سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مایکل اندرسون از Framework Ventures: اتریوم همان جایی است که دیفای به فعالیت خود ادامه خواهد داد

یکی از فعال ترین و موفق ترین سرمایه گذاران دیفای، نظرات خود را در زمینه ییلد فارمینگ، منشأ LINK Marines و چگونگی تکامل دیفای با ما در میان گذاشته است که در ادامه خواهیم آورد.

به دنبال سقوط عرضه اولیه سکه، سرمایه های خطرپذیر منبع اصلی تأمین اعتبار پروژه های ارزهای دیجیتال

کوین تلگراف پیش از این در مورد فلسفه سرمایه شبکه اندرسون گزارش داده بود، تغییر در طرز تفکر سرمایه گذاری که تقریباً در فضایی که پروتکل های غیرمتمرکز جای شرکت های سنتی و ساختارهای سهام را می گیرند، ضروری است.

Framework Ventures چندین سرمایه گذاری انجام داده است، به ویژه در توکن LINK پلتفرم Chainlink و توکن SNX پلتفرم Synthetix. اما این صندوق در زمینه سرمایه گذاری های منفعل فعالیت ندارد و اخیراً اعلام کرده که فعالیت رسمی اش متمرکز بر انکوباتور و ایجاد پروژه های جدید دیفای داخلی است. بنیان گذاران Framework دانش زیادی در مورد روند فعلی و پتانسیل آینده دارند. آنها به درستی پیش بینی کردند که طرح تشویقی توکن Compound آخرین طرح نخواهد بود و در واقع، آنها بدون شک اصطلاح “ییلد فارمینگ” را رایج کردند.

کوین تلگراف بار دیگر با آندرسون مصاحبه ای برگزار کرده و در مورد موضوعات مختلف در کل فضای دیفای با وی بحث کرده است. در ادامه با ما همراه باشید:

کوین تلگراف: پیش بینی های شما در مورد بازدهی دیفای درست بود و آنها به وضوح با گذشت زمان تکامل یافته اند. نظر شما در مورد آنچه اکنون اتفاق می افتد چیست؟

مایکل اندرسون: من فکر می کنم این درست مانند آن چیزی است که در سال ۲۰۱۷ در مورد رونق ICO مشاهده کردیم. من زمان به ظاهر چیزهای بی ارزش زیادی وجود داشت که دارای ارزش واقعی بودند. به عنوان مثال، میکر در حال راه اندازی بود، Chainlink در آن زمان راه اندازی شد و برخی از پروژه هایی اکنون بسیار اساسی هستند که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده اند.

بنابراین، من فکر می کنم در مورد ییلد فارمینگ نیز چیزهای مشابهی وجود دارد و به عنوان شخصی که از این پروتکل ها استفاده کرده و بر روی آنها سرمایه گذاری می کند، وظیفه ما این است که مطمئن شویم که این ارزش را پیدا کرده ایم.

کوین تلگراف: مشهورترین ییلد فارم در حال حاضر SUSHI است. نظر شما در مورد هدف SushiSwap از انتقال نقدینگی از Uniswap چیست؟ آیا می تواند این کار را انجام دهد؟

مایکل اندرسون: فکر می کنم چیزی که SushiSwap به بازار می گوید این است که Uniswap به غیر از کارمزدهایی که در استخرهای نقدینگی تولید می شود نیاز به مشوق یا روش دیگری برای دریافت ارزش دارد.

کوین تلگراف: شما افزایش سرمایه را برای یک بخش مالی به نام Framework Labs اعلام کرده اید. ما چه انتظاری می توانیم از این ابتکار داشته باشیم؟ و چرا به سرمایه گذاری جداگانه ای نیاز دارد؟

مایکل اندرسون: Framework Labs از قبل وجود داشته است. این شرکت مدیریتی ماست که در آنجا از نظر فنی در آن مشغول به فعالیت هستیم. کاری که ما انجام دادیم این بود که Framework Labs را با ترازنامه عمیق تری به کار گرفتیم تا بتوانیم ایده های جدیدی را برای ساخت محصولات داخلی تولید کنیم و در واقع از تمام پروتکل های دیفای که ما در آن سرمایه گذاری می کنیم بهره ببریم، تجارت کنیم و به طور مولد از آنها استفاده کنیم.

ما یکی از برترین تیم های فنی در فضای دیفای را استخدام کرده ایم و به آنها اجازه می دهیم محصولات، ویژگی ها و خدمات مختلفی را تولید کنند. اما این کار هزینه بر است، بنابراین ما همچنین می خواهیم بدانیم که در صورت استخدام آنها، کمبود پول نداشته باشیم.

کوین تلگراف: قبلاً گفته بودید که با وجود افزایش زیاد قیمت Chainlink ، هنوز هم نمی خواهید آن را بفروشید. چرا؟

مایکل اندرسون: فکر می کنم نکته مهم اینجاست که Chainlink در حال تبدیل شدن به یک لایه امنیتی واقعی برای دیفای است. و من فکر می کنم ما می توانیم گمان کنیم که نودها و فیدهای داده ای که از طریق Chainlink پمپاژ می شوند به همان اندازه لایه های قرارداد هوشمندی که در حال اجرا هستند، ایمن باشند.

و این مفهوم با گسترش دیفای به محصولات پیچیده تر، ابتکارات جالب تر محبوبیت بیشتری پیدا می کند. همانطور که ما به سمت امور مالی متمرکز گسترش می یابیم، Chainlink از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

کوین تلگراف: اما پروژه های بزرگی مانند میکر و Compound وجود دارد که از Chainlink استفاده نمی کنند، بنابراین آیا این پلتفرم واقعاً یک ضرورت است؟

مایکل اندرسون: میکر در واقع یک پروپوزال نظارتی برای درج اوراکل های Chainlink دارد، به خصوص که آنها به وثیقه ای که فقط دارایی های دیجیتال نیست نیاز دارند. استفاده از Chainlink برای آنها یک الزام است، زیرا تنها چیزی است که کار می کند. و من فکر می کنم Compound برای مدت زمان طولانی در بازارهای پول ارز دیجیتال حضور خواهد داشت، بنابراین شاید نیاز آنها به اوراکل های قیمت غیر ارز دیجیتال کمتر باشد.

ممکن است دیفای این روزها ماهیتی مدور داشته باشد، اما امید دیفای این است که بتوانیم پل هایی برای CeFi بسازیم. صادقانه بگویم، این همان جایی است که ما باید به عنوان یک صنعت باید به آن برسیم.

کوین تلگراف: هزینه های گس اتریوم نشان می دهد که این شبکه به حداکثر بار خود رسیده است. آیا فکر می کنید پروژه های خارجی به دلیل مشکلات اتریوم می توانند دوباره احیا شوند؟

مایکل اندرسون: من فکر می کنم در شش ماه آینده فرصت های مناسبی برای دیفای غیر اتریوم وجود خواهد داشت. اکنون، نوعی رقابتی برای ساختن پل های حیاتی از پروتکل های اتریوم به پروتکل های غیر اتریوم دیفای است. یک مثال خوب در اینجا این است که در حال حاضر هیچ پلی از نقدینگی اتر به Serum وجود ندارد. بنابراین، می توانید USDC را بیاورید، اما باید آن را در بلاک چین Solana تهیه کنید. این کاری نیست که شما فقط از طریق کیف پول اتریوم خود منتقل کنید. شما باید این کار را از طریق کوین بیس یا سرکل انجام دهید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location