سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۱ میلیارد دلار Wrapped Bitcoin اکنون با استفاده از اثبات ذخیره Chainlink حسابرسی می‌شود

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) اکنون با اوراکل های چین لینک (Chainlink) که هر ده دقیقه یک بار کیف پول های کاستدی را چک می کنند، حتی ایمن تر از قبل است. متولی رپد بیت کوین یعنی BitGo مکانیسم اثبات ذخیره چین لینک را به منظور افزایش شفافیت و قابلیت کنترل دارایی توکن برای پروتکل های دیفای اتخاذ کرده است.

این قابلیت که در حال حاضر بر روی شبکه آزمایشی فعال است، برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم را قادر می سازد تا بار ممیزی wBTC را کاملاً خودکار کند. این حرکت در حالی صورت می گیرد که مقدار رپد بیت کوین در اتریوم به ارزش ۱ میلیارد دلار یا معادل بیش از ۹۲،۵۰۰ بیت کوین نزدیک می شود.

این مکانیسم نیاز به اتکا به فرآیندهای دستی خارج از زنجیره مانند گزارش های حسابرسی را نفی می کند. این مکانیسم، این فرآیند را به روشی بی اعتماد و مقاوم در برابر سانسور ساده می کند که به نسخه رمزگذاری شده بیت کوین اعتبار و امنیت بیشتری می بخشد.

قرارداد Proof of Reserve به یک اوراکل غیر متمرکز چین لینک دسترسی پیدا می کند تا تعادل کیف پول های کاستدی بیت گو (BitGo) را برای wBTC هر ده دقیقه یک بار، که میانگین زمان بین بلاک های بیت کوین است، بررسی کند.

نودهای چین لینک به طور مداوم قرارداد خارج از زنجیره را کنترل می کنند، اما فقط هنگامی که رویدادها تعادل را تغییر می دهند، مثلا با ضرب یا سوزاندن wBTC، آن را به صورت روی زنجیره ای به روز می کنند. از وجوه کاربر نیز می توان محافظت کرد – به عنوان مثال، یک بازار پول می تواند وثیقه wBTC را قبل از اجرای وام دهی یا قرض دهی بررسی کند. در این اطلاعیه آمده است؛

“این ویژگی می تواند به ویژه برای برنامه های غیرمتمرکز که از wBTC به عنوان وثیقه برای امنیت سایر دارایی های دیجیتال استفاده می کنند، مفید باشد.”

این اقدام، یک تأثیر کلی بر افزایش اعتماد کاربر به دارایی و محافظت در برابر حوادث غیرمترقبه در بازارهای مالی غیرمتمرکز دارد. سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، بنیان گذار پروتکل چین لینک به فوربس گفت:

“من فکر می کنم مفهوم اثبات ذخیره به طور کلی در واقع اثبات این است که یک دارایی اساسی در جایی در یک حالت خاص قرار دارد. و این اثبات برای عملکرد سیستم های مالی بسیار اساسی است. “

وی از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به عنوان نمونه ای از چگونگی عدم ارتباط بین ارزش اصلی یک دارایی و بازار استفاده کرد.

بیت کوین در شکل اصلی خود با دیفای که اساساً مبتنی بر اتریوم است کارایی خوبی ندارد. رپینگ آن، یا توکنیزه سازی آن به صورت ERC-20، در سال جاری بسیار محبوب شده است، زیرا تقریباً به طور روزانه فرصت های ییلد فارمینگ به وجود آمده است.

طبق گزارش btconethereum.com، در حال حاضر حدود ۱۲۵،۳۰۰ بیت کوین یا معادل ۱٫۳۳ میلیارد دلار توکن برای استفاده در اتریوم وجود دارد. از این مجموع که طی سه ماه گذشته ۹۷۰ درصد افزایش یافته است، ۷۶ درصد را wBTC تشکیل می دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location