video thumb

پشتیبانی “اولیگارشی سابق” روسی از پروژه جدید دیفای

به نظر می رسد مالک سابق یک بانک روسی در ایجاد فضای غیرمتمرکز نقش اساسی دارد. الکساندر لبدف (Aleksandr Lebedev)، تاجر و “اولیگارشی سابق” روسی، از یک پروژه جدید امور مالی غیرمتمرکز حمایت می کند که هدف آن رقابت در طیف گسترده ای از محصولات مالی است.

همانطور که توسط نشریه مالی روسی RBC گزارش شده است، لبدف بودجه اولیه را برای یک استارتاپ دیفای

لبدف عنوان کرد که به عنوان بودجه اولیه حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است. گفته می شود که سرگئی مندلیف (Sergey Mendeleev)، بنیان گذار صرافی روسی گارانتکس (Garantex) نیز شریک تجاری وی در این کار است.

لبدف اظهار داشت که دیفای از نظر توسعه به سرمایه گذاری جدی نیاز ندارد. به نظر می رسد این پروژه چندین نمونه اولیه دیفای را با هم ترکیب کرده است، یک پلتفرم وام دهی مشابه Compound یا Aave محصول اصلی است.

مندلیف اشاره کرد که این پروژه همچنین دارای ابزارهای مدیریت سبد دارایی فعال، مشابه Yearn Finance یا Rari Capital و همچنین محصولات مشتق پیچیده مانند قراردادهای آتی و آپشن بر روی ارزهای دیجیتال، طلا و املاک و مستغلات خواهد بود.

به گفته لبدف، “در حال حاضر هیچ اکوسیستم مشابهی” در میان پروژه های دیفای وجود ندارد که درست با ترکیب خاص InDeFinEco یکسان باشد. با این حال، این مفاهیم جداگانه چیز جدیدی نیستند و معاملات مشتق در کانون تمرکز پروژه هایی مانند Opyn یا Synthetix می باشد.
شرکت پشتیبان این پروتکل در سوئیس و احتمالا Zug valley خواهد بود که طرفدار ارز دیجیتال است.

الکساندر لبدف که به عنوان یکی از الیگارش های روسیه شناخته می شود، کار خود را – مانند بسیاری دیگر – در حزب کمونیست شوروی و KGB آغاز کرده است. پس از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، لبدف National Reserve Bank of Russia را بدست آورد که پس از رشد و توسعه به یکی از بزرگ ترین بانک های کشور تبدیل شد.

پیش از سال ۲۰۱۲ ثروت خالص وی میلیاردها دلار برآورد شده بود، اما آخرین برآورد از ثروت خالص او از سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

لبدف همچنین صاحب نشریه انگلیسی ایندیپندنت و یکی از سهامداران اصلی روزنامه روسی نوایا گازتا است که به طور سنتی با مخالفان روسیه همسو است. لبدف اکنون خود را به عنوان “اولیگارشی سابق” معرفی می کند و مرتباً فساد در روسیه را محکوم می کند. گفتنی است که لبدف در لیست کوتاه تاجران عمومی درگیر بلاک چین به ولادیمیر پوتانین (Vladimir Potanin)، ثروتمندترین فرد روسیه پیوست.