video thumb

انتقاد مدیرعامل شرکت ریپل از ممنوعیت قریب‌الوقوع ارزهای دیجیتال در هند

گفته می شود که مقامات دولت هند در حال برنامه ریزی برای بحث در مورد لایحه جدیدی هستند که چارچوب قانونی آن، ارزهای دیجیتال

براساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ، کابینه فدرال هند قانون ممنوعیت ارز دیجیتال را شش ماه پس از لغو ممنوعیت ارزهای دیجیتال توسط دادگاه عالی بررسی می کند. منابع ناشناس ادعا کردند که دولت هند توسعه فناوری بلاک چین را تشویق می کند، اما معاملات ارز دیجیتال را نه.

در واکنش به این مسئله، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل شرکت ریپل، این تصمیم را “ناامیدکننده” خواند و اظهار داشت که ارز دیجیتال توانایی کمک به جمعیت های کم برخوردار در کشور را دارد.

از ماه مه، هند تقریباً ۱۹۰ میلیون بزرگسال بدون حساب بانکی داشته است – کسانی که دسترسی به حساب بانکی یا سایر ابزارهای مالی ندارند. برخی از کارشناسان ادعا کرده اند که دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) راهی برای تشویق سواد مالی با ابزارهای ساده برای سرمایه گذاری و پس انداز است.

پیش از آنکه بانک مرکزی هند یا RBI ممنوعیت معاملات بانک ها با کسب و کارهای ارز دیجیتال را در سال ۲۰۱۸ وضع کند، ارزش بازار ارز دیجیتال در این کشور ۱۲٫۹ میلیارد دلار بود. دادگاه عالی سیاست بانک مرکزی هند را در ماه مارس سرنگون کرد و منجر به رونق صرافی های جدید در سراسر شبه قاره شد. گزارش ماه مه از صرافی های ارز دیجیتال OKEx و Coinpaprika اظهار داشت که ترافیک بازدید از سایت در هند در سه ماهه اول سال جاری ۵۴۵٫۵۶ درصد افزایش داشته و تعداد کاربران جدید نیز ۴۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

با این حال، از ماه ژوئن گزارش هایی منتشر می شود که حاکی از آن است که مقامات دولت هند در حال بررسی قانون جدیدی هستند که می تواند ارزهای دیجیتال را ممنوع کند. برخلاف رویکرد بانک مرکزی هند در زمینه قرار دادن بانک ها در لیست سیاه، دولت اکنون ممکن است در حال بررسی ممنوعیت ارز دیجیتال از طریق تغییر قانون باشد که طبق گزارش ها اجرای آن ضرورت بیشتری خواهد داشت.

پارلمان هند پس از مدتی تأخیر به دلیل بیماری همه گیری، روز دوشنبه تشکیل جلسه داد. با این حال، Tanvi Ratna ، مدیرعامل شرکت مشاوره بلاک چین Policy 4.0 اظهار داشت که از تاریخ ۱۳ سپتامبر، هیچ قانونی برای ممنوعیت معاملات ارز دیجیتال در لیست لوایح مورد رسیدگی وجود نداشته است.

آشیش سینگال (Ashish Singhal)، بنیان گذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال CoinSwitch در ماه ژوئن عنوان کرد که سال گذشته احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتال بیش از سال ۲۰۲۰ بود. او گفت که تغییر در نحوه درک ارز دیجیتال در سراسر هند تغییر کرده است و امیدوار می رود که این جریان ادامه دار باشد.