سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چرا اتهامات وارده به بیتمکس می تواند خبر بدی برای دیفای باشد ؟

اتهامات علیه صرافی بیتمکس به دلیل اعمال سیاست های ضعیف AML و KYC ، می تواند خبر بدی برای دنیای امور مالی غیرمتمرکز باشد. پس از اتهامات کیفری علیه صرافی بیتمکس، جامعه ارز دیجیتال در حال بحث و بررسی است که آیا بخش امورمالی غیرمتمرکز نیز قرار است با خشم قانون گذاران روبرو شود.

در اول اکتبر، کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالاهای ایالات متحده اتهامات خود را علیه سه مدیر بیتمکس به دلیل نقض قانون رازداری بانک (BSA) به دلیل ضعف سیاست های ضد پولشویی و احراز هویت مشتری (KYC) صرافی اعلام کرد.

پروتکل های دیفای، از جمله صرافی های غیرمتمرکز (DEX) داشتن حداقل رویه های AML و KYC را ملزم کرده است. با این حال بسیاری از آنها تعجب می کنند که آیا صرافی های غیرمتمرکز نیز موظف به رعایت BSA هستند، حتی اگر بیشتر پروژه ها به دنبال تمرکززدایی مالکیت و حاکمیت در جوامع خود باشند.

در حالی که به نظر می رسد بسیاری از پروتکل های دیفای معتقدند که آنها فقط با تمرکززدایی کامل می توانند از قانون گذاران فرار کنند، اما در مورد صحت این مسئله شک و تردید بیشتری وجود دارد- و در هر صورت، پروتکل های دیفای اخیراً به دلیل کار با تمرکز زیاد مورد انتقاد قرار گرفته اند، به طوری که از هر ۱۵ پروژه برتر، ۱۲ پروژه کلیدهای مدیریت “God Mode” را در اختیار دارند.

آدام کوکران (Adam Cochran)، سرمایه گذار فرشته و مشاور بلاک چین در پستی در توئیتر احتمال سقوط احتمالی هزینه های بیتمکس برای پروتکل های دیفای را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار داشت که اگرچه مقامات نمی توانند فعالیت یک صرافی غیرمتمرکز را به دلیل غیرمتمرکز بودن به طور مستقیم متوقف کنند، قانون گذاران می توانند توسعه دهندگان اصلی را که کلیدهای مدیر و ارائه دهندگان دامنه را که میزبان رابط های front-end صرافی غیرمتمرکز هستند، مورد هدف قرار دهند.

وی عنوان کرد: “اگر چنین اتفاقی برای یک پروتکل بیفتد، تعداد زیادی از کاربران از استفاده از آن منصرف می شوند و مستقیماً با قرارداد تعامل نخواهند کرد و اساساً پروتکل را از بین می برند.”

اما کوکران معتقد است که جامعه ارز دیجیتال در واقع می خواهد مقرراتی مانند BSA برای دیفای اعمال شود.

در پاسخ به این موضوع، یکی از کاربران توئیتر به نام Twitter “tendies.eth” استدلال کرد که صرافی های غیرمتمرکز به دلیل توانایی ردیابی آخرین تراکنش های زنجیره ای، در حال حاضر از همتایان متمرکز خود سازگارتر هستند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“CEX می تواند پولشویی را از طریق پایگاه داده های خصوصی خود امکان پذیر کند اما این برای دیفای که هر tx عمومی و شفاف است درست نیست. قابلیت دیفای بسیار بیشتر از بانک های خصوصی و CEX است. »

هنریک آندرسون (Henrik Andersson)، مدیر ارشد سرمایه گذاری در Apollo Capital ، به کوین تلگراف گفت که “با توجه به زمان لازم برای رسیدگی به این پرونده [بیتمکس] ، من معتقدم که پرونده های دیفای در کوتاه مدت مطرح نمی شوند.” وی افزود که پروژه های دیفای اساساً باید آرامش خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه دهند. وی در این خصوص عنوان کرد:

“پروژه های دیفای باید تمرکز خود را بر ایجاد زیرساخت های مالی غیرقابل توقف با کد رایگان و باز ادامه دهند.”

دیو جوانز (Dave Jevans)، مدیر ارشد اجرایی CipherTrace عنوان کرد که او اعتقاد ندارد پروتکل های دیفای به احتمال زیاد از مقررات استقبال می کنند، اما به هر حال مقررات در حال ظهور هستند.

جوانز عنوان کرد: “آنها نمی توانند برای مدت طولانی از مقررات فرار کنند.” “همه چشم ها به آنهاست.”

CryptoWhale به ۴۰،۰۰۰ دنبال کننده خود گفت که او معتقد است، مقررات مربوط به ۸،۸۰۰ پروژه در بازار “که به طور غیرقانونی کار می کنند در حال ظهور است و فعالیت آنها متوقف خواهند شد که” از جمله آنها عبارتند از: توکن های دیفای، صرافی ها و توکن های حفظ حریم خصوصی.

CryptoWhale در پستی در توئیتر عنوان کرد:

“با وضع مقررات، صاحبان این پروژه های کلاهبرداری برای جلوگیری از پیگرد قانونی ، بازارها را به صورت گروهی ترک می کنند. خروج میلیاردها دلار از بازارها، مطمئناً تأثیر زیادی در احساس عمومی در ارز دیجیتال خواهد داشت و ما را مجبور به ادامه بازار خرسی می کند.”
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location