video thumb

بلاک چین باید بر یک چیز تمرکز کند: مفید واقع شدن برای زندگی روزمره مردم

لیست عناوین این مطلب

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که فناوری بلاک چین برای تبدیل شدن به یک فناوری ضروری باید بر روی یک مسئله تمرکز داشته باشد و آن مسئله این است: مفید واقع شدن آن برای زندگی روزمره مردم.

یک سوال دائمی پیرامون فناوری بلاک چین این است: چه زمانی این فناوری یک تأثیر عمده می گذارد؟ بدیهی است که علاقه مندان به این صنعت از دیدن این فناوری که به وعده خود در زمینه توانمندسازی مصرف کنندگان، تسریع در پرداخت های مرزی و پر کردن شکاف ورود مالی برای افراد بدون حساب بانک، عمل می کند، ابراز نگرانی می کنند.

واقعیت این است که امروز دامنه آن محدود است. با توجه به اطلاعات کمی که در مورد استفاده از ارزهای دیجیتال

برخی از کشورها ثابت کرده اند که در این زمینه پیشگام هستند. به عنوان مثال، یک بررسی نشان داد که ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان در نیجریه که بزرگ ترین اقتصاد آفریقاست، عنوان کردند که آنها از ارز دیجیتال استفاده کرده یا صاحب آن هستند. در حالی که فقط ۷ درصد از مردم در ایالات متحده و ۸ از مردم در چین چنین حرفی را عنوان می کنند.

تا حدی، این پذیرش محدود را می توان به این واقعیت نسبت داد که محصولات امروزی برای کاربرانی طراحی شده اند که می دانند چه کاری انجام می دهند. این فناوری برای افرادی طراحی شده است که می دانند یا مایل به یادگیری حلقه هایی هستند که باید از آن عبور کنند تا دارایی های مالی خود را از فیات به ارز دیجیتال و بالعکس تبدیل کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

ارز دیجیتال کاربردی که به مردم امکان می دهد از آن در برنامه روزمره خود استفاده کنند، از قرار دادن زمان برای توسعه زیرساخت های بنیادی مناسب حاصل خواهد شد. این زیرساخت ها برخی از قدرتمندترین موارد استفاده از ارز دیجیتال را ارائه می دهد، مانند تورم در اقتصاد بی ثبات، امکان پذیر کردن راه حل های برون مرزی و حواله جات، پرداخت قبوض و هزینه کالاها و خدمات به عنوان یک بازرگان.

استیبل کوین ها- توکن های پشتیبانی شده توسط ارزهای فیات – برای این زیرساخت ضروری هستند. آنها پلی بین دنیای دیجیتال و فیزیکی و بین ارزش مجازی و فیزیکی ایجاد می کنند. آنها ارز دیجیتال را مفید می کنند تا بتوانند به سرعت و با کارآیی معامله، مبادله، پس انداز و هزینه شوند – فارغ از اینکه در کجای دنیا باشید. آنها نوید دهنده فناوری بلاک چین هستند.

اما استیبل کوین ها به خودی خود مفید نخواهد بود. آنها به یک پلتفرم ساده نیاز دارند که استفاده از دارایی های دیجیتال را برای مصرف کنندگان آسان کند. بسیاری از پلتفرم های امروزی برای معامله گران، سرمایه گذاران پیچیده و پذیرندگان ارز دیجیتال باتجربه طراحی شده اند، نه کاربران متوسط خرده فروشی. استفاده بیشتر از بلا ک چین به ایجاد پلتفرم هایی قابل دسترس و آشنا برای مصرف کنندگان متکی خواهد بود تا بتوانند به اتصال دارایی های دیجیتال و فیزیکی خود اعتماد کنند.

بلاک چین برای کسب و کارها

این آخرین مولفه برای ایجاد زیرساخت های مناسب برای پذیرش بیشتر بلاک چین، امری ضروری است. با این وجود، نیاز به یک تمرکز کسب و کار به مشتری و همچنین کسب و کار به کسب و کار دارد. زیرساخت های بلاک چین باید به راحتی در دسترس بوده و برای کسب و کارها به راحتی قابل ادغام باشند.

موسسه حسابرسی Big Four Deloitte در جدیدترین تحلیل خود از چشم انداز بلاک چین اظهار داشت که جذابیت و پایداری این فناوری به “استفاده از دارایی های دیجیتال و نقشی که این دارایی ها در آینده کسب و کارها بازی می کنند”، بستگی دارد. برای رسیدن به این نقطه، به ساخت ارز دیجیتال و کیف پول های ارز دیجیتال مناسب برای تجارت نیاز است.

با افزایش پرداخت های دیجیتال، هم تجارت الکترونیکی و هم کسب و کارهای آنلاین و آفلاین باید سریعاً با روش های جدید پرداخت سازگار شوند. برای ایجاد انگیزه برای استفاده از بلاک چین و نوآوری هایی مانند استیبل کوین ها به عنوان یک جایگزین باید زیرساخت های مناسب مانند نقاط انتهایی API یک مرحله ای وجود داشته باشد تا فروشگاه ها و کسب و کارها بتوانند روش های پرداخت ارز دیجیتال را بدون تحمل بار عملیاتی قابل توجهی ارائه دهند.

ایجاد زیرساخت با در نظر گرفتن B2B و ایجاد اکوسیستم برای حمایت از آن در نهایت موجبات پذیرش بیشتر مصرف کننده را فراهم می کند زیرا این بدان معناست که فناوری بلاک چین در جایی که مصرف کنندگان از آن استفاده می کنند در دسترس است و پول قابل حمل و جهانی را که می تواند در سراسر پلتفرم های کسب و کار استفاده شود، تحویل می دهد.

در همان نظرسنجی Deloitte، حدود ۸۹ درصد از پاسخ دهندگان عنوان کردند که آنها بر این باورند که دارایی های دیجیتال در سه سال آینده برای صنایع آنها بسیار یا تا حدی مهم خواهد بود. آنها همچنین عنوان کردند که اکنون این به ما بستگی دارد تا از این فناوری استفاده کنیم و اثبات کنیم که بلاک چین می تواند به وعده خود عمل کند.