت با ۱۱۰۰۰ دلار از طریق ۱۱۴۰۰ دلار دارد، از این رو نیاز به افزایش حجم زیاد برای از بین بردن تمام سطوح مقاومت وجود دارد.

به طور کلی، هیچ خبری خبر خوب و مطابق قیمت نیست، بیت کوین در طول هفته گذشته هیچ کار قابل توجهی انجام نداده است.
در حقیقت، خبر غافلگیرکننده در مورد بیت کوین، عدم کاهش منفی آن در طی یک هفته پر رویداد است که مملو از رویدادهایی است که ممکن بود قیمت این ارز دیجیتال را در سال های گذشته کاهش می داد.