video thumb

بانک مرکزی باهاما می خواهد “Sand Dollar” دیجیتال خود را جهانی کند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بانک مرکزی باهاما یا CBOB قصد دارد پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را در سطح بین المللی راه اندازی کند.

خبرگزاری محلی ناسائو گاردین در ۱۵ اکتبر گزارش داد که بابی چن (Bobby Chen)، دستیار مدیر راه حل های الکترونیکی CBOB ادعا کرده که ارز دیجیتال باهاما که Sand Dollar نامیده می شود، در نهایت باید با سایر ارزهای جهانی قابل همکاری باشد.
چن اظهار داشت که در حال حاضر، این ارز تنها در داخل استفاده می شود، اما ما در حال کار بر روی یک راه حل هستیم که بتواند آن را با سایر ارزهای جهانی سازگار کند.”

کلئوپاترا دیویس، رئیس بانکداری در CBOB نیز عنوان کرد که قابلیت همکاری پذیری Sand Dollar با کیف پول های دیگر یک استراتژی اصلی برای این ارز دیجیتال است. به گفته دیویس، این امر امکان جابجایی Sand Dollar به / از حساب های بانکی کاربران را فراهم می کند، که این امر باعث سهولت بیشتر در تبدیل این ارز به فیات می شود.

دیویس همچنین عنوان کرد که پردازش بدون کارت API یکی از مولفه های های اصلی این ارز ملی خواهد بود که تاریخ عرضه آن برای ۲۰ اکتبر برنامه ریزی شده است. این مدیر اجرایی توضیح داد که این فرآیند “در زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ بسیار مهم شد، زیرا به کاربران دسترسی به Sand Dollar را بدون هیچ گونه تعامل فیزیکی امان پذیر می کرد.

در پایان لازم به ذکر است که Sand Dollar در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد و این دولت این ارز دیجیتال بانک مرکزی را در دسامبر همان سال در جزایر کوچک اگزوما و آباکو آزمایش کرد.