video thumb

هکرهای KuCoin توکن‌های مسروقه را به بزرگ‌ترین صرافی دیفای منتقل می‌کنند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که پس از هک عمده در صرافی ارز دیجیتال KuCoin ، مجرمان سایبری همچنان به انتقال ارزهای دیجیتال

طبق داده های سرویس ردیابی معاملات ارز دیجیتال Whale Alert، هکرهای KuCoin همچنان هزاران دلار از Synthetix Network Token (SNX)

را به Uniswap ارسال می کنند – Uniswap بزرگ ترین پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) از نظر ارزش کل قفل شده است. این هکر در روز جاری توانست انتقالات بخش دیگری از وجوه سرقت شده از KuCoin به صرافی غیرمتمرکز Uniswap را به اتمام رساند. بر اساس داده های Whale Alert ، هکرها امروز در یک چهار تراکنش ، حداقل ۱٫۲ میلیون دلار توکن SNX به سرقت رفته را به این صرافی غیرمتمرکز ارسال کرده اند.

بر اساس داده های Whale Alert، هکرهای KuCoin علاوه بر استفاده از Uniswap برای ارسال توکن های سرقت شده SNX 5 میلیون دلار Chainlink (LINK) و SNX را به کیف پول های ناشناخته منتقل کردند.
گفتنی است که به دنبال هک KuCoin در تاریخ ۲۶ سپتامبر، تعدادی از صرافی های متمرکز اقدامات فوری برای جلوگیری از برداشت وجوه سرقت شده از سوی هکرها انجام داده اند و حدود  ۱۲۹۰۰۰ میلیون دلار از کل مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار به سرقت رفته را مسدود کرده اند.

دووی وان (Dovey Wan)، شریک بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری مستقر در بلاک چین Primitive Ventures ، معتقد است که هکرهای KuCoin ظاهرا از تازه کارهای دیفای بوده اند زیرا آنها ابتدا سعی کردند توکن های سرقت شده را در بزرگ ترین صرافی متمرکز جهان یعنی بایننس بفروشند.

وان گفت که دیفای می تواند ابزاری مفید برای هکرها باشد زیرا زیرساخت دیفای در واقع از میکسرهای ارز دیجیتال طبیعی تشکیل شده است – خدماتی که به کاربران امکان می دهد کوین های خود را با سایر کاربران مخلوط کنند تا حریم خصوصی آنها حفظ شود.