video thumb

یک پلتفرم جدید قصد دارد صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز را ایجاد کند !

بر اساس گزارش های منتشر شده، هدف یک پلتفرم جدید، ارائه یک شبکه متصل از اکوسیستم های دیفای و از بین بردن برخی از مشکلاتی است که در شبکه های غیرمتمرکز مشاهده می شود.

یک پلتفرم غیرمتمرکز ادعا می کند که به ایجاد یک شبکه متصل از اکوسیستم دیفای

MiniSwap می گوید که صرافی های ارز دیجیتال در حال حاضر هر روز میلیاردها دلار تراکنش را پردازش می کنند، اما مسائل جدی در مورد پلتفرم های متمرکز شناسایی شده است. این تیم به صرافی QuadrigaCX، صرافی کانادایی که دارایی های مشتریانش را به ارزش تقریبی ۱۹۰ میلیون دلار با مرگ صاحبش از دست داد، اشاره کرد.

اگرچه این پروژه کاملاً معتقد است که گزینه های غیرمتمرکز با اجازه دادن به تاجران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا، به از بین بردن مسائل اعتماد کمک می کنند، MiniSwap می گوید نقاط ضعفی وجود دارد که صرافی های غیرمتمرکز باید حل کنند. پایداری، بی عدالتی و تأخیر طولانی مدت برای تأیید، سه مورد از بزرگ ترین مشکلات هستند – و ایجاد انگیزه برای تأمین کنندگان نقدینگی برای درگیر شدن در این گونه پروژه ها به دلیل ” طرح های تشویقی ناقص” می تواند یک چالش باشد.

MiniSwap قصد دارد با تشویق بازرگانان و تأمین کنندگان نقدینگی برای پیوستن به اکوسیستم خود، این مورد را تغییر دهد. این این پروژه همچنین می گوید رویکرد آن پایدار است، چرا که از فرآیند استخراجی استفاده می کند که می تواند ۱۰۰ سال به طول انجامد.

این پروژه در وایت پیپر خود هشدار می دهد وضعیت موجود نمی تواند ادامه یابد و می گوید: “بسیاری از پلتفرم های مبادلاتی برای ایجاد خدمات مناسب برای کاربران جهت تجارت سکه های خود ایجاد شده اند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق آنها پلتفرم متمرکز هستند و نیاز به دسترسی به کلیدهای خصوصی کاربران دارند. به عبارت دیگر، کاربران باید کاملاً به خدمات ارائه شده توسط پلتفرم های مبادله اعتماد کنند. به طور کلی، چنین اعتماد محکمی نمی تواند ایجاد شود و این مسئله نیز با اصل طراحی یک سیستم مالی غیرمتمرکز مغایرت دارد. “

پروژه MiniSwap در حال ایجاد یک پلتفرم تجاری غیرمتمرکز و خودکار است که مبتنی بر اتریوم می باشد – راه را برای تبادل هر جفت توکن پشتیبانی شده توسط اکوسیستم اتریوم هموار می کند. اینجاست که مدل استخراج ترکیبی وارد عمل می شود. همانطور که در وایت پیپر توضیح داده شده است: “همه شرکت کنندگان، از جمله بازرگانان، تأمین کنندگان نقدینگی و دارندگان MINI ، MINI را به ترتیب به عنوان پاداش معاملا ، پاداش های رزرو شده و پاداش های جامعه به عنوان سهم خود دریافت می کنند.”

این اقدام، راه را برای راه اندازی MiniSwap DeFi که شامل مجموعه ای از محصولات امور مالی غیرمتمرکز، از جمله مشتقات مانند معاملت آپشن و معاملات قراردادهای آتی است، هموار می کند. دیفای در حال حاضر یکی از بخش های صنعت ارز دیجیتال است که با رشد سریعی همراه است است و تیم پشتیبان این پروژه می گوید این مرحله برای اطمینان از اینکه MiniSwap یک اکوسیستم است “نه فقط یک استخر نقدینگی یا یک سرویس مبادله” بسیار مهم است.

آخرین و نه مهم ترین نکته این است که، این تیم طراحی بزرگی را برای یک سرویس موسوم به MiniSwap Global انجام داده است و پلتفرم دیفای آن را قادر می سازد تا از طریق دفترهای کل توزیع شده ارتباط برقرار کنند و به معامله گران “از پلتفرم های مختلف بلاکچین اجازه تجارت یکپارچه” را می دهد.

در حالی که MiniSwap تأیید می کند که استخراج بدون تراکنش و استخراج نقدینگی، که از اجزای اصلی این مدل ترکیبی هستند، چیز جدیدی نمی باشند، این پروژه می گوید که تلاش های گذشته برای ارائه آنها پایدار نبوده است. MiniSwap به FCoin، اولین استارتاپ ارز دیجیتال اشاره می کند که اولین چنین رویکردی را ارائه داد و هشدار می دهد که با ضرب همه سکه ها، فعالیت این سیستم متوقف خواهد شد زیرا “منبع کافی برای توزیع وجود ندارد.”

برای حل این مسئله، MiniSwap محدودیت بالایی در تعداد توکن هایی دارد که می تواند هر روز ایجاد کند – به طور دقیق ۵۰۰۰۰۰ توکن و این محدودیت هر ماه تا رسیدن به حد نهایی ۱۸۰۰۰ توکن به تدریج کاهش می یابد.

MiniSwap اولین پروژه خود را با نام YMI در ۷ سپتامبر لیست کرد و می گوید این پروژه قبلاً یک جامعه پر جنب و جوش را به خود جلب کرده است. در یک پست وبلاگی در تاریخ ۱۱ سپتامبر، مشخص شد که کانال تلگرامی آن ۳۵۴۰ عضو دارد و اکنون ۳،۱۱۷ دنبال کننده در توییتر دارد. این پلتفرم همچنین در چین طرفداران زیادی دارد، جایی که بیش از ۲۸۲۶ نفر در حالی که به نقشه راه خود ادامه می دهد، روند تحولات را نیز مشاهده می کنند.