video thumb

طبق یک نظرسنجی منتشر شده، اکثر آمریکایی‌ها با CBDC مخالف هستند

به نظر می رسد شهروندان ایالات متحده با وجود ابراز نگرانی از سیستم مالی موجود، با دلار

با این حال، تعداد طرفداران ارز دیجیتال بانک مرکزی طی ۱۲ ماه تقریباً دو برابر شده است، در حالی که در سال ۲۰۱۹ فقط ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان طرفدار دلار دیجیتال بودند.

در حالی که بیش از ۸۵ درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی با دارایی های دیجیتال آشنایی داشتند، بسیاری از آنها ارزهای مجازی را با فعالیت مجرمانه مرتبط می دانند.

این نظرسنجی در همان هفته ای منتشر شد که لورتا مستر (Loretta Mester)، رئیس فدرال رزرو کلیولند عنوان کرد که فدرال رزرو تحقیقات گسترده ای را در مورد خطرات و مزایای ارز دیجیتال بانک مرکزی در بحبوحه بیماری همه گیر کووید ۱۹انجام داده است.

این گزارش همچنین سواد پولی ضعیف را در بین عموم مردم شناسایی کرد و دریافت که ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دلار آمریکا با طلا، اوراق قرضه یا نفت پشتیبانی می شود. علیرغم عدم علاقه به سیاست های پولی، ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان تورم را به عنوان یک مسئله مهم تشخیص دادند.

در ماه آگوست، بانک مرکزی کانادا مطالعه ای را منتشر کرد که نشان داد سواد مالی با آگاهی از ارزهای دیجیتال ارتباط مثبتی دارد، اما با مالکیت یک ارتباط منفی دارد. این گزارش نشان داد که پاسخ دهندگان باسواد مالی بالا، نیمی از مردمی را تشکیل می دهند که بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.