video thumb

تنها ۲٫۵ میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است

اما با افزایش تقاضای بیت کوین، آیا می توان انتظار کمیابی بیشتری را داشت؟ با انتشار تنها ۲۱ میلیون بیت کوین

ChartBTC در یک توییت عنوان کرد که شبکه بیت کوین از ۱۸٫۵ میلیون بیت کوین در گردش عبور کرده است. این بدان معناست که کمتر از ۲٫۵ میلیون بیت کوین باقی مانده است، یا تقریباً ۱۱٫۹ درصد از کل بیت کوین تولید شده.

ChartBTC اشاره کرد که نیمی از ۲٫۵ میلیون بیت کوین باقی مانده در چهار سال آینده استخراج خواهد شد. از زمان بلاک جنسیس در سال ۲۰۰۹، شبکه بیت کوین پیش از این سه رویداد نصف شدن پاداش استخراج را تجربه کرده است که سومین رویداد هاوینگ در ماه مه سال جاری اتفاق افتاد. از آنجا که انتشار کوین های جدید هر چهار سال به نصف کاهش می یابد، آخرین بیت کوین تا سال ۲۱۴۰ استخراج نمی شود. پس از آن سال هیچ بیت کوین جدیدی قابل استخراج نیست.

همانطور که کوین تلگراف قبلاً گزارش داده بود، گروهی متشکل از ۸ متخصص Crypto Valley فکر کردند که آخرین نصف شدن با گذشته متفاوت است زیرا افراد بیشتری در نظر دارند پس انداز زندگی خود را در بیت کوین ذخیره کنند.

از اوایل سال ۲۰۲۰، تقاضای نهادی برای بیت کوین به طور مداوم در حال افزایش بود. داده های نظرسنجی جدید نشان داد که سرمایه گذاران نهادی قصد دارند میزان بیت کوین موجود خود را بدون توجه به افت کوتاه مدت قیمت افزایش دهند. گفتنی است که MicroStrategy، بزرگ ترین صندوق ثروتمند جهان اکنون ۵۷۷٫۶ بیت کوین را در اختیار دارد.