video thumb

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه: دارایی‌های دیجیتال مجازی، اوراق بهادار هستند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه عنوان کرد: “دارایی های دیجیتال مجازی، اوراق بهادار هستند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.” کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه دارایی های دیجیتال را رسماً زیر چتر نظارتی خود تعریف کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه یا SEC در بیانیه ای توکن ها و کوین ها را در بازارهای مالی این کشور تعریف کرد. این کمیسیون اظهار داشت که این دارایی های دیجیتال که “فرصت های جایگزین سرمایه گذاری” را فراهم می کنند، برای مقررات نظارتی در چهار دسته مختلف طبقه بندی می شوند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه گفت: “دارایی های دیجیتال مجازی، اوراق بهادار هستند ، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.” “بار اثبات اینکه دارایی های دیجیتال پیشنهادی برای عرضه نیستند، اوراق بهادار نیستند و بنابراین تحت صلاحیت کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه قرار نمی گیرند، به عهده ناشر یا حامی دارایی های مذکور است.”

بر اساس این اعلامیه، قانون گذاران نیجریه با ثبت ارزهای دیجیتال معاملاتی و توکن های یوتیلیتی به عنوان کالا، تمام دارایی های دیجیتال را ثبت و تأیید می کنند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه اظهار داشت که این نهاد مسئولیت نظارت بر تراکنش ها و معاملات اسپات توکن های یوتیلیتی را بر عهده نخواهد داشت. این نهاد قانون گذار گفت که توکن های اوراق بهادار را به عنوان اوراق بهادار و مشتقات و صندوق های سرمایه گذاری را به عنوان “سرمایه گذاری مشخص” می داند. این نهاد عنوان کرد:

“هدف کلی مقررات مانعی برای فن آوری یا خفه کردن نوآوری نیست، بلکه ایجاد استانداردهایی است که اقدامات اخلاقی را تشویق می کند و در نهایت یک بازار عادلانه و کارآمد ایجاد می کند.”

بلاک چین و شرکت های ارز دیجیتال منتشر کننده عرضه دارایی های دیجیتال یا DATO ، عرضه اولیه سکه یا ICO و عرضه توکن اوراق بهادار یا STO که از پیش از اجرای این آیین نامه های جدید در نیجریه فعالیت می کنند، سه ماه فرصت دارند تا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه ثبت نام کنند.

اظهارات عمومی شورای امنیت نیجریه در مورد ارزهای دیجیتال و مجازی نادر است. در اوایل سال ۲۰۱۷، این کمیسیون به شهروندان هشدار داد تا در رویکرد خود نسبت به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال احتیاط کنند زیرا ممکن است “ضررهای مالی” را بدون محافظت تضمینی از سوی این نهاد نظارتی تجربه کنند.

با این حال، علاقه به ارز دیجیتال از سوی شهروندان این کشور، ممکن است مجریان نظارتی نیجریه را به سرعت در این بازار شکوفایی سوق دهد. طبق Google Trends، این کشور به طور مداوم در جستجوی آنلاین “بیت کوین” در رتبه اول جهانی قرار دارد – بیش از دو برابر حجم ترافیک غنا یا آفریقای جنوبی. شرکت تحلیلی Blockchain Chainalysis در تاریخ ۱۰ سپتامبر گزارش داد نیجریه ، آفریقای جنوبی و کنیا در انتقال ارز دیجیتال ماهانه در این قاره پیشرو هستند. گفتنی است که حجم معاملات ماهانه این کشورها در ماه ژوئن ۳۱۶ میلیون دلار است. در زمان نگارش این مطلب، نیجریه از ماه آوریل یکی از بزرگ ترین منابع حجم معاملات بیت کوین (BTC) در آفریقا و یکی از هشت کشور در این قاره است که میزبان خودپرداز بیت کوین می باشد.

همانطور که کوین تلگراف در ماه جولای گزارش داد، کریس موریس (Chris Maurice)، مدیرعامل صرافی Yellow Card مستقر در نیجریه اظهار داشت:

“فضای ارزهای دیجیتال در سراسر این قاره بسیار سریع در حال رشد است، اما در نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا و کنیا میزان این رشد بیشتر است.”