سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افرادی که سواد مالی کمی دارند، دو برابر بیشتر از افرادی که سواد مالی بالایی بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که افرادی که دانش مالی کمتری دارند ممکن است دو برابر بیشتر از افرادی که نسبت به دارایی ها آشنایی دارند، بر روی بیت کوین

براساس نتایج بررسی ۲۰۱۹ Cash Alternative Survey بانک مرکزی کانادا که در آگوست ۲۰۲۰ منتشر شد، سواد مالی با آگاهی از ارزهای دیجیتال ارتباط مثبت دارد اما با مالکیت ارتباط منفی دارد.

این بانک، سواد مالی را به عنوان یک سرمایه گذاری اساسی و پس انداز برای بازنشستگی می داند، زیرا ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان از تاریخ آگوست تا سپتامبر ۲۰۱۹ تخمین زدند که سطح سواد مالی بالایی دارند و ۱۸ درصد عنوان کردند که سواد مالی کمی دارند. نتایج حاکی از آن است که کانادایی های دارای سطح درک مالی پایین می توانند دو برابر بیشتر در دارایی های ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

نتایج این تحقیق بیان داشت: “۹۳ درصد از کانادایی ها که سواد مالی بالایی دارند، نسبت به ارزهای دیجیتال آگاهی دارند، در حالی که تنها ۷۲ درصد از افرادی که سواد مالی پایینی داشتند با ارزهای دیجیتال آشنا بودند.”

“برعکس، ۸ درصد از افرادی که سواد مالی پایینی دارند، اظهار داشتند که دارای ارزهای دیجیتال هستند ولی تنها ۴ درصد از افرادی که با ارزهای دیجییتال آشنایی داشتند بر روی این ارزها سرمایه گذاری می کردند.

بر اساس این بررسی، این بانک تخمین زده است که تقریباً ۸۴ درصد از مردم کانادا حداقل نام ارزهای دیجیتال را شنیده اند و ۵ درصد از آنها صاحب بیت کوین (BTC) یا آلت کوین هستند.

این بانک اظهار داشت: “آگاهی و مالکیت بیشتری در مورد ارزهای دیجیتال در میان جوانان، مردان، تحصیل کرده دانشگاه یا کانادایی های پردرآمد وجود دارد.”

این داده ها توسط گزارش گروه مالی Think Forward Initiative از ING در ماه فوریه ۲۰۲۰ پشتیبانی می شود، که بر اساس یک بررسی است که در سال ۲۰۱۸ از مردم ۱۵ کشور مختلف از جمله ایالات متحده ، استرالیا ، انگلستان و اعضای اتحادیه اروپا صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است: “برآوردهای ما نشان می دهد که افراد با سواد اقتصادی کمتر صاحب ارزهای دیجیتال هستند.” “آنها به احتمال زیاد قصد ندارند در آینده صاحب آنها باشند.”

به طور خاص، این گروه تخمین زده است که “یک افزایش انحراف استاندارد” در نمره سواد مالی یک شرکت کننده – براساس دانش تورم، بهره ساده، سود مرکب و ریسک مالی – احتمال پیش بینی شده برای داشتن دارایی های دیجیتال را از ۸٫۶۳ درصد به ۵٫۷ درصد کاهش می دهد.

“بخش عمده ای از بازار ارزهای دیجیتال از سرمایه گذاران پیشرفته با مهارت سواد مالی پایین تر تشکیل شده است. این سرمایه گذاران احتمالاً چشم انداز پاداش ارزهای دیجیتال را بیش از حد ارزیابی می کنند و ریسک مربوط به سرمایه گذاری های مربوطه را دست کم می گیرند. “

با این حال، برخی از داده ها حاکی از آن است که بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل کمبود سواد ارز دیجیتال، از ارزهای دیجیتال فاصله می گیرند. پلتفرم معاملاتی و سرمایه گذاری eToro در سال ۲۰۱۸ یک نظرسنجی انجام داد که نشان می داد ۴۴ درصد از سرمایه گذاران آنلاین که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، ارز دیجیتال را مورد معامله قرار نمی دادند، زیرا احساس می کردند از آموزش کافی برخوردار نیستند. مطالعه مشابهی که توسط Grayscale در سال ۲۰۱۹ انجام شد نیز نشان داد که اگر منابع آموزشی بیشتری در زیمنه ارز دیجیتال در دسترس باشد، سرمایه گذاران آمریکایی احتمالاً در بیت کوین سرمایه گذاری خواهند کرد.

و همچنین شواهدی وجود دارد که برخی از باسوادترین افراد در جهان در حال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند. تحقیقات انجام شده توسط دارایی های دیجیتال فیدلیتی نشان می دهد که ۳۶ درصد از تقریبا ۸۰۰ سرمایه گذار نهادی که مورد بررسی قرار گرفته اند، بر روی دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. تقریباً ۸۰ درصد افراد مورد بررسی تا حدودی نسبت به ارز دیجیتال آگاهی دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location