video thumb

امور مالی متمرکز به ویژه برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دیفای ضروری است

متنوع سازی، به دلیل اینکه شما قادر خواهید بود از هر فرصتی استفاده کنید بدون اینکه با ریسک زیادی روبرو شوید، امری کلیدی و مهم است.  اگر به تحولات در فضای ارزهای دیجیتال

به طور خلاصه، ییلد فارمینگ که به عنوان استخراج نقدینگی نیز شناخته می شود، می بیند که کاربران با تعامل با پروتکل های دیفای پاداش هایی را با دارایی های دیجیتال خود به دست می آورند که به آنها امکان می دهد توکن های خود را وام یا قرض بدهند. این تعاملات به آنها توکن های نظارتی پروتکل ها را اعطا می کند که به آنها “سهم” پروتکل و درآمد بیشتری می دهد.

این روند زمانی آغاز شد که پروتکل وام دهی، توزیع توکن نظارتی COMP را آغاز کرد. اندکی پس از آن، پروتکل های مختلف دیگری توکن های نظارتی خود را راه اندازی کردند و آنها را به همان روش توزیع کردند. اکنون پروتکل هایی مانند Yearn.finance مانند حساب های پس انداز هوشمند عمل می کنند و به کاربران کمک می کنند تا بهترین بازده را در فضای دیفای پیدا کنند و در عین حال به آنها جوایز YFI را می دهد.

جذابیت دیفای

از زمانی که کامپوند توکن نظارتی خود را راه اندازی کرد، مقدار کل قفل شده در فضای دیفای افزایش یافت، زیرا کاربران هرچه سریعتر به سمت ییلدفارمینگ حرکت می کردند. با توزیع پاداش های حاصل از توکن ها، درصد بازده سالانه اغلب می تواند از ۱۰۰۰ درصد نیز فراتر رود.

با وجود اینکه یک دارایی ۱۰ ساله، ۰٫۶ درصد بازده دارد و یک حساب ۱۲ ماهه، ۰٫۰۹ درصد، بازده ۱۰۰۰ درصدی یک پیشنهاد فوق العاده جذاب است. کاربران می توانند از طریق پروتکل های دیفای بر روی استیبل کوین ها وام دهند. بنابراین به نظر می رسد که خطرات ناچیزی دارد: اگر توکن هایی که در حال تولید هستند ارزش خود را از دست بدهند، باز هم در ازای وجوه وام داده شده، پاداش می گیرند و این پاداش ها در اکثر پلتفرم ها به مراتب بالاتر از ۰٫۶۷ درصد است.

با این وجود خطرات پنهانی در ارتباط با دیفای و ییلد فارمینگ وجود دارد. پروتکل های محبوب دیفای توسط تیم های کوچک با منابع محدود تهیه می شوند که می تواند خطر بروز اشکالات و آسیب پذیری های قرارداد هوشمند را افزایش دهد. حتی پروتکل های حسابرسی مشهور نیز هک شده اند.

علاوه بر این، کلاهبرداران از هر فرصتی در ارز دیجیتال استفاده می کنند و چندین مورد کلاهبرداری خروج و پروژه های کاملاً متقلبانه در دیفای گزارش شده است. در حالی که فرصت هایی برای کسب درآمد زیاد در این فضا وجود دارد، البته خطرات پنهانی نیز وجود دارد که سرمایه گذاران باید مراقب آنها باشند.

امور مالی متمرکز چگونه می تواند کمک کند؟

همانطور که قبلاً نیز دیده ایم، اگر در فضای دیفای سرمایه گذاری می کنید، همیشه بهتر است به جای سودهای کوتاه مدت، روی تنوع بندی شرط بگذارید. یک سبد دارایی دیفای باید در معرض ارزهای دیجیتال برتر موجود در فضا باشد، و تضمین کند که همه چیز را به خاطر کلاهبرداری، حرکت غیر منتظره بازار یا مشکلات فنی از دست نخواهید داد و در جواهرات بالقوه ای سرمایه گذاری می کنید، که هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند.
متنوع سازی ضمن اطمینان از اینکه همه پول خود را به دلیل یک خطا یا خطای انسانی از دست نخواهید داد، رویکردی پایدار را برای در معرض قرار گرفتن شگفتی های دیفای تضمین می کند.

تمرکز زدایی واقعی به عنوان یک نقطه قوت در ارز دیجیتال دیده می شود و ما می توانیم از تمرکززدایی به نفع خود در سرمایه گذاری در دیفای و ییلد فارمینگ استفاده کنیم. بدون شک بهترین بازده مربوط به پروتکل هایی است که توکن ها را توزیع می کنند، اما استفاده از آنها نیز به همان اندازه خطرناک است.

به همین ترتیب، یک رویکرد جدید برای سرمایه گذاری این است که بخشی از بودجه خود را برای ییلد فارمینگ در یک صرافی متمرکز تنظیم کنید. این کار از امنیت و ثبات بیشتری برخوردار است، اما پاداش های آن چنان زیاد نخواهد بود. برای پاداش های زیاد، استفاده از کیف پول سازگار با وب ۳٫۰ و آزمایش پروتکل های جدید راهی برای پیشبرد کار است. هر فارمر باید رویکرد متفاوتی داشته باشد، دقیقاً مانند اینکه هر سرمایه گذاری سبد سهام خود را بین سهام، کالاها و اوراق قرضه متنوع می کند.