video thumb

برخی منتقدان می گویند اتریوم هنوز برای دیفای آماده نیست

اتریوم نیاز دارد تا مشکلاتش را برطرف کند. از آنجا که پروژه های دیفای به اتریوم

مارتین فرولر (Martin Froehler)، ریاضیدان، مدیر سابق صندوق پوشش ریسک و بنیان گذار پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال اتریشی Morpher به کوین تلگراف گفت که اگرچه اتریوم “بهترین چیزی است که [صنعت بلاک چین] برای دیفای دارد”، اما توانایی های فعلی شبکه کافی نیست. وی در این باره عنوان کرد:

“اتریوم فقط می تواند حدود ۱۵ تراکنش در ثانیه را مدیریت کند و بلاک تایم آن ۱۵ ثانیه است که یک موضوع همیشگی در امور مالی است. این یک مانع بزرگ برای ورود و پذیرش گسترده است. “

فرولر اتریوم را غیر متمرکزترین پلتفرم قرارداد هوشمند می داند. اما از آنجا که این شبکه هنوز مشکلاتی دارد، توسعه دهندگان مجبور شده اند به دنبال راه حل هایی برای مقابله با آنها باشند. فرولر در ادامه عنوان کرد:

“اثبات ارز دیجیتال برای هر آنچه در زنجیره جانبی اتریوم اتفاق می افتد وجود دارد. مردم بدون نیاز به اتر قادر به تجارت هستند. آنها هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند، از زمان تسویه یک ثانیه ای لذت می برند و کاملاً از بسیاری از ازدحام های شبکه اتریوم مستقل هستند.”

بسیاری از فعالان صنعت احساس می کنند اتریوم هایپ دیفای را پیش بینی نکرده است و حتی با بروزرسانی شبکه یعنی اتریوم ۲٫۰ ، این شبکه هنوز آماده سرویس دهی به دیفای نیست.

اتریوم ۲٫۰ باید عملکرد را بهبود بخشد، اما قیمت بالای گس آن ممکن است کاربران جدید را بترساند. سرژ کنز (Sergej Kunz)، مدیرعامل صرافی غیرمتمرکز ۱inch، در جریان رویداد Cointelegraph China DeFi Marathon در تاریخ ۳ سپتامبر عنوان کرد که زیرساخت اتریوم از ظرفیت میزبانی محیط دیفای برخوردار نیست. وی در این باره اظهار داشت:

“شما باید در همه چیز تجدید نظر کنید. می توانید قراردادهای هوشمند را به کد منتقل کنید اما مقیاس پذیر نیست. برای اینکه بتوانید آن را مقیاس پذیر کنید، باید استانداردهایی را ایجاد کنید و پروتکل های جدیدی را بر اساس ساختار جدید شارد شده مانند NEAR که مشابه اتریوم ۲٫۰ است، بیاورید. “

در همان رویداد، مونیر بنچملد (Mounir Benchemled)، بنیان گذار و مدیرعامل لایه میان افزار ParaSwap اظهار داشت که پیچیدگی توضیح نحوه کار لایه ۲ برای کاربران نهایی “و خطر عدم توانایی پرداخت سریع وجوه به این کاربران” باعث بیشترین نگرانی می شود. بنچملد همچنین با بیان اینکه انتقال همه پروژه های دیفای به اتریوم ۲٫۰ عملی نیست، عنوان کرد:

“برای اینکه چنین شود، همه برنامه ها باید به سمت یک پلتفرم حرکت کنند. پروژه های بزرگ ممکن است اتفاق نظر داشته باشند. با این حال، برای پروژه های دیگر که دستور کار خود را دارند، ممکن است سخت باشد. پل های جدید ساخته می شوند تا امکان همکاری با یکدیگر فراهم شود. “

علیرغم چالش های پیش رو برای بلاک چین اتریوم، فرولر از Morpher به دیگر طرفداران دیفای پیوست و عنوان کرد که “دیفای اینجاست تا باقی بماند.”