video thumb

افزایش نگرانی‌های صنعت بلاک چین با مقررات ارز دیجیتال ایجاد شده توسط EC

انجمن INATBA با پشتیبانی بازیکنانی مانند ریپل و ConsenSys به پیشنهادهای قانونی EC در مورد ارز دیجیتال پاسخ می دهد. بازیگران اصلی جامعه ارزهای دیجیتال جهانی به پیشنهادهای قانونی جدید کمیسیون اروپا درباره دارایی های دیجیتال پرداخته اند. انجمن بین المللی برنامه های قابل اعتماد بلاک چین یا INATBA، پاسخ اولیه به مقررات بازارهای موجود در دارایی های دیجیتال (MiCA) را که توسط EC پیشنهاد شده است، منتشر کرده است. این انجمن شامل شرکت های بزرگ ارز دیجیتال مانند Ripple ، ConsenSys و Iota است.

اعضای INATBA در پاسخ رسمی خود به EC، نگرانی های این صنعت را در مورد مقررات پیشنهادی MiCA ابراز کردند و از مقامات خواستند که نیروهای خود را برای توسعه بیشتر چارچوب نظارتی جمع کنند. در حالی که INATBA به طور کلی MiCA را یک گام مثبت می داند که هدف آن ایجاد شفافیت قانونی است، برخی از اعضای آن برخی از نگرانی های مهم خود را در این باره بیان کردند.

به عنوان مثال، آنها ادعا می کنند که MiCA در قالب فعلی خود می تواند “یک صنعت جوان و نوآور را با الزامات قانونی پرهزینه و پیچیده که متناسب با اهداف سیاسی است که دنبال می کند، تحت فشار قرار دهد. این انجمن ابراز امیدواری کرد که EC اقدامات حمایتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود MiCA نوآوری در اتحادیه اروپا را خفه نمی کند و باعث فرار شرکت های مستقر در اتحادیه اروپا به کشورهای غیر اتحادیه اروپا نمی شود.

INATBA همچنین تأکید کرد که قانون پیشنهادی به شکل فعلی می تواند بر برخی از بخش های صنعت در حال ظهور مانند امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای تأثیر منفی بگذارد. در بیانیه INATBA آمده است: “برخی از تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که طبق این مقررات پیشنهادی، بازارهای جدید و در حال توسعه مانند” امور مالی غیرمتمرکز “احتمالاً دیگر برای اروپا و شهروندانش قابل دسترسی نخواهند بود.”

مقررات MiCA که به طور رسمی در ۲۴ سپتامبر معرفی شده است، بخشی از بسته جدید مالی دیجیتال EC است که مورد بررسی همتایان قانونگذاری EC قرار دارد. طبق سیاست جهانی دارایی های دیجیتال و مشاور نظارتی XReg Consulting، زمانی که MiCA تصویب شود، بدون نیاز به قانون ملی به صورت مستقیم در سراسر اتحادیه اروپا قابل اجرا خواهد بود.

XReg ابراز اطمینان کرد که این قانون جدید نه تنها در منطقه اقتصادی اروپا، بلکه در کل جهان تأثیر عمیقی خواهد داشت. ناتان کاتانیا (Nathan Catania)، یک از شرکای XReg Consulting  به کوین تلگراف گفت که انتظار دارد تصویب قانون جدید چند سال طول بکشد.

INATBA با پشتیبانی EC در آوریل ۲۰۲۰ تأسیس شده است و بیش از ۱۰۰ عضو دارد که از جمله آنها عبارتند از:غول فناوری IBM ، مشاور بزرگ Accenture و Deutsche Telekom.