video thumb

آیا آینده به صرافی های غیرمتمرکز تعلق خواهد گرفت؟

آیا صرافی های متمرکز همچنان به ارائه محیط قانون گذاری شده برای دارایی های دیجیتال به منظور پذیرش انبوه ادامه می دهند یا آینده به صرافی های غیرمتمرکز تعلق خواهد گرفت؟

صرافی های غیرمتمرکز بدون شک پیشرفت مهیجی در ارز دیجیتال هستند. صرافی های غیرمتمرکز تجارت ارزهای دیجیتال را مستقیماً بین کاربران و بدون نیاز به واسطه قابل اعتماد تسهیل می کنند. این اقدام، به نوبه خود، به کاربران اجازه می دهد تا حق دارایی خود را حفظ کنند.

با این حال، در حالی که صرافی های غیرمتمرکز مزایای خود را دارند، اما هنوز فاقد مقررات و مقیاس پذیری هستند، که ملاحظات کلیدی ای است که می تواند مسیر آینده صنعت ارز دیجیتال را تعیین کند. صرافی های متمرکز همچنان نقشی محوری در این اکوسیستم خواهند داشت و عمق نقدینگی مورد نیاز برای رشد گسترده تر جامعه ارز دیجیتال را فراهم می کنند.

مزایای احراز هویت صرافی های متمرکز برای کاربران آنها

صرافی های غیرمتمرکز معمولاً قانون گذاری نمی شوند و کاربران را ملزم به راستی آزمایی در زمینه احراز هویت مشتری نمی کنند. صرافی های غیرمتمرکز ممکن است بازارهای همتا به همتایی باشند که بر روی بلاک چین کار می کنند و با قراردادهای هوشمند اداره می شوند، اما بسیاری به اشتباه معتقدند صرافی های غیرمتمرکز هیچ گونه مسئولیتی ندارند.

در چشم انداز فعلی بعید است که صرافی های غیرمتمرکز از مقررات اجتناب کنند یا زیر رادار قانون گذاران حرکت کنند و بعید است که حفاظت از مشتری در این فضا برجستگی بیشتری پیدا کند.

صرافی های متمرکز از این نظر جلوتر هستند، زیرا در حال حاضر تابع مقررات هستند و در اکثر آنها فرآیندهای تأیید احراز هویت مشتری وجود دارد. به عنوان مثال، فرآیند تأیید صرافی های متمرکز، یک معیار مطابقت استاندارد برای قوانین و مقررات احراز هویت مشتری، مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم است. این اقدامات امنیتی باعث دلسردی معاملات غیرقانونی و بهبود امنیت کیف پول بر روی پلتفرم می شود.

تجربه تجاری بهتر و سریعتری را در اختیار کاربران قرار دهید

در حالی که محبوبیت آنها افزایش می یابد، صرافی های غیرمتمرکز تمایل دارند که حجم و نقدینگی کمتری نسبت به صرافی های متمرکز داشته باشند.

چنین نقدینگی عمیقی را می توان در صرافی هایی مانند بیتفینکس یافت که بیشترین عمق نقدینگی را برای بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) دارد. قدرت و عمق نقدینگی اساسی بیتفینکس در طی یک دوره ۲۴ ساعته در ۱۲ و ۱۳ مارس آشکار شد که قیمت بیت کوین ۵۰ درصد سقوط کرد. گزارش شده است که بیتفینکس نمایانگر اکثر حجم معاملات رده بالا در بازارهای BTC / USD و BTC / Tether (USDT) در این دوره است.

در حالی که صرافی های غیرمتمرکز راه حل های غیر کاستدی را ارائه می دهند و همه کارها را به صورت روی زنجیره ای اجرا می کنند، این واقعیت که هر سفارش و معامله به صورت علنی و روی زنجیره ای انجام می شود، منجر به احتمال وجود اپراتورهای نود بلاک چین در معاملات کاربران می شود. این امر، می تواند مانع از تجربه تجاری فردی و همچنین رشد جامعه ارز دیجیتال شود.

صرافی های متمرکز به هدایت پذیرش ارز دیجیتال ادامه خواهند داد

صرافی های غیرمتمرکز به دلیل محدود بودن ظرفیت، هنوز در مورد مقیاس پذیری، امکان رشد دارند. برخی از سریع ترین بلاک چین ها ادعا می کنند که در هر ثانیه ۵۰۰۰۰ تراکنش را پردازش می کنند. با این حال، این موضوع ممکن است گمراه کننده باشد، زیرا این معیار ممکن است به معنای عبور ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه در هر جفت یا محصول لیست شده نباشد. اگر بیش از یک محصول لیست شده باشد، ظرفیت ممکن است به ۵۰۰ تراکنش در ثانیه در هر محصول کاهش یابد.

با ورود کاربران بیشتر به صرافی های غیرمتمرکز، این امر ممکن است باعث تاخیر در شبکه شود، هزینه تراکنش های شبکه را افزایش دهد، همانطور که در اتریوم دیده می شود و از مقیاس پذیری بلاک چین جلوگیری می کند.

در عین حال، ثابت شده است که صرافی های متمرکز زیرساخت های مقیاس پذیر و با عملکرد بالایی هستند و اتصال آنها از انواع استراتژی ها از جمله تجارت با فرکانس بالا پشتیبانی می کند. این امر به صرافی های متمرکز اجازه می دهد تا سرمایه گذاران حرفه ای و سرمایه گذاری های نهادی را که صنعت ارز دیجیتال برای مقیاس پذیری و در نهایت دستیابی به پذیرش انبوه به آنها نیاز دارد را جذب کنند.

در حقیقت، صرافی های متمرکز ویژگی هایی مانند راه حل های غیر کاستدی که از ویژگی های صرافی های غیرمتمرکز است را نیز ارائه می دهند. چنین راه حل های ترکیبی به صرافی های متمرکز اجازه می دهد تا تجربه ای با عملکرد بالا و مزایای خودکاستدی ارائه دهند، در حالی که با مقررات سازگار هستند.

همانطور که صرافی های غیرمتمرکز بتدریج جایگاه خود را پیدا می کنند، مشخص است که صرافی های متمرکز همچنان به تکامل خود ادامه می دهند و نقشی اساسی در هدایت صنعت و جامعه ارز دیجیتال در سال های آتی دارند.